Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Helemaal mee eens. Voor mijn/onze vakantie naar Duitsland vorig jaar nog snel naar Pajec in Gendringen geweest om het geluid te meten. Ter plaatse is daar toen een db-killer gemaakt zodat de uitlaat voldeed aan de norm. Voelt voor mij beter.
Moet ik voor mijn SP ook nog laten maken, Sato’s hebben die van origine niet. De zware klappen zijn wel sexy, maar toch, voor in de toekomst is het wellicht niet onverstandig…
 
Laatst bewerkt:
als ik ze op de weg hoor zoemen
dan is voor mij wel een beetje het motor rijden over
ik zit niet graag op een stofzuiger
dus dat zal ook niet snel gebeuren
ik vind dat er wel een beetje muziek in moet zitten
maar ja ik ben ook van de oude stempel
dit mag niet dat mag niet :r
Normaal heb ik hem er ook niet in. Geniet enorm van een lekkere uitlaat en die ik nu heb is niet eens zo heftig zonder killer.
Maar in Duitsland, waar ik elk jaar een paar keer kom met de motor loop je gewoon het risico dat je hem moet laten staan dus doe ik hem erin. en op het circuit gaat ie er uiteraard ook in, daar hebben ze zich aan regels te houden en daar is al zo veel beleving dat je dat beetje geluid echt niet mist :9~
 
als ik ze op de weg hoor zoemen
dan is voor mij wel een beetje het motor rijden over
ik zit niet graag op een stofzuiger
dus dat zal ook niet snel gebeuren
ik vind dat er wel een beetje muziek in moet zitten
maar ja ik ben ook van de oude stempel
dit mag niet dat mag niet :r
Ach, ik snap het ook wel. Frankensteijn heeft ook een lekker zwaar geluidje maar niet teveel.
Maar haal tegenwoordig mn kick op de klaverbladen en dan voel ik echt wel dat ik motorrijd 🤠
Kan tegenwoordig ook van het motorgeluid zelf genieten ipv dempergeluid.
Na verschillende bekeuringen, en WOK , word je wel een handje geholpen in je keuzes. 2x 360 aftikken in 3 maanden tijd zet je wel op het "goede" pad. Maar er kan in een ander deel van nederland een stuk minder controles zijn , dan ben je er ook minder mee bezig.
 
Als ik op mijn DRZ de killer eruit haal is het zo vreselijk hard en niet eens mooier dat ik er zelf gek van word. :X dus daar laat ik hem er ook maar in.
Snap heel goed wat je bedoeld hoor. Als ik weer zo'n anwb lijk tegenkom die het nodig vindt om haar oren dicht te houden is mijn eerste reactie om hem eens in de begrenzer te jagen... helaas gaat het land er toch heen naar dat we elkaar niks meer aan lol gunnen als een ander er ook maar een flintertje last van heeft...B|
Kan je heel lang tegen in gaan maar heb je waarschijnlijk vooral je zelf mee..
 
Ach, ik snap het ook wel. Frankensteijn heeft ook een lekker zwaar geluidje maar niet teveel.
Maar haal tegenwoordig mn kick op de klaverbladen en dan voel ik echt wel dat ik motorrijd 🤠
Kan tegenwoordig ook van het motorgeluid zelf genieten ipv dempergeluid.
Na verschillende bekeuringen, en WOK , word je wel een handje geholpen in je keuzes. 2x 360 aftikken in 3 maanden tijd zet je wel op het "goede" pad. Maar er kan in een ander deel van nederland een stuk minder controlesik heb hier een bonnetje gehadzijn , dan ben je er ook minder mee bezig.
ik heb hier een bonnetje gehad van 860
jaren geleden 4 maanden mijn papiertje kwijt
nooit niets van geleerd eerste ritje gelijk
gas er weer op als ik nu met de auto
de brommers inhaal dat is bij de meeste
en ik hoor niets dan vind ik dat niets maar het zal wel aan mij liggen
en klaverblad rijden jaren lang gedaan:9~:9~
elke zaterdag en zondag als we terug kwamen van een ritje
 

Bijlagen

  • DSC02410.JPG
    DSC02410.JPG
    50,8 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Ik was altijd een voorstander van loud pipes saves lives(honda sp1 met een vol titanium akra systeem totdat ik midden in een woonwijk ging wonen waar ik net na een krap bochtje zat. Zomers tot 5x toe je kinderen in bed moeten stoppen omdat iemand met een gp pijp of een Harley volgas door een woonwijk moet knallen heeft mijn gedachten wel veranderd.

