Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

goudkleurige klauwen van een vtr( past op sc33 en vind ik wel strak staan) en nog wat klein spul.

Ik ben zelf ook van plan om de remklauwen van mijn sc33 te gaan upgraden heb inderdaad gehoord dat die van de sc44,sc50 en vtr /sp1 1op 1 zouden moeten passen, weet jij toevallig ook of je de rempomp moet overzetten?
 
Ik ben zelf ook van plan om de remklauwen van mijn sc33 te gaan upgraden heb inderdaad gehoord dat die van de sc44,sc50 en vtr /sp1 1op 1 zouden moeten passen, weet jij toevallig ook of je de rempomp moet overzetten?
Hey, nee past 1 op 1 van vtr firestorm!
Stukkie goedkoper als de door jou genoemde, en is dezelfde kleur, alleen is het uiterlijk wat hoekiger als de sc44 klauwen, had ze
20220121_182016.jpg
voor en achter voor 65€!

Heb alleen de klauwen toen overgezet en is plug and play
 
Hey, nee past 1 op 1 van vtr firestorm!
Stukkie goedkoper als de door jou genoemde, en is dezelfde kleur, alleen is het uiterlijk wat hoekiger als de sc44 klauwen, had ze Bekijk bijlage 1718618voor en achter voor 65€!

Heb alleen de klauwen toen overgezet en is plug and play
Top! Als m'n remblokken volgende keer aan vervanging toe zijn ga ik ook een setje nieuwe klauwen op de kop proberen te tikken. 8-)
BLING BLING:9~
 
Hmm.. hopen dat die van mij ook niet teveel geluid produceert dan, ik heb er namelijk geen DB killer bij, en zou ook niet weten hoe ik die vast zou moeten zetten :zMIsschien binnenkort toch maar eens gaan kijken of ik ergens nog een originele uitlaat op de kop kan tikken, of een vervangende uitlaat.... Maar vermoedelijk moet ik er dan ook weer klep tussen zetten, want volgens mij is die bij die van mij er ook tussenuit gesloopt....
Zonder db killer is het eigenlijk niet prettig als ik eerlijk ben, zelfs stationair maakt ie dan volgens mij al teveel db.
Tis echt bizar mooi, maar je trekt 110% de aandacht van elke blauwpet.
En wetende dat je zo opvalt bij ze, maakt het rijden een stuk minder ontspannen. Het is echt heel hard. Heb er ook quickshift op, komen de blauwe steekvlammen uit.
Ben niet soft , maar tis echt een hard doordringend geluid.
 
Hey , ja wil er graag nog een 94er tiger bij, of een mooie orginele paars gele sc33, of beide🙊
Maar dan moet ik geduld hebben. Een mooie orginele kom je niet vaak meer tegen.
Maar heb mn handen vol aan deze 4 dus heeft geen haast, wacht rustig op een mooie orginele.



Gister nog een mooi lopend blok gehaald, velgenset met nog topbandjes, goudkleurige klauwen van een vtr( past op sc33 en vind ik wel strak staan) en nog wat klein spul.
Was 500€ kwijt. Eigenlijk niet nodig maar kon het niet aan me voorbij laten gaan🤠Bekijk bijlage 1718601
Alleen dynamodeksel heeft schuifschade maar heb er nog een paar van liggen.

Grappig, ik heb dan weer het tegenovergestelde.. ik dan weer een (mishandelde) tiger in mn collectie (nu aan het opbouwen naar 100% origineel) en o.a. nog 2 nette zwarte dempers liggen op zolder. Die dempers zijn bedoeld voor nog aan te schaffen ‘93er sc28 in zwart en rood/wit/blauw..

Maarre, mooie collectie!
 
Grappig, ik heb dan weer het tegenovergestelde.. ik dan weer een (mishandelde) tiger in mn collectie (nu aan het opbouwen naar 100% origineel) en o.a. nog 2 nette zwarte dempers liggen op zolder. Die dempers zijn bedoeld voor nog aan te schaffen ‘93er sc28 in zwart en rood/wit/blauw..

