Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

IMG_20220108_120843.jpg


Vanmiddag bijna een uur op deze motor gereden en wat een feest was dat. 😄 Zover ik heb kunnen testen, geen enkel probleem gehad met het ABS systeem, ook geen raar gevoel in het hendel gehad. Verder rijdt de Blade superstrak, geen gekke geluiden oid. Zou ook eigenlijk niet mogen, met een kilometer stand van 17.000km. History kunnen achterhalen; vorige motor zaak gebeld en het gehele verhaal klopt. Dus deze jongen is een Blade rijker!! 😄
 
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1715886

Vanmiddag bijna een uur op deze motor gereden en wat een feest was dat. 😄 Zover ik heb kunnen testen, geen enkel probleem gehad met het ABS systeem, ook geen raar gevoel in het hendel gehad. Verder rijdt de Blade superstrak, geen gekke geluiden oid. Zou ook eigenlijk niet mogen, met een kilometer stand van 17.000km. History kunnen achterhalen; vorige motor zaak gebeld en het gehele klopt. Dus deze jongen is een Blade rijker!! 😄
mooi man veel plezier er van
 
Bekijk bijlage 1715886

Vanmiddag bijna een uur op deze motor gereden en wat een feest was dat. 😄 Zover ik heb kunnen testen, geen enkel probleem gehad met het ABS systeem, ook geen raar gevoel in het hendel gehad. Verder rijdt de Blade superstrak, geen gekke geluiden oid. Zou ook eigenlijk niet mogen, met een kilometer stand van 17.000km. History kunnen achterhalen; vorige motor zaak gebeld en het gehele verhaal klopt. Dus deze jongen is een Blade rijker!! 😄
Gefeliciteerd, tof voor je!!
 
Bekijk bijlage 1715886

Vanmiddag bijna een uur op deze motor gereden en wat een feest was dat. 😄 Zover ik heb kunnen testen, geen enkel probleem gehad met het ABS systeem, ook geen raar gevoel in het hendel gehad. Verder rijdt de Blade superstrak, geen gekke geluiden oid. Zou ook eigenlijk niet mogen, met een kilometer stand van 17.000km. History kunnen achterhalen; vorige motor zaak gebeld en het gehele verhaal klopt. Dus deze jongen is een Blade rijker!! 😄
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst *O* Kans is aardig aanwezig dat ik je dan wel eens in de omgeving zal zien rijden, wellicht nog eens een ritje met het Voorne-Putten topic :]
 
Bekijk bijlage 1715886

Vanmiddag bijna een uur op deze motor gereden en wat een feest was dat. 😄 Zover ik heb kunnen testen, geen enkel probleem gehad met het ABS systeem, ook geen raar gevoel in het hendel gehad. Verder rijdt de Blade superstrak, geen gekke geluiden oid. Zou ook eigenlijk niet mogen, met een kilometer stand van 17.000km. History kunnen achterhalen; vorige motor zaak gebeld en het gehele verhaal klopt. Dus deze jongen is een Blade rijker!! 😄
Mooie fiets, goed gehandeld voor zover ik het lees dus veel plezier ermee staat vast. Gefeliciteerd met je aankoop.
 
Hey toppers,

Ik ben momenteel bezig met het plaatsen van een trw rearset op m'n 954rr.

Links was allemaal geen probleem met schakelstangen etc zit perfect.
Rechts is alleen even een dingetje mee.

De oem set heeft een trek veertje op het rempedaal, is denk ik geen probleem die weg te laten en alleen de rem cilinder te monteren zonder veer, tenminste het zit er niet bij geleverd en op mijn vfr800 zit het ook zonder veer originally, maar even dubbelcheck zegmaar wat jullie ervaringen zijn.

Een wat lastiger punt is het feit dat de schroefdraad van de oem rem cilinder eigenlijk te kort is, hierdoor komt het rem pedaal veel te laag te zitten, wat is jullie ervaring bij andere rearsets of hebben jullie een handige oplossing hiervoor? Had toch een iets betere pasvorm verwacht voor een set van zo'n gerenommeerd merk, enige wat ik zelf kan bedenken is een m8 verleng stuk erop maar vraag is een beetje of hij dan weer niet te hoog uit komt.