Mijn inziens heb je 2 soorten dempers, open dempers van kwaliteit die met weinig gas nog prima dempen en acceptabel praten met gas erop of van die korte open gevallen die altijd een bak herrie veroorzaken. Die laatste categorie mag van mij prima een wok krijgen. Andere mensen hoeven geen last te hebben van mijn hobby.
 
Vorig jaar waren er toevallig twee anderen met een SC57 bij het afstellen. Mijne en een 2005 met dB en die andere 2007 zonder. Weet niet meer uit het hoofd hoeveel de uitkomst was maar die zonder had 3pk meer weet ik nog. Jaren terug in Tiel de SC50 op de bank gehad. Met dB ook ca 3pk minder. Maar moet door circuiteisen wel een dB erin hebben.

Een leuke vergelijking zo met je eigen motor want dan heb je geen afwijking door meetmethode of bank. Na Tiel was ik een paar maanden later bij TenKate. Voor 25 euro kon je laten afstellen. Dus dacht dat zij door de racerij beter konden maar zonder er wat aan gedaan te hebben had het al 6pk meer. Andere bank, afwijking in metingen en mogelijk andere lucht.
 
Tsja, over herrie, wheelies en stoppies kan je lang lullen maar mijn mening is ook dat je wel rekening met anderen moet houden. Hou het leefbaar. Maar je hebt nu eenmaal mensen die van herrie houden, het maken en vinden dat dat moet kunnen. Fluisterstil hoeft van mij ook niet want ga dan electrisch rijden.

Wil ook niet roomser zijn dan de paus en vind wat Da Links deed ook prachtig die stoppies over honderden meters of lange wheelies, maar die waren niet tussen het overige verkeer. Zo hou je het veilig.

Je hebt maar 2 wielen, als er wat tussen het verkeer gebeurd en je verongelukt dan kan oom agent het thuis komen vertellen. Geen leuke klus. Denk maar eens aan het slechte nieuws te vertellen aan ouders of partner met of zonder kinderen. Meestal doet de agent dat. Ja, die eikel die jou een bon gaf omdat je een wheelie trok in de bebouwde kom.

Maar ieder moet doen wat hij goed denkt te doen. Ik ben geen gelukkig geen agent. Heb ze wel in de familie en onder mijn vrienden.
 
Wat geluid betreft ben ik van mening dat dat gerelateerd is aan het aantallen toeren die je fiets maakt,maw op de openbare weg en normaal rijgedrag zal je niet snel een kolere herrie produceren,ook niet met een open pijp.
Dan heb ik het niet over Harley met een supertrap eronder,want die zijn gewoon extreem.
Ik heb nu weer de orginele eronder ,hiervoor had ik een carbon pijp van mgp,en de orginele maakt bijna net zoveel geluid.
Maar hij heeft wel een e keur, en de electronica is niet aangesloten en de vlinderklep staat altijd wagenwijd open.
Enige nadeel van de orginele pijp is dat hij zwaar is ,helemaal in vergelijking met die carbon pijp.
Maar een sc59 heeft van origine een hele mooie korte pijp,althans dat is mijn mening.
Als ik er zo'n lange schoorsteenpijp op had zitten was die er als 1e onderuit gegaan.wel of geen e keur.
 
