Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

@honda rc36
Poeh, kom je nu ook al hier langs met je gestrekte been...
Zonde, het is zo'n lekker gemoedelijk topic tot nu toe...
Maar ik mag wel mijn mening erover hebben toch dat 9 maanden (waar hebben we het over) niet normaal is toch.
Of vind jij van wel? @Sebulba
Of vinden fireblade rijders dat normaal dan?.
Dan maken we er 13-14 maanden van.
Sommige doorloop tijden die motor spuiters hanteren zijn gewoon echt niet normaal en schandalig.

En een motorspuiter moet al in het begin kunnen zien en zeggen of hij het kan herstellen/spuiten.
Niet pas na 9 maanden.
Goede motor spuiters (ook de zichzelf wel bekende noemende hobbyspuiter hier op het forum )kunnen het ook in minder tijd en leveren dan geen broddelwerk af.
En nog beter dan de dure professional- want zijn pruts werk dat moest hij juist opknappen.
En hij zei vanaf begin al dit kan ik doen en opnieuw spuiten.

Dan heb ik wel genoeg van de professional met ze dure uurloon en totaal bedragen van 3000-4000 € en meer.
Dat is mijn ervaring.

En voor jouw @Oooosterling ik werk in een staal fabriek en nu op de thermische verzinklijn.
Zulke lange doorlooptijden zijn er niet.
Dus ik vind jouw verhaal over 2 maanden ook vreemd.
Dat hoeven wij niet te doen.
Dan flipt de industrie om ons heen.
 
Maar ik mag wel mijn mening erover hebben toch dat 9 maanden (waar hebben we het over) niet normaal is toch.
Of vind jij van wel? @Sebulba
Of vinden fireblade rijders dat normaal dan?.
Dan maken we er 13-14 maanden van.
Sommige doorloop tijden die motor spuiters hanteren zijn gewoon echt niet normaal en schandalig.

En een motorspuiter moet al in het begin kunnen zien en zeggen of hij het kan herstellen/spuiten.
Niet pas na 9 maanden.
Goede motor spuiters (ook de zichzelf wel bekende noemende hobbyspuiter hier op het forum )kunnen het ook in minder tijd en leveren dan geen broddelwerk af.
En nog beter dan de dure professional- want zijn pruts werk dat moest hij juist opknappen.
En hij zei vanaf begin al dit kan ik doen en opnieuw spuiten.

Dan heb ik wel genoeg van de professional met ze dure uurloon en totaal bedragen van 3000-4000 € en meer.
Dat is mijn ervaring.

En voor jouw @Oooosterling ik werk in een staal fabriek en nu op de thermische verzinklijn.
Zulke lange doorlooptijden zijn er niet.
Dus ik vind jouw verhaal over 2 maanden ook vreemd.
Dat hoeven wij niet te doen.
Dan flipt de industrie om ons heen.
Daar gaat het allemaal niet om.. het gaat om de intense en agressieve manier waarop je meestal je mening verkondigt. Daar zit niemand op te wachten.
Fireblade rijders vinden het normaal om gewoon vooral te genieten als iemand de moeite neemt om zijn prachtige motor te showen en neer te pennen waar hij nu mee bezig is om hem weer top te krijgen. Ipv iemand aan te vallen op een levertijd waar hij dus blijkbaar zelf niet zo mee zit maar het wel eens gaat aankaarten.
 
Daar gaat het allemaal niet om.. het gaat om de intense en agressieve manier waarop je meestal je mening verkondigt. Daar zit niemand op te wachten.
Fireblade rijders vinden het normaal om gewoon vooral te genieten als iemand de moeite neemt om zijn prachtige motor te showen en neer te pennen waar hij nu mee bezig is om hem weer top te krijgen. Ipv iemand aan te vallen op een levertijd waar hij dus blijkbaar zelf niet zo mee zit maar het wel eens gaat aankaarten.
Als jij dit agresief noemt als ik een mening erover heb is zuiver en alleen aan jouw en jouw interpretatie ervan.
Merk vaker dat je hier alleen maar mee moet kletsen en ja en amen moet zeggen.
Iets anders erover zeggen mag niet dan.

Maar nog geen antwoord op me vraag aan jouw @Sebulba of jij 9 maanden en langer voor herstel /spuitwerk normaal vind?
 
