Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Hier gisteren even een pannenkoek gaan eten op de pannenkoekenboot bij het 3 kanalenpunt in Dessel te België, was aan de frisse kant maar toch lekker even getoerd en hebben we deze plaats ook weer eens bezocht *D
Klinkt goed. Mogelijk bij warm weer daar ook eens gaan kijken. Ritje binnendoor en de hele dag uittrekken.

Check: 202 km enkele reis zonder snelweg met pannenkoeken stop, tanken en bakkies tussendoor is net een leuk dagje.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er iemand hier in een SC57 een LED achterlicht met geïntegreede knippers geplaatst?
Deze had ik op mijn CBR600RR en maakte de motor i.c.m. een andere kentekenplaathouder mooi slank aan de achterkant.
Iemand ervaring met dit op de SC57 en evt een link naar een goede lichtunit en evt een trafo e.d. dat erbij moet?
 
Mijne had zo'n achterlicht toen ik hem kocht. Dus dat de linker of rechterkant van het achterlicht ook gele ledjes had om