Ja was voor de fotograaf. Als ze aan de binnenkant had gestaan had de houding correct geweest, moest beetje bovenlichaam naar buiten draaien om het goed zichtbaar te maken.
Ook een langzame bocht, in de snellere zit in nog wat meer naar de binnenste clip on met mn hoofd
IMG-20180623-WA0042 (1).jpg


Komende zomer hopelijk elbow down
 
Ja was voor de fotograaf. Als ze aan de binnenkant had gestaan had de houding correct geweest, moest beetje bovenlichaam naar buiten draaien om het goed zichtbaar te maken.
Ook een langzame bocht, in de snellere zit in nog wat meer naar de binnenste clip on met mn hoofd
Bekijk bijlage 1718871

Komende zomer hopelijk elbow down
Begint erop te lijken. Maar valt op dat je niet door de bocht kijkt om maar iets te noemen. Maar is hier geen cursus rijvaardigheid toch? Blijft wel een leuke foto.
 
Lijkt me wel tof om een keer een knee down cursus of iets dergelijks te doen. Ware het niet dat ergens bij mij de angst bestaat juist door de drang het asfalt te raken, het asfalt te raken op de niet gewenste wijze met mijn nieuwe motor. Jij geeft die cursussen toch Vuurmesje? Is die angst gegrond of gaat het eigenlijk nooit mis?
 
Begint erop te lijken. Maar valt op dat je niet door de bocht kijkt om maar iets te noemen. Maar is hier geen cursus rijvaardigheid toch? Blijft wel een leuke foto.
Thanks. Ben een autodicact, iemand heeft het 1 x voorgedaan en de rest heb ik mezelf aangeleerd. Ik heb zeker nog verbeterpunten. Probeer eerst 1 ding ok te krijgen voor ik me focus op het volgende punt. Dus hopelijk snel mooi weer! Begrijp dat je cursussen geeft?
 
Bij 2TheExperience worden inderdaad kee down cursussen gegeven. Maar de hoofdmoot is rijvaardigheid en als dat goed gaat een stapje verder naar circuitvaardigheid. Klinkt goed wat mikeVTR zegt, stapje voor stapje. Zo staan wij er ook in. En voorzichtigheid zoals CBRonald aangeeft hou ik persoonlijk van.

Stap voor stap is zoals wij op Midland KD training geven. Dat is op dezelfde dag dat wij rijvaardigheid geven. 's Morgens de rijvaardigheid zodat wij de cursist kunnen beoordelen en tips kunnen geven. In de middagpauze is dan de KD-training en 's middags weer rijvaardigheid. Je kunt voor elk blok apart inschrijven dus voor een rijvaardigheid (ochtend, middag of hele dag) en/of voor de KD training, net waar je vertrouwen en belangstelling naar uitgaat.

@ CBRonald: Nooit mis bestaat niet. Ben al jaren voorrijder/instructeur en weet dat als het fout gaat dit door overschatting komt en niet luisteren naar de instructeurs. Er gaat weleens wat mis. Maar in al die jaren dat ik het doe is dat maar een paar keer gebeurd. De schade bij mij was kuipschade omdat cursist te dicht naast mij stopte, omviel en zijn motor tegen de bijna viel. En zelf vorig jaar op de paddock om een auto reed, niet oplette en met voorwiel over omgevallen vlag reed die weggleed. Dus bij 20kmh omvallen.

Maar er zijn meer cursusaanbieders dus even zoeken en je vindt die aanbieder die geeft wat je nodig acht.
 
Bedenk mij net dat er hier ook weleens cursussen gegeven werden. Zo heeft Da Liks eens een wheelie cursus gegeven. Een polletje hier op het 900 RR forum wie allemaal wilde en bij genoeg belangstelling werd dat ergens gedaan. Ik was er niet bij maar weet nog wel dat er toen genoeg belangstelling voor was. Bedoel dus dat als je hier vraagt er ook gedraaid kan worden. En zelfs op een Meet&Greet werd er spontaan op een rotonde KD tips uitgewisseld. Was ik wel bij. Ging nog veilig ook.
 