Laatst bewerkt:
En daar hebben ze 8 weken over gedaan?.
Als je onderhoud doet tap,je toch ook de olie af.waarom is dit niet eerder ontdekt dat ijzer slijpsel in je olie
Ze hebben toch ook je kleppen gesteld etc.
Wat een kut motor zaak waar je die motor gebracht heb.
En is het wel echt waar wat ze nu beweren?.
Eerst weten ze het niet laten je wel onderhoud betalen en dan opeens dit.
Een second opinion ergens anders zou. Wel helpen en blijkt dat ze lopen te kloten .
Weet je de juridische weg wel .
En de naam van de motor zaak zeg je natuurlijk niet,bang je krijgt gezeik daar als je de moto komt ophalen.
Ik vind het een stel amateurs en prutsers.
.

Nee dit accepteren is goed.
Ik denk Janbros dat jij deze werkwijze ook niet accepteert.
Het gaat nergens over,ik denk dat die gasten in die motorzaak het niet weten en hem snel iets vertellen.
Want ze gaan eerst van alles doen ,onderhoud en kleppen stellen .
Dan tap je toch al olie af,dan hadden ze het dan moet zien.
Dat je na 8 weken erna weer olie aftapt en dan ijzervijzsel in oliefilter ontdekt tja uh.
Waarom was dat dan niet eerste keer dan ontdekt?
Iets zegt mij dan dat er iets niet goed zit in die motorzaak of bij monteur die eraan sleuteld.
Hoe vaak verzinnen monteurs niet iets uit hun dikke duim om maar van een probleem af te zijn.
Vooral als ze er niks meer van snappen.
Ik zeLF denk aan de nokkenas ketting spanner,of de exup klep.
Maar ja als je een schroefje van die exup klep al niet loskrijgt als monteur tja ...
Of de aandrijfmotor niet eens bekijkt die deze exup klep aanstuurt,tja .

Zelfde strekking op een levertijd in een topic van mij toen ik iets wilde weten, toen irriteerde ik me ook al aan de agressieve 'gestrekt been' schrijfwijze.
En het ligt volledig aan de omstandigheden of ik 9maanden belangrijk dan wel normaal vind. en als jij er verder niets mee van doen hebt is het toch ook niet zo belangrijk wat jij er van vindt?
 
Zelfde strekking op een levertijd in een topic van mij toen ik iets wilde weten, toen irriteerde ik me ook al aan de agressieve 'gestrekt been' schrijfwijze.
En het ligt volledig aan de omstandigheden of ik 9maanden belangrijk dan wel normaal vind. en als jij er verder niets mee van doen hebt is het toch ook niet zo belangrijk wat jij er van vindt?
Maar ik mag er wel iets over vinden net zoals jij vind.
Btw hoe is het nu dan met je R1?.
En als ik dat topic door lees gingen meer mensen klagen na je verhaal over ijzervijzel in je oliefilter.
En een motorzaak die er niks aan deed of je liet wachten.
Ik was niet enigste.
Dus je voorbeeld slaat nergens op.
En hier laat ik het maar bij anders vervuilen we samen het fireblade topic.
 
Ik heb 2 kuipsets laten spuiten met de mededeling dat er geen haast mee was.
Ten 1e was ik allang blij dat hij het wilde doen,want behalve spuiten moest er ook aan 1 set veel gerepareerd worden,want die was door een grindbak geschoven ...
Tevens had ik nog 2 kleine kapjes van mijn hobby auto meegenomen om ook te spuiten 😀.
Kortom het was een hoop werk en de beste man had al meer dan genoeg werk.
4 maanden later maar eens voorzichtig gevraagd of hij er al aan begonnen was.
Antwoord was ja,de kapjes van de auto waren klaar,maar de kuipsets was die nog niet aan toe gekomen.
Toen eigenlijk pas een beetje begonnen te praten en af te spreken wanneer het ongeveer klaar zou zijn .
En ongeveer 2 maanden later was het daadwerkelijk klaar,zelfs prijstechnisch met de afgesproken prijs,ondanks dat de hele klus hem veel meer reparatiewerk had gekost dan verwacht.
Kortom soms duurt het even maar dan heb je wel kwaliteit en vakmanschap,die mensen zijn ook druk en hebben nog een leven naast het spuiten.
Haastwerk of druk zetten zal alleen maar averechts werken en een eindresultaat opleveren waar jij en je spuiter niet blij van word.
Gewoon rustig blijven en blijven communiceren werkt het beste,aan beide zijden.
 