Maarre, mooie collectie!
Thanks. Nooit weg doen die zwarte dempers!
Zag gister bij mn vaste onderdelen adres nog een tiger staan die omgebouwd was tot streetfighter.
Orginele onderkuip verzaagd tot bellypan. Bovenkuip verzaagd tot iets schandaligs. Deed me toch wel zeer...
Zou niet te lang wachten met die sc28's heb het idee dat het aanbod aardig op begint te drogen kwa goede orginele in A staat...
 
Zonder db killer is het eigenlijk niet prettig als ik eerlijk ben, zelfs stationair maakt ie dan volgens mij al teveel db.
Tis echt bizar mooi, maar je trekt 110% de aandacht van elke blauwpet.
En wetende dat je zo opvalt bij ze, maakt het rijden een stuk minder ontspannen. Het is echt heel hard. Heb er ook quickshift op, komen de blauwe steekvlammen uit.
Ben niet soft , maar tis echt een hard doordringend geluid.
Dan valt het bij mij wel mee denk ik. De uitlaat maakt een mooi geluid voor een moshiyura :+ flink wat harder dan de BOS uitlaat die ik onder de Thunderace had. Ben onderweg wel wat politie voorbij gereden, maar geen reactie gelukkig 😛 ik heb net wel nog even gecontroleerd of deze eventueel ook van een quickshifter zou zijn voorzien, maar kan zo niets vinden. Zit normaal toch een sensor bij de schakelpook verwerkt ?

Ach en zo zijn er toch alweer wat kleine dingen die ik toch nog graag zou willen aanpassen aan de motor. Zo wil ik ook nog een keer kijken weer voor een Gear indicator bijv. Schijnt wat eenvoudiger te zijn dan bij de Ace destijds.
 
De locatie van de uitlaat tov die bij de yamaha maakt mogelijk ook dat je deze beter waarneemt. Ik vond het verschil van de sc57 waar die echt volledig aan de achterzijde zit, tov de SC59 schuin onder je, behoorlijk.

Vwb de gearshift indicator zou je adviseren te kijken welke geschikt is. Ik zag op YouTube verschillende filmpjes waarbij deze bij hogere snelheden/ rpm de verkeerde versnelling gaat aangeven. Volgens mij tekens hetzelfde type, ik denk een gipro maar weet dat niet zeker.
 
Oh, thanks voor de tip inderdaad. Ik had al even zitten rondkijken, maar ik kwam dus iedere keer op die gipro juist uit. En die gaat inderdaad aan de hand van een toerental ja. Bij de ace kon ik mooi gebruik maken van de Gear position sensor, welke eigenlijk iedere keer een massa maakte per contact via de schakelwals. Deze kon onmogelijk een verkeerde versnelling weergeven, maar dit zit volgens mij niet op de blade. Moet wel eerlijk zeggen dat het me aardig wat werk heeft gekost om die destijds aan te sluiten ( en een nieuwe haast niet verkrijgbare Gear position sensor 😛 en de nodige pakkingen en leerlingen)
 
En dan zeuren ze hier dat ik er 2 heb. :(
Het is er langzaam ingeslopen haha. Heb er al 1 weg moeten doen wegens plaatsgebrek. Was een 94er in 93er kleuren( mss ken je die wel)
Gelukkig een ruime schuur maar heb alles ook gewoon in verzekering en wgb staan, behalve de frankenstijn. Moet wel leuk blijven. Rij in een oudere polo uit om de hobby te compenseren maar dat heb ik er graag voor over.
 