Denk dat ik het ga doen bij iemand van dit forum :)
Nog wel ff checken of dergelijke cursussen verzekerd zijn binnen de dekking van mijn verzekering.
Toen ik jaren terug bij MotorSportLife kwam konden die dagverzekeringen aanbieden voor hun circuittrainingen. Maudy van MSL had toen contacten met een verzekeringsmaatschappij. Een paar jaar later was dat over omdat er teveel schade werd geclaimd of dat de bedragen te hoog waren en er geen mensen meer kwamen voor een verzekering. Toen ik pas bij 2TE kwam hoorde ik dat een circuittraining niet verzekerd kon worden maar een rijvaardigheid wel als daar gekwalificeerde instructeurs waren. Heb mij daar nooit in verdiept en weet dus niet hoe het nu zit. Inderdaad een aanrader je eigen verzekering er goed op na te lopen of bij hun na te vragen. Als er belangstelling is wil ik het wel binnen 2TE navragen hoe e.e.a. zit en wat de mogelijkheden zijn.
 
@Vuurmesje geef je nog veel circuittrainingen? Heb vorige week nog een dagje assen geboekt op 5 sept bij 2the experience. Wie weet een mini meet & greet als je er ook bent :t
Ik ben bij elke training van 2TE in NL. Zowel op Midland, op Zandvoort als op Assen. Ze gaan ook naar het buitenland en daar ben ik niet (meer) bij. Heb geen trailer en daarnaast ook geen belangstelling meer om te (vrij)rijden op die circuits. In NL kan ik het doen op 1 dag want NL is niet zo groot en maak er dan 1 dag van. Thuisfront ook blij als ik 's avonds weer thuis kom.

Dus wordt een hele kleine mini meet. Of micro-meet. ;)
 
Laatst bewerkt:
Toen ik jaren terug bij MotorSportLife kwam konden die dagverzekeringen aanbieden voor hun circuittrainingen. Maudy van MSL had toen contacten met een verzekeringsmaatschappij. Een paar jaar later was dat over omdat er teveel schade werd geclaimd of dat de bedragen te hoog waren en er geen mensen meer kwamen voor een verzekering. Toen ik pas bij 2TE kwam hoorde ik dat een circuittraining niet verzekerd kon worden maar een rijvaardigheid wel als daar gekwalificeerde instructeurs waren. Heb mij daar nooit in verdiept en weet dus niet hoe het nu zit. Inderdaad een aanrader je eigen verzekering er goed op na te lopen of bij hun na te vragen. Als er belangstelling is wil ik het wel binnen 2TE navragen hoe e.e.a. zit en wat de mogelijkheden zijn.
Doe je ook circuit trainingen?
Heb ik wel interesse in.
 
Even bij gelezen,
Heb er een full Akra systeem onder zitten en de DB-killer zit er bij mij ook altijd in sinds ik sc59 rijdt (op de sc50 en sc57 meestal niet) maar wel een ingekorte/aangepaste versie dus wel wat muziek, gebruik deze ook op circuit en ritjes buitenland en nog nooit geen problemen gehad.
Verder vind ik een circuitdag altijd goed om je bochtentechniek en vertrouwen in je motor te verbeteren :t
Zelf rijd ik ook veel afslagen, Flight forum linkse (Eindhoven) en regelmatig spelen op industrie terreinen, blijft voor mij speelgoed en met speelgoed wil je spelen met natuurlijk zo min mogelijk overlast voor de omgeving zodat ik de volgende x weer kan komen spelen *D
Vroeger keek ik negens na, overal gas erop maar ik denk dat er toch een beetje verstand is gekomen met de jaren en ervaring is natuurlijk een opeenhoping van miskleunen! :+
 

Bijlagen

  • 20180625_120255.jpg
    20180625_120255.jpg
    556,9 KB · Weergaven: 38
  • DSC08755 (3)_InPixio.jpg
    DSC08755 (3)_InPixio.jpg
    458,3 KB · Weergaven: 38
  • IMG_1552_InPixio.jpg
    IMG_1552_InPixio.jpg
    265,1 KB · Weergaven: 39
  • y83rq_InPixio.jpg
    y83rq_InPixio.jpg
    99 KB · Weergaven: 40
Terug
Bovenaan Onderaan