Als jij dit agresief noemt als ik een mening erover heb is zuiver en alleen aan jouw en jouw interpretatie ervan.
Merk vaker dat je hier alleen maar mee moet kletsen en ja en amen moet zeggen.
Iets anders erover zeggen mag niet dan.

Maar nog geen antwoord op me vraag aan jouw @Sebulba of jij 9 maanden en langer voor herstel /spuitwerk normaal vind?
Ik heb tot 2 keer toe 9 maanden moeten wachten na mijn spuitwerk. Maar er zijn wel 2 prachtige zonen uit voort gekomen. Heb er dus alle vrede mee met die 9 maanden.
 
Ik heb 2 kuipsets laten spuiten met de mededeling dat er geen haast mee was.
Ten 1e was ik allang blij dat hij het wilde doen,want behalve spuiten moest er ook aan 1 set veel gerepareerd worden,want die was door een grindbak geschoven ...
Tevens had ik nog 2 kleine kapjes van mijn hobby auto meegenomen om ook te spuiten 😀.
Kortom het was een hoop werk en de beste man had al meer dan genoeg werk.
4 maanden later maar eens voorzichtig gevraagd of hij er al aan begonnen was.
Antwoord was ja,de kapjes van de auto waren klaar,maar de kuipsets was die nog niet aan toe gekomen.
Toen eigenlijk pas een beetje begonnen te praten en af te spreken wanneer het ongeveer klaar zou zijn .
En ongeveer 2 maanden later was het daadwerkelijk klaar,zelfs prijstechnisch met de afgesproken prijs,ondanks dat de hele klus hem veel meer reparatiewerk had gekost dan verwacht.
Kortom soms duurt het even maar dan heb je wel kwaliteit en vakmanschap,die mensen zijn ook druk en hebben nog een leven naast het spuiten.
Haastwerk of druk zetten zal alleen maar averechts werken en een eindresultaat opleveren waar jij en je spuiter niet blij van word.
Gewoon rustig blijven en blijven communiceren werkt het beste,aan beide zijden.
Gaan wij ons ook nog excuseren. De een vindt een maand lang duren de ander een jaar. Het ligt er maar net aan onder welke afspraken, of geen afspraken, iets gerepareerd wordt. Als het een vriendendienst is of een lastige klus, geen prioriteit of juist wel, dat ligt dan aan de onderlinge afspraken. En als een ander de ins en outs niet kent dan mag die er natuurlijk altijd een mening over hebben, het is dan alleen de vraag of dat een realistische mening is. Net zo goed of een ander dat hier gaat toelichten. Mijn verdere mening doet er niet toe maar wil wel opmerken dat dit een forum is met een gemeenschappelijke hobby en niet een facebook site moet worden.
 
Beste @honda rc36 ,
iedereen mag uiteraard een mening hebben, maar naar mijn overtuiging breng je jouw mening redelijk overtuigend, direct en je zou er een bepaalde intonatie uit kunnen halen, laten we maar zeggen... Tenminste dit valt mij op, in meerdere topics.
Ikzelf (en meerdere met mij lees ik dus) zien hier een agressieve manier van communiceren in, en dat kán (en gaat) weerstand oproepen bij de gesprekspartner. Hier zit ik zelf niet mee, maar wellicht een tip voor je? Ik drink liever bier, sleutel of ga met iemand in discussie, dan te tokkelen achter het toetsenbord.. Dus, wellicht zie ik je dit weekend in Assen, dan is het eerste biertje van mij en discussiëren we erop los...