Het is er langzaam ingeslopen haha. Heb er al 1 weg moeten doen wegens plaatsgebrek. Was een 94er in 93er kleuren( mss ken je die wel)
Gelukkig een ruime schuur maar heb alles ook gewoon in verzekering en wgb staan, behalve de frankenstijn. Moet wel leuk blijven. Rij in een oudere polo uit om de hobby te compenseren maar dat heb ik er graag voor over.
Ach, je zou de polo altijd nog kunnen ombouwen, en er ook een CBR blok inlepelen 😛 motorblokje van een 2010 in, heb je een polo'tje met ongeveer 180 Pk en een dik geluid 😂 en behoort dan ook meteen tot de hobby / collectie 😉
 
Hey , ja wil er graag nog een 94er tiger bij, of een mooie orginele paars gele sc33, of beide🙊
Maar dan moet ik geduld hebben. Een mooie orginele kom je niet vaak meer tegen.
Maar heb mn handen vol aan deze 4 dus heeft geen haast, wacht rustig op een mooie orginele.



Gister nog een mooi lopend blok gehaald, velgenset met nog topbandjes, goudkleurige klauwen van een vtr( past op sc33 en vind ik wel strak staan) en nog wat klein spul.
Was 500€ kwijt. Eigenlijk niet nodig maar kon het niet aan me voorbij laten gaan🤠Bekijk bijlage 1718601
Alleen dynamodeksel heeft schuifschade maar heb er nog een paar van liggen.
Paars/geel of is het geel/paars?

 
Het is er langzaam ingeslopen haha. Heb er al 1 weg moeten doen wegens plaatsgebrek. Was een 94er in 93er kleuren( mss ken je die wel)
Gelukkig een ruime schuur maar heb alles ook gewoon in verzekering en wgb staan, behalve de frankenstijn. Moet wel leuk blijven. Rij in een oudere polo uit om de hobby te compenseren maar dat heb ik er graag voor over.
Ronde koplampen blijven het mooist (92/93)
Huidige motor heeft dat ook.
 
Grappig, ik heb dan weer het tegenovergestelde.. ik dan weer een (mishandelde) tiger in mn collectie (nu aan het opbouwen naar 100% origineel) en o.a. nog 2 nette zwarte dempers liggen op zolder. Die dempers zijn bedoeld voor nog aan te schaffen ‘93er sc28 in zwart en rood/wit/blauw..

Maarre, mooie collectie!
Ik ben nu een originele Nederlandse zwarte van begin 1992 aan het opbouwen. Bijna klaar. Met 42.000km op de klok ongeveer.
Zal binnenkort wat foto's posten.
Enkele maanden geleden toevallig gestuit op een originele zwarte demper inclusief bochtenset bij een motorzaakje in Den Haag.
Echt gruwelijk geluk mee gehad en werkelijk voor een appel en een ei kunnen kopen.
Heeft alleen wat krassen en kan likje verf gebruiken. Dit moet ik nog regelen maar ik weet nog niet precies hoe ik dit zelf kan spuiten ivm hechting.
Voor de rest veel vernieuwd aan het ding en origineel gemaakt. Velgen gespoten, nette achterbrug, remmen gereviseerd, nieuwe wiel lagers, banden, ketting/tandwielen, vering geserviced, stickers besteld, nieuwe handvatten, knipperlichten etc etc. Alles origineel Honda. 1 sticker is niet meer leverbaar (volgens mij).
Verder paar detail dingetjes nog en dan is ie fertig.
Is toch nog best in de papieren gelopen maar het is een leuk ding en staat leuk naast mijn originele Nederlandse rood/witte R1 van 1998.
 
Had op de SC28 een open alu pijp. Was zo luid dat je er moe van werd als je poosje snelweg reed. Maar kwam over IJsseldijk twee oudere dames tegemoet die handen voor de oren deden. Reed toen gekijk naar Kalsbeek motoren (was er toen nog) en heb er een andere gekocht. Kreeg overigens geen inruilprijs. :)

Kortom, vind een beetje motorgeluid wel mooi maar moet geen overlast worden. Vooral omdat wij al gezien worden als herriemakende snelheidsduivels die alleen maar wheelies en stoppies maken
 
Hoor inderdaad veel verhalen over DL en uitlaten. Heb geen standaard eronder maar wel met dB killer. Nooit last gehad daar. Wel 3 jaar terug aangehouden op snelheid 2 van de 5 kregen bon want waren herkenbaar. 3 niet want ze hadden geen kenteken getraceerd. Dus totaal gedeeld door 5 viel ook weer mee.