Iemand enig idee?
 

Bijlagen

  • IMG_20220115_164439.jpg
    IMG_20220115_164439.jpg
    239,9 KB · Weergaven: 21
  • IMG_20220115_164415.jpg
    IMG_20220115_164415.jpg
    244,8 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20220115_164556.jpg
    IMG_20220115_164556.jpg
    93,8 KB · Weergaven: 20
Hey toppers,

Ik ben momenteel bezig met het plaatsen van een trw rearset op m'n 954rr.

Links was allemaal geen probleem met schakelstangen etc zit perfect.
Rechts is alleen even een dingetje mee.

De oem set heeft een trek veertje op het rempedaal, is denk ik geen probleem die weg te laten en alleen de rem cilinder te monteren zonder veer, tenminste het zit er niet bij geleverd en op mijn vfr800 zit het ook zonder veer originally, maar even dubbelcheck zegmaar wat jullie ervaringen zijn.

Een wat lastiger punt is het feit dat de schroefdraad van de oem rem cilinder eigenlijk te kort is, hierdoor komt het rem pedaal veel te laag te zitten, wat is jullie ervaring bij andere rearsets of hebben jullie een handige oplossing hiervoor? Had toch een iets betere pasvorm verwacht voor een set van zo'n gerenommeerd merk, enige wat ik zelf kan bedenken is een m8 verleng stuk erop maar vraag is een beetje of hij dan weer niet te hoog uit komt.

Iemand enig idee?
Herken wat je vraagt. Had daar ook last mee want is van chinese meuk. Weet zo even niet hoe ik het met die veer opgelost heb. Kom net uit de garage en krijg boze blikken als ik er weer naartoe ga. Zal morgen wel even kijken want moet de SC57 er eerst uithalen dan de SC50 om erbij te kunnen komen. Het pedaal op de remkant heb ik ook aangepast. Zal daar ook even naar kijken. Heb van aluminium een plaatje gemaakt zodat het beter op hoogte komt. Maar een foto zegt meer dan tekst tenslotte.
 
Rijd je nu met originele vertanding?
Jazeker, vind de sc59 genoeg power onderin hebben tov van de sc50/sc57 en kan ook op het korte draaiwerk goed mee met de 2-pitters van m'n motormaten dus hier gewoon originele verhouding erop :t

Bekijk bijlage 1715886

Vanmiddag bijna een uur op deze motor gereden en wat een feest was dat. 😄 Zover ik heb kunnen testen, geen enkel probleem gehad met het ABS systeem, ook geen raar gevoel in het hendel gehad. Verder rijdt de Blade superstrak, geen gekke geluiden oid. Zou ook eigenlijk niet mogen, met een kilometer stand van 17.000km. History kunnen achterhalen; vorige motor zaak gebeld en het gehele verhaal klopt. Dus deze jongen is een Blade rijker!! 😄
Mooie sc59 en op naar heel veel prettige km's! :]
 
Laatst bewerkt:
De SC57 rijklaar gemaakt. Valdoppen zitten er nu op. Nog even een dingetje. Gekeken op Youtube hoe een ander het bevestigd had en zag een beste tip. Omdat de platen waar de valdoppen op komen achter de kuip zitten zou de kuip tegen die platen aankomen. En diegene op Youtube had daardoor zijn kuip gescheurd bij het aandraaien van de kuipboutjes. Je moet dus de bijgeleverde busjes gebruiken om afstand te maken tussen plaat en kuip.

Maar ja, dan komt er een bijgeleverd zilverkleurig inbusboutje daar waar nu dus een koperkleurig boutje zit. Niet mooi. Dus heb ik het beugeltje met opgelaste moer van de motor afgehaald, een busje M6 gehaald bij Leusinks motoren, een boutje door de moer van binnen naar buiten gedraaid en hierop het busje vastgezet. Het boutje is dan wel ongeveer de halve lengte van het busje want de koperkleurige moet op die andere helft komen. Beugel weer op motor geplaatst en door de lengte van het busje komt de kuip dus niet meer tegen de plaat. Voordeel is ook dat de busjes nu recht voor het gat in de kuip komt zodat de koperkleurige boutjes er direct goed inpassen zonder spanning op de kuip. Ander voordeel is ook nog dat je niet hoeft te pielen met het afstandbusje bij monteren en demonteren.

Alleen nog de QS aanschaffen en die erop zetten. Dan is ook de SC57 helemaal klaar.

Laat het mooie weer maar komen.
 
Hey toppers,

Ik ben momenteel bezig met het plaatsen van een trw rearset op m'n 954rr.

Links was allemaal geen probleem met schakelstangen etc zit perfect.
Rechts is alleen even een dingetje mee.

De oem set heeft een trek veertje op het rempedaal, is denk ik geen probleem die weg te laten en alleen de rem cilinder te monteren zonder veer, tenminste het zit er niet bij geleverd en op mijn vfr800 zit het ook zonder veer originally, maar even dubbelcheck zegmaar wat jullie ervaringen zijn.

Een wat lastiger punt is het feit dat de schroefdraad van de oem rem cilinder eigenlijk te kort is, hierdoor komt het rem pedaal veel te laag te zitten, wat is jullie ervaring bij andere rearsets of hebben jullie een handige oplossing hiervoor? Had toch een iets betere pasvorm verwacht voor een set van zo'n gerenommeerd merk, enige wat ik zelf kan bedenken is een m8 verleng stuk erop maar vraag is een beetje of hij dan weer niet te hoog uit komt.

Iemand enig idee?
Moest toch even de garage in en hangend over de motor de volgende foto's gemaakt. Hoop dat je er wat aan hebt.
Veertje is voor bedienen remlicht achter. PLaatje met 2 boutjes heb ikzelf gemaakt om rempedaal op hoogte te krijgen. Gebruik de achterrem toch nooit dus dit voldoet voor keuring op circuit.
 

Bijlagen

  • 20220115_182346.jpg
    20220115_182346.jpg
    85,4 KB · Weergaven: 19
  • 20220115_182223.jpg
    20220115_182223.jpg
    106,7 KB · Weergaven: 22
Moest toch even de garage in en hangend over de motor de volgende foto's gemaakt. Hoop dat je er wat aan hebt.
Veertje is voor bedienen remlicht achter. PLaatje met 2 boutjes heb ikzelf gemaakt om rempedaal op hoogte te krijgen. Gebruik de achterrem toch nooit dus dit voldoet voor keuring op circuit.
Ja denk dat ik die remlicht schakelaar gewoon ergens weg bind, heb er wel een banjo bout schakelaar bij zitten, maargoed rijd bijna alleen circuit met de fireblade dus dan heb ik toch geen remlicht nodig op de achterrem. Creatieve oplossing met dat plaatje, je hebt van trw wel een vervangende rempomp maarja 250,- euro voor iets wat je niet of nauwelijks gebruikt is ook een beetje zonde
 
Weet niet meer wat ik voor tandwielverhouding op de SC33 gedaan had toen, volgens mij tandje voor kleiner en achter groter. Aantal weet ik niet meer want is al jaren geleden. Wat ik nog wel weet is dat de motor als een crosser reed. Ongelofelijk nerveus op het gas, snel het voorwiel omhoog en extra opletten met dat kleine 16" voorwiel. Heb toen niet afgewacht tot alles versleten was maar ben teruggegaan naar standaard.

Opgemerkt wordt wel dat ik toen van een CBR1100 Bol d'Or afkwam dat een watje was in vergelijking met de Blade.
Het dun liep mij toen nog net niet uit de overal. Denk dat ik na jaren op de Blades het nu wel aan zou kunnen overigens.

Als ik naar de SC50 kijk die ik toen had zonder PC3usb, zou je zo ook de dip rond de 3000 rpm kwijt kunnen gearen. Niet gedaan overigens. Door de PC3usb en een goede afstelling is die dip toen weg getuned.