Of ik 9 maand normaal vind? Het is wat lang, maar 'mijn' zzp'er geeft aan dat hij wederkomende opdrachtgevers (motorzaken) voorrang geeft t.o.v. particulieren, dus ik weet waar ik aan begon. Dit is mijn 4e project bij hem, en ik weet dat de doorlooptijden lang zijn bij hem (gem. 6 maand). Ik durf ook te stellen dat als ik hem nu bel en druk zet om de doorlooptijd, het met een aantal weken klaar is en pico bello uitziet. Of niet, en dan ga ik wellicht een oproep plaatsen in een ander topic hier op het forum.
Anderzijds, pas als je er problemen mee hebt, ga je over het algemeen pas handelen. Ik heb er nog geen problemen mee, anders liggen ze hier te verstoffen (zie mijn voortgang) met kans dat het hier kapot gaat omdat ik hier met mn lompe hoeven ergens tegenaan loop.

Voor wat betreft doorlooptijden, klein voorbeeld vanuit mijn perspectief:
Nu o.a. bezig met een pand van 10.000 m2 te verduurzamen door verlichting in te kopen. Dit gaat 200K kosten, betreffen 1000+ armaturen en de opleverdatum is pas kwartaal 1/2023, terwijl ik gister opdracht heb gegeven aan de betroffen elektrotechnische aannemer. Zo overspannen is de bouw op dit moment, werkende met dagprijzen (!) in plaats van een gestanddoeningtermijn van 30 of 60 dagen. Daarmee kom je ook op 9 maand...

Maar laten we het graag weer over onze gezamenlijke passie hebben, honda motorfietsen, en on-topic gaan alstublieft..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
en on-topic...
De tiger blade loopt! maar is zo incontinent als ik weet niet wat.. Dus net de brug op gedrukt, en volgende week maar eens de carb's erachter weg trekken en bepaalde rubbers van de carb's vervangen.. De dure Vpower gutste eruit vanmiddag, dus het heeft niet langer als 10-20 seconden getuurd op de choke...

Dat is het leven als je met oude meuk sleutelt.. Anderzijds kwam mn pa nog even aanlopen, en heerlijk in de zon lopen genieten van de motor, ook al is die voor de helft opgebouwd.. Heerlijk een uur discussiëren over alle fireblade types en wat dan wel niet de beste zou zijn.. En nog zijn we er niet uit.. O-)
 
Heb de 954 klauwen en rempomp erop zitten, remt als de neten. Meteen maar even parkeerplaatsje gepakt om te kijken hoe hard ze het doen, paar keer stoppies gedaan en het voorwiel laten blokkeren. daarna test ritje en nog een paar stoppies.
Hendel en hoeveel kracht die je moet zetten om hard te vertragen voelt allemaal een stuk beter en directer, bij de originele pomp moest je zo hard knijpen dat de dosering erg lastig werd bij de ankers uitgooien.
Ziet er ook een stuk beter uit die gouden klauwen:9~:9~.

Ikke blij:+.
 
Laatst bewerkt:

Lees in motoplus dat Honda met de laatste Fireblade de SC82 erna stopt met de Fireblade.
Als geruchten waar zijn.
En vaak klopt het dan.
De Sportmotor zit een een diep dal en het is gewoon te duur voor de Honda fabriek dit te blijven door ontwikkelen.
Zonder dat er iets van terug komt met de verkopen.
Het is te verlies gevend.
Vraag me nu af welke fabrikant erna volgt met stoppen topmodel sportmotor.

IMG_20220624_212935.jpg
 
Denk ik helaas ook.. in 2021 zijn er 11 fireblades op naam gezet in NL, waarvan 3 SP modellen... Die verkoopaantallen zijn ronduit bedroevend... Zelfs het bankstel op wielen (goldwing) verkocht in 2021 bijna 4x zoveel (40 units) in NL.. (en vergis je niet, lijkt me heerlijk om zo'n ding te bezitten).
Ik ken de fa. Honda een beetje (dealerorganisatie en voormalige importeur die in de 90 jaren in Ridderkerk zat), en die interesseert het écht niet wat de Europese markt doet, als er maandelijks (!) ik geloof 100.000 units verkocht worden in enkel Indonesië.. Niet voor niets staat de Indonesische importeur c.q. honda fabriek (Satu Hati) op het kuipwerk van Marqeuz en consorten..