Maar werd niet naar uitlaten gekeken.
Daarnaast moet ik wel met dB want is zo afgesteld voor circuit
 
Helemaal mee eens. Voor mijn/onze vakantie naar Duitsland vorig jaar nog snel naar Pajec in Gendringen geweest om het geluid te meten. Ter plaatse is daar toen een db-killer gemaakt zodat de uitlaat voldeed aan de norm. Voelt voor mij beter.

Heeft die DB killer nog effect op t vermogen?

Onder de mijne zit een BSM en die is iets echt aso, maar voor de gemoedsrust in D wel wat lawaaiig.
Heb er dus toen direct zelf eentje in gemaakt met een gebogen buisje er achter in zoals ik die veel meer zag.
Echter kan ik heel duidelijk vermogen verlies merken nu, en dat is toch wel zonde...
Heb ook al eens in D de killer er weer uit gehaald omdat ik me dood irriteerde aan de veel luidere Duitse BMW s die ik in t westerwald maar tegen bleef komen, maar met mijn bagage rol achterop bromt die me heel irritant in t oor.
En moet ook eerlijk zeggen dat ik het inlaat gehuil onder de tank ook enorm lekker vind klinken, dus die brul hoeft ook steeds minder.

Motor is nu alleen afgesteld op die BSM die er nu onder zit, dus daar moet ik dan nog wel wat mee gaan doen.
Het hoeft van mij niet perse de originele uitlaat te zijn.
Eigenlijk vind ik de BSM ook wel heerlijk periode correct, dus een goed passende killer zonder negatief vermogen effect zou het lekkerst zijn...
 
Deel jullie mening. Die twin pijp sc33 is net iets meer geluid als orgineel. Kan ik stealth over de afritten schaven🤠.
Vroeger was luider idd beter voor mij. Nu zijn mn prios in rijervaring wat veranderd. Hou graag wat rekening met mn omgeving.
Hoef niet alle fauna in bosgebieden in vluchtmodus te zetten met mijn herrie.
 
Heeft die DB killer nog effect op t vermogen?

Onder de mijne zit een BSM en die is iets echt aso, maar voor de gemoedsrust in D wel wat lawaaiig.
Heb er dus toen direct zelf eentje in gemaakt met een gebogen buisje er achter in zoals ik die veel meer zag.
Echter kan ik heel duidelijk vermogen verlies merken nu, en dat is toch wel zonde...
Heb ook al eens in D de killer er weer uit gehaald omdat ik me dood irriteerde aan de veel luidere Duitse BMW s die ik in t westerwald maar tegen bleef komen, maar met mijn bagage rol achterop bromt die me heel irritant in t oor.
En moet ook eerlijk zeggen dat ik het inlaat gehuil onder de tank ook enorm lekker vind klinken, dus die brul hoeft ook steeds minder.

Motor is nu alleen afgesteld op die BSM die er nu onder zit, dus daar moet ik dan nog wel wat mee gaan doen.
Het hoeft van mij niet perse de originele uitlaat te zijn.
Eigenlijk vind ik de BSM ook wel heerlijk periode correct, dus een goed passende killer zonder negatief vermogen effect zou het lekkerst zijn...
Je kan zeker vermogensverlies hebben, toen ik mijn sc28 ging gebruiken op het circuit heb ik bij pajic een universele db killer gehaald die paste op mijn open akra pijp. Maar die kneep hem zoveel dat hij niet meer harder dan 230km/h ging (ging voorheen altijd rond de 275 op de teller). Heb het iets beter gekregen door er in de ring nog wat gaten bij te boren maar heeft met killer nooit meer zijn volle vermogen gehad.
Nu heb ik op de sc57 een akra pijp met originele db killer. Dan geloof ik wel dat dat niet teveel invloed zal hebben als hij er voor gemaakt is.
 
