Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Mooie motor! Zekers ook omdat deze op nummer 2 van mijn lijstje stond mocht mijn nummer 1 van mijn lijstje niet doorgaan. ;) Maar goed, de nummer 1 van mijn lijst heb ik ook gelijk gekocht. :)

Veel plezier ermee!
Ik ben ook erg blij met de motor. Het rijdt gewoon een heel stuk anders als de Thunderace die ik ervoor had. Ik moet er alleen nog even mee langs een motorzaak om de uitlaat te controleren. Het lijkt er namelijk op dat de uitlaat enigszins wat los zit. De demper zelf zit wel vast aan het frame zoals het hoort, en ook enigszins speling middels rubberen "ringen", maar het viel me ook op dat de uitlaat toen wat piepte. Nu heb ik even verder gekeken, en de overgang van de katalysator? naar het spruitstukeind lijkt te zijn bevestigd als "slip-on". Nu zit er wel een klem op, maar die zit al helemaal vast, en blijft toch speling in zitten.
 
Dan zou de diameter niet overeenstemmend zijn.
Dat is simpel te meten met een schuifmaat. Los halen is een kwestie van minuten.
En zeer waarschijnlijk heb je geen katalysator meer? Want die zit verwerkt in de orginele pijp is me verteld.
 
Dan zou de diameter niet overeenstemmend zijn.
Dat is simpel te meten met een schuifmaat. Los halen is een kwestie van minuten.
En zeer waarschijnlijk heb je geen katalysator meer? Want die zit verwerkt in de orginele pijp is me verteld.
Ik sleutel voorlopig liever niet aan deze motor😛 dus ik rijdt binnenkort even langs een motorzaak, die kunnen het vaak zo al zien. Het lijkt er een beetje op dat de diameter niet overeenkomt inderdaad, naar om de uitlaat er dan op een "slip-on" wijze op te monteren is ook weer zowat. Er zit wel een veer die de boel bij elkaar houdt, maar het hoort niet zo volgens mij. Ik zal straks eens een foto proberen te maken.
 
Meteen maar even de foto's gemaakt :

IMG20220119175314.jpg
IMG20220119175253.jpg
IMG20220119175253.jpg
 

Bijlagen

  • IMG20220119175243.jpg
    IMG20220119175243.jpg
    298,7 KB · Weergaven: 9
Hier ook even wat foto's gemaakt 😎
Moet erbij vermelden dat ik vorig zomer de aftermarket demper weer vervangen heb door de orginele,alleen heb ik de vlinderklep open staan en ook de elektronica niet meer aangesloten( omdat de motor afgesteld is op de aftermarket demper)
En die after market demper had ook zo'n veer om de demper aan de uitlaatbocht.
Alleen was die niet zo aangetast door weersinvloeden zoals de jouwe.
 

Bijlagen

  • 20220120_065728.jpg
    20220120_065728.jpg
    344,2 KB · Weergaven: 30
  • 20220120_065620.jpg
    20220120_065620.jpg
    261,9 KB · Weergaven: 31
Misschien moet ik inderdaad ook gewoon even een nieuwe veer plaatsen, zodat de boel allemaal wat strakker in elkaar zit. Als ik het zo zie, is het inderdaad een slip-on constructie vanaf de dubbele pijp. Daar gaat bij mij dus die "blok" op, en zo verder naar de uitlaat zelf. Ik vraag me ook een beetje af of het een originele yoshimura uitlaat is.
 
Is er uberhaupt sprake van enige veerspanning? Hij lijkt wel erg ontspannen te zitten. Maar wat Erwinblade zegt, even nameten is zo gedaan.
 
Is er uberhaupt sprake van enige veerspanning? Hij lijkt wel erg ontspannen te zitten. Maar wat Erwinblade zegt, even nameten is zo gedaan.
Er is inderdaad niet veel veer spanning op die veer. Ik zal binnenkort eens kijken of ik het aandurf om de uitlaat los te halen en te meten. Het lijkt verder wel op zich goed te passen, alleen als je aan de uitlaat rammelt, schuurt het een beetje langs elkaar daar bij die veer.
 
Die after market demper van mij bewoog ook toen ik de bovenste bout wat je dus op de 1e foto van mij ziet los had gedraaid.
Dus het is wel normaal dat er wat beweging inzit,vandaar die veer,om het geheel bij elkaar te houden.
Maar die veer zat dus wel strak bij mijn after market demper.
 