Honda is zijn tijd meestal (te) ver vooruit (kijk maar naar de 250 cc scooter uit de jaren '90 van Honda. Toen had niemand zo'n ding, tegenwoordig heeft elke fabrikant een scooter in zijn programma. Of lichte motorfietsen a la de NC 700/750 serie waar honda mee begon, of de modulaire bouw van een CRF 1100, NT1100 en Rebel 1100)
 
Laatst bewerkt:
Supersports zijn niet meer in trek bij de jeugd. Voor zover de jeugd nog gaat motorrijden kiezen ze meestal voor een naked.
Suzuki stopt volledig met supersports zijn de geruchten en concentreren zich ook volledig op de Aziatische markt met lichte motoren.
Zitten financieel in zwaar water.

We leven in een overgangsperiode......energietransitie, onzekere economische toekomst enz. Ik denk dat iemand niet zo snel een nieuwe motor van 20 plus K koopt nu. Tweedehands markt is aardig overspannen lijkt het, occasionprijzen zijn al jaren op hetzelfde niveau

Heb ik na 26 jaar CBR gereden te hebben weer een blauwe stoppen ze ermee, hoop dat ie nog lang meegaat ( kom maar op met de commentaren over Suzuki :+ )
 
Nee hoor geen commentaar op suzuki. Zelf voor de aanschaf van mijn huidige sc59 nog serieus gezocht naar een mooie gsx750/1000 maar suzuku was erg laat met de ABS modellen (2016 ?) en daardoor net te duur. Anders zou het zo maar hebben gekund dat ik ook om was geweest. Vind die blauwe kleur fantastisch.
 
Is ook een kwestie van dat de supersport steeds meer circuitgericht wordt. Waar je er vroeger prima mee op vakantie kon worden de nadelen steeds duidelijker. En aan de andere kant worden de andere typen motoren steeds makkelijker sneller...
Ik vind het een gaaf idee dat als je op een motor rijdt dat het (voor die tijd) het ultieme was qua prestaties. Maar ik geef gelijk toe dat ik andere motoren ernaast heb voor als het wat comfortabeler mag O-)
 
Hoi allen,
Ik hoop dat ik hier even mag binnenvallen. Ik heb een prachtige Honda fireblade uit 97 in bezit, en ik heb sinds kort een eigen schuur(tje). Om het manoeuvreren makkelijker te maken, ben ik op zoek naar een paddock lift. Alleen ik kom online niet echt een passende versie tegen voor mijn model.
In een post uit 2014 had iemand de lift van motea voor een nieuwer model, en die leek erg tevreden. Maar dat is dus voor een jongere versie helaas.
Kan iemand mij adviseren over eventuele adapters of geschikte paddock liften voor mijn blade?
 
@65x45.2 Ik vind juist de GSXR een mooie serie, als mijn voorkeur niet uit zo gaan naar fireblades, wist ik het wel..
De oude maar altijd nog fijne K5, de K7/K8 met zijn dubbele uitlaten, of de livery van Chris Vermeulen waren écht wel mijn voorkeur op een gegeven moment, Ook de L0 met veel wit erin was ook om te smullen. In het verleden wel eens een plaatje van de uwe gezien, maar dat is ook gewoon porno op 2 wielen.. Als je daarentegen kwalijksaki of de vliegtuigbouwer uit Beieren was gaan promoten :r...

@Honda97 Plaatjes! daar zitten we hier op te wachten..:P.. Je hebt niet zoveel aanbieders van paddock liften. Naast motea heb je de (voor mij) bekendere ABBA bike stands, en volgens mij is forumlid @Super Blackbird hier dealer van (of zelfs importeur voor NL?). Je zou hem kunnen benaderen voor een totaalpakket, want waarschijnlijk is het e.e.a. nog wel te leveren.. Ik heb echter iets meer ruimte, dus heb nooit gebruik hoeven maken van die liften, maar heb (div. )motorhefbruggen hier staan..
 
@65x45.2 Je hebt niet zoveel aanbieders van paddock liften. Naast motea heb je de (voor mij) bekendere ABBA bike stands, en volgens mij is forumlid @Super Blackbird hier dealer van (of zelfs importeur voor NL?). Je zou hem kunnen benaderen voor een totaalpakket, want waarschijnlijk is het e.e.a. nog wel te leveren.. Ik heb echter iets meer ruimte, dus heb nooit gebruik hoeven maken van die liften, maar heb (div. )motorhefbruggen hier staan..
Klopt, ik ben de Nederlandse importeur van de ABBA-stands.
Bedankt voor de vermelding!
 
@Oooosterling bedankt voor de tips! ABBA stands was ik ook tegengekomen, en de skylift ziet er fantastisch uit. Alleen dat is wel een beetje boven het beoogde budget, en ook meer functionaliteit dan nodig. Het zou vooral zijn vanwege een onhandige en korte draai die ik moet maken om de schuur in te komen.
Eigenlijk zoek ik dus de functionaliteit van een middenbok met wielen. Ik weet niet of dat in de opties zit bij ABBA-stands @Super Blackbird ?


Hierbij een plaatje, de brommer is een tijdje terug meegenomen naar Frankrijk en Italië.
20200904_184319__01.jpg
 
@Oooosterling bedankt voor de tips! ABBA stands was ik ook tegengekomen, en de skylift ziet er fantastisch uit. Alleen dat is wel een beetje boven het beoogde budget, en ook meer functionaliteit dan nodig. Het zou vooral zijn vanwege een onhandige en korte draai die ik moet maken om de schuur in te komen.
Eigenlijk zoek ik dus de functionaliteit van een middenbok met wielen. Ik weet niet of dat in de opties zit bij ABBA-stands @Super Blackbird ?


Hierbij een plaatje, de brommer is een tijdje terug meegenomen naar Frankrijk en Italië.
Bekijk bijlage 1775891
Lekker ding hoor😍, heeft een aardige rugzak ervaring na 25 jaar :+.
 
@65x45.2 Ik vind juist de GSXR een mooie serie, als mijn voorkeur niet uit zo gaan naar fireblades, wist ik het wel..
De oude maar altijd nog fijne K5, de K7/K8 met zijn dubbele uitlaten, of de livery van Chris Vermeulen waren écht wel mijn voorkeur op een gegeven moment, Ook de L0 met veel wit erin was ook om te smullen. In het verleden wel eens een plaatje van de uwe gezien, maar dat is ook gewoon porno op 2 wielen.. Als je daarentegen kwalijksaki of de vliegtuigbouwer uit Beieren was gaan promoten :r...

@Honda97 Plaatjes! daar zitten we hier op te wachten..:P.. Je hebt niet zoveel aanbieders van paddock liften. Naast motea heb je de (voor mij) bekendere ABBA bike stands, en volgens mij is forumlid @Super Blackbird hier dealer van (of zelfs importeur voor NL?). Je zou hem kunnen benaderen voor een totaalpakket, want waarschijnlijk is het e.e.a. nog wel te leveren.. Ik heb echter iets meer ruimte, dus heb nooit gebruik hoeven maken van die liften, maar heb (div. )motorhefbruggen hier staan..
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Heel lang tevreden geweest met Honda ( de SC 57 wat minder....olieboot ) En de blauwe gixxer lonkte al ff naar me. En wat je zegt, Honda heeft mooie iconische motoren gemaakt. De RC 30 is voor mij daarvan wel de mooiste.........als ik de staatsloterij ooit nog eens win :+
 
Zo heeft iedereen zijn voorkeuren. Heel lang tevreden geweest met Honda ( de SC 57 wat minder....olieboot ) En de blauwe gixxer lonkte al ff naar me. En wat je zegt, Honda heeft mooie iconische motoren gemaakt. De RC 30 is voor mij daarvan wel de mooiste.........als ik de staatsloterij ooit nog eens win :+
Mijn SC57 uit 2006 gebruikt geen drup olie.
Is dat misschien een verschil met de 2004/2005 SC57?
 
Mijn SC57 uit 2006 gebruikt geen drup olie.
Is dat misschien een verschil met de 2004/2005 SC57?
Mijne was een 2006 en slurpte op het laatst een goeie liter op 1000 km.
Is maar een klein deel wat er last van heeft .Wat ik ervan weet en aan informatie heb gevonden schijnen er series gemaakt te zijn waarvan het vermoeden is dat de cilinderwanden niet goed behandeld zijn af fabriek. De cilinder slijt dan aan de uitlaatzijde dusdanig dat de wand daar ietwat ovaal wordt en de olieschraapveer zijn werk niet meer goed kan doen. Cameraatje door bougiegat was duidelijk :( Het is zoals het is......en ik had de pech er een te hebben. Shit happens........
 
Terug
Bovenaan Onderaan