als ik ze op de weg hoor zoemen
dan is voor mij wel een beetje het motor rijden over
ik zit niet graag op een stofzuiger
dus dat zal ook niet snel gebeuren
ik vind dat er wel een beetje muziek in moet zitten
maar ja ik ben ook van de oude stempel
dit mag niet dat mag niet :r
 
Heeft die DB killer nog effect op t vermogen?

Onder de mijne zit een BSM en die is iets echt aso, maar voor de gemoedsrust in D wel wat lawaaiig.
Heb er dus toen direct zelf eentje in gemaakt met een gebogen buisje er achter in zoals ik die veel meer zag.
Echter kan ik heel duidelijk vermogen verlies merken nu, en dat is toch wel zonde...
Heb ook al eens in D de killer er weer uit gehaald omdat ik me dood irriteerde aan de veel luidere Duitse BMW s die ik in t westerwald maar tegen bleef komen, maar met mijn bagage rol achterop bromt die me heel irritant in t oor.
En moet ook eerlijk zeggen dat ik het inlaat gehuil onder de tank ook enorm lekker vind klinken, dus die brul hoeft ook steeds minder.

Motor is nu alleen afgesteld op die BSM die er nu onder zit, dus daar moet ik dan nog wel wat mee gaan doen.
Het hoeft van mij niet perse de originele uitlaat te zijn.
Eigenlijk vind ik de BSM ook wel heerlijk periode correct, dus een goed passende killer zonder negatief vermogen effect zou het lekkerst zijn...
Ik heb geen verlies van vermogen ervaren. Had het idee dat die van onderuit zelfs iets beter trok. Nu had de Sc57 geen powercommander en was hij ook niet op de uitlaat zonder db killer afgesteld denk ik.
 
als ik ze op de weg hoor zoemen
dan is voor mij wel een beetje het motor rijden over
ik zit niet graag op een stofzuiger
dus dat zal ook niet snel gebeuren
ik vind dat er wel een beetje muziek in moet zitten
maar ja ik ben ook van de oude stempel
dit mag niet dat mag niet :r
Ik ga daar voor een deel wel in mee, maar toch steeds minder...

Ik moet eerlijk zeggen dat t echt wel super lekker is en blijft om af en toe eens iets onbenulligs te doen.
Toen ik dit najaar mijn Harley gekocht had en na t aftanken in een woonwijk weg reed en er ging een autoalarm af, kon ik een smerige grijns echt niet onderdrukken, maar die dikke klappen klinken ook echt alleen maar lekker als je niet teveel toeren maakt.
Ik ga daar nu een 2 in 1 voor bouwen met een bodis einddemper van een 1290 superduke zodat er ook een DB killer in kan en weet zeker dat die daar veel mooier op zal lopen dan met die open drag pipes en dan is t hele scherpe er ook gelijk van af.

Ik ben dus zeker niet roomser dan de paus, maar als ik een hele dag in de eiffel van bocht naar bocht sleur en heb alleen maar het gesnork van de inlaat onder mijn tank dan heb ik echt genoeg geluidsbeleving en geeft mij dat meer dan voldoende voldoening .
Daarnaast ben ik dan ook niemand tot last, want zo werkt t helaas tegenwoordig wel.

Wat me trouwens ook op valt is dat als ik met die aso herrie Harry rond plof ik echt nooit boze gezichten krijg, maar met bv de CBX wijzen mensen al heel erg snel naar hun voorhoofd...

Rare wereld leven we toch in...
 
Terug
Bovenaan Onderaan