Nou, ik zal me binnen dit topic ook maar even voorstellen :-)
Ik ben Chris, 38 Jaar oud, woonachtig in Drenthe.
Sinds afgelopen zaterdag ben ik in het bezit van een Honda CBR Fireblade van 2010.
Na een proefritje te hebben gemaakt op deze motor was ik ook meteen verkocht.
Nu moet ik ook zeggen dat ik altijd een CBR heb willen hebben, en nu deed zich de mogelijkheid pas voor.

Ik ben begonnen met een Yamaha YZF1000R Thunderace, maar wat een verschil vergeleken bij de Honda!

Oud:
Bekijk bijlage 1717571

Nieuw :
Bekijk bijlage 1717568Bekijk bijlage 1717569
Welkom hier :W

Mooie blade, veel rijplezier ermee :]
 
Misschien moet ik inderdaad ook gewoon even een nieuwe veer plaatsen, zodat de boel allemaal wat strakker in elkaar zit. Als ik het zo zie, is het inderdaad een slip-on constructie vanaf de dubbele pijp. Daar gaat bij mij dus die "blok" op, en zo verder naar de uitlaat zelf. Ik vraag me ook een beetje af of het een originele yoshimura uitlaat is.
Ik zie er zo op de foto geen yoshi in. Ik zou toch ff teruggaan naar de zaak waar je hem hebt gekocht. Aan de foto's te zien bij Barbier.
 
Ik zie er zo op de foto geen yoshi in. Ik zou toch ff teruggaan naar de zaak waar je hem hebt gekocht. Aan de foto's te zien bij Barbier.
Klopt, hij komt bij barbier vandaan. De einddemper zit wel een sticker op van yoshimura, maar goed, die sticker kwam ik ook tegen op internet van hrc, dus dat zegt ook niet veel. En ik neem aan terug gaan om vast te laten zetten weer ?
 
Klopt, hij komt bij barbier vandaan. De einddemper zit wel een sticker op van yoshimura, maar goed, die sticker kwam ik ook tegen op internet van hrc, dus dat zegt ook niet veel. En ik neem aan terug gaan om vast te laten zetten weer ?
Precies, je hebt daar je zuurverdiende centen uitgegeven en je ontdekt een paar dingen die niet goed zijn of niet kloppen.
Ik zou zeker bellen en terug gaan. Dit moeten ze gewoon voor je oplossen. En als er gezegd is dat het een originele yoshi is mag je daar ook wel even een discussie over aangaan.
 
Precies, je hebt daar je zuurverdiende centen uitgegeven en je ontdekt een paar dingen die niet goed zijn of niet kloppen.
Ik zou zeker bellen en terug gaan. Dit moeten ze gewoon voor je oplossen. En als er gezegd is dat het een originele yoshi is mag je daar ook wel even een discussie over aangaan.
Dat ben ik in principe met je eens, echter ik ga er niet heel graag terug naartoe. Had niet de allerbeste ervaring met de verkoper daar, en gaf aan dat de motor zonder garantie zou zijn (wettelijk zit er natuurlijk wel garantie op). Maar heb niet echt zin om een hele discussie daar weer te hebben.
 
Dat ben ik in principe met je eens, echter ik ga er niet heel graag terug naartoe. Had niet de allerbeste ervaring met de verkoper daar, en gaf aan dat de motor zonder garantie zou zijn (wettelijk zit er natuurlijk wel garantie op). Maar heb niet echt zin om een hele discussie daar weer te hebben.
Pffft, ik ken ze alleen van de telefoon.....had paar jaar geleden interesse in een repsol blade. Gemaild en gebeld met vragen over de motor.
Zou teruggebeld worden.....dus niet....ook geen mail. Na 2 keer bellen was ik er klaar mee.

Barbier is volgens mij echt een handelaar, dozenschuiver. Veel import enz....snelle handel met lagere prijzen als bij de erkende dealer.

Voor een motor in die prijsklasse mag je toch echt wel garantie verwachten. Maar als er op het contract staat dat er geen garantie is wordt het al lastiger. Maar persoonlijk zou ik ze toch benaderen. Eerst nog beleefd en als dat niet helpt dan zou ik alles in de strijd gaan gooien.......rechtsbijstand inschakelen...slechte recensies schrijven enz. Nee heb je....ja kun je misschien krijgen.