Wens je wel succes toe. En die kou? Ik ga wel de garage in maar dan met 3 t-shirt en een dikke trui. Lig op een laag schuimplastic om de koude grond te weerstaan. (Geen heftafel zoals sommige hier hebben en waar ik best jaloers op ben) Tot nog toe werkt dat.
Ik was dus met de overstap van 42 naar 43t ook benieuwd of hij daar zenuwachtig van zou worden, maar heb juist het tegenovergestelde gekregen, hij is veel beter te doceren, en rijd veel soepeler dus werkte uitstekend, de sc50 werd in Californië standaard geleverd met 43t achter kwam ik na wat zoeken achter.

Het mag van mij best wel nog een tandje meer zijn, m'n collega mct-er rijd ook met 44 achter en is er ook dik tevreden over, zelfde ervaring als ik al met de 43t had, hij rijd wel een sc44
 
Zoals gezegd weet ik de verhoudingen niet meer. Maar nu er over gesproken wordt denk ik dat het zelfs niet op de SC50 was maar op de SC38. Is ook erg lang geleden. Maar ook hier ben ik niet zeker van. Weet wel dat de blade reageerde als een crosser. Kon er maar niet aan wennen dus na een paar maanden weer terug gezet.
 
Zoals gezegd weet ik de verhoudingen niet meer. Maar nu er over gesproken wordt denk ik dat het zelfs niet op de SC50 was maar op de SC38. Is ook erg lang geleden. Maar ook hier ben ik niet zeker van. Weet wel dat de blade reageerde als een crosser. Kon er maar niet aan wennen dus na een paar maanden weer terug gezet.
Je bedoelt sc28 of sc33? Of had je een mix?
 
Nou, ik zal me binnen dit topic ook maar even voorstellen :-)
Ik ben Chris, 38 Jaar oud, woonachtig in Drenthe.
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Honda CBR Fireblade van 2010.
Na een proefritje te hebben gemaakt op deze motor was ik ook meteen verkocht.
Nu moet ik ook zeggen dat ik altijd een CBR heb willen hebben, en nu deed zich de mogelijkheid pas voor.

Ik ben begonnen met een Yamaha YZF1000R Thunderace, maar wat een verschil vergeleken bij de Honda!

Oud:
WhatsApp Image 2021-08-30 at 13.25.19 (1).jpeg


Nieuw :
honda-cbr-1000-rr-fireblade-c-abs-1415969_1.jpg
honda-cbr-1000-rr-fireblade-c-abs-1415969_2.jpg
 

Bijlagen

  • IMG-20220115-WA0002.jpg
    IMG-20220115-WA0002.jpg
    212,6 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Nou, ik zal me binnen dit topic ook maar even voorstellen :-)
Ik ben Chris, 38 Jaar oud, woonachtig in Drenthe.
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Honda CBR Fireblade van 2010.
Na een proefritje te hebben gemaakt op deze motor was ik ook meteen verkocht.
Nu moet ik ook zeggen dat ik altijd een CBR heb willen hebben, en nu deed zich de mogelijkheid pas voor.

Ik ben begonnen met een Yamaha YZF1000R Thunderace, maar wat een verschil vergeleken bij de Honda!

Oud:
Bekijk bijlage 1717571

Nieuw :
Bekijk bijlage 1717568Bekijk bijlage 1717569
Mooie tri-color en heel veel plezierige km gewenst! :t
 
Nou, ik zal me binnen dit topic ook maar even voorstellen :-)
Ik ben Chris, 38 Jaar oud, woonachtig in Drenthe.
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Honda CBR Fireblade van 2010.
Na een proefritje te hebben gemaakt op deze motor was ik ook meteen verkocht.
Nu moet ik ook zeggen dat ik altijd een CBR heb willen hebben, en nu deed zich de mogelijkheid pas voor.

Ik ben begonnen met een Yamaha YZF1000R Thunderace, maar wat een verschil vergeleken bij de Honda!

Oud:
Bekijk bijlage 1717571

Nieuw :
Bekijk bijlage 1717568Bekijk bijlage 1717569
Mooie motor! Zekers ook omdat deze op nummer 2 van mijn lijstje stond mocht mijn nummer 1 van mijn lijstje niet doorgaan. ;) Maar goed, de nummer 1 van mijn lijst heb ik ook gelijk gekocht. :)

Veel plezier ermee!
 
Terug
Bovenaan Onderaan