Maar goed, ik ben in dit soort dingen nogal een modderfokker en erg vasthoudend.

Als je daar geen zin in hebt dan wat je al zei ergens anders even je licht opsteken en laten fixen en genieten van je Blade :t
 
Pffft, ik ken ze alleen van de telefoon.....had paar jaar geleden interesse in een repsol blade. Gemaild en gebeld met vragen over de motor.
Zou teruggebeld worden.....dus niet....ook geen mail. Na 2 keer bellen was ik er klaar mee.

Barbier is volgens mij echt een handelaar, dozenschuiver. Veel import enz....snelle handel met lagere prijzen als bij de erkende dealer.

Voor een motor in die prijsklasse mag je toch echt wel garantie verwachten. Maar als er op het contract staat dat er geen garantie is wordt het al lastiger. Maar persoonlijk zou ik ze toch benaderen. Eerst nog beleefd en als dat niet helpt dan zou ik alles in de strijd gaan gooien.......rechtsbijstand inschakelen...slechte recensies schrijven enz. Nee heb je....ja kun je misschien krijgen.

Maar goed, ik ben in dit soort dingen nogal een modderfokker en erg vasthoudend.

Als je daar geen zin in hebt dan wat je al zei ergens anders even je licht opsteken en laten fixen en genieten van je Blade :t
Het is inderdaad echt meer een handelaar ja, en met meer dan 600 motoren op voorraad, tsjah....
In het contract staat inderdaad gewoon geen garantie, en aangezien de laatste ervaringen weet ik niet eens of ik er moeite in moet steken ook.

Het lijkt me inderdaad verstandiger om hem hier iets meer in de buurt naar een motorzaak te brengen waar ze iets anders met de mensen omgaan. Ik vermoed ook dat het een kwestie is van een nieuwe veer, en alles zit weer een stuk strakker. Maar goed, dat weten zij beter dan ik 😛

Ach en of het nu een echte Yoshi of niet is, het geluid van de motor klonk wel mooi 😂
 
Ow geen fijne manier om een motor te kopen dunkt me. Ben er een aantal jaren terug al eens geweest maar ook snel weer omgedraaid.
Tsjah, dan heb ik het nog niet eens gehad hoe moeilijk er werd gedaan over de inruilprijs. Toen ik hem aangaf welk bedrag ik mee akkoord zou gaan eerst hij nog onbeschoft ook.

Maar goed, gelukkig zag de CBR er verder erg mooi uit en reed erg lekker, dus dat maakte dan op zich veel goed.

Er werd zelf nog geprobeerd om me van het gratis motorpak af te praten.
 
Even gekeken op internet. Zit die in Havelte?

Citaat:
Barbier Motorsport de gezelligste motorzaak van Drenthe! Mooie motoren voor nette prijzen
 
Als ik zo eens verschillende sites lees, is het een 'mixed bag' aangaande de reviews van Barbier. De een loopt ermee weg en de andere rijdt nog net niet zijn motor zo de showroom weer terug in, en dan niet zachtzinnig. :)

Maar goed, ik heb mijn motor gekocht bij een klein motorzaakje. Deze heeft eerlijk gezegd dat hij qua onderhoud er niet veel aan heeft gedaan, maar daar was de prijs dan ook wel naar. Dus gaat mijn motor binnekort voor een grote beurt. Dat is beter voor de motor én mijn eigen gemoedsrust. Het moet gewoon tussen mijn oren goed zitten. Mijn tip ook aan jou is om de motor inderdaad na te laten kijken en eventueel een beurje doen, slaap je beter van. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag Active snelgas op de dikke gezet, was even karweitje maar het is gelukt. 8-)
Moest ook een andere stuurschakelaar hebben maar gelukkig past die van de sc28 1 op 1 dus dat is ook weer opgelost, nieuwe progrip superbike handvatten, nieuwe verstelbare rem en koppelingshendels, nieuw voorbandje en carburateurs afgesteld en gesynchroniseerd. Ze is klaar voor de lente! :].

Rijdt erg fijn en sportief met snelgas lijkt bijna of je meer vermogen hebt(wat niet zo is) maar zo voelt het, heb ook meteen de meest extreme variant gebruikt, denk dat m'n totale gas slag nu minder dan de helft is van wat het was. :+ Moet zeggen dat die ik de originele slag van de sc33 ook wel heel erg lang vind.

IMG_20220120_140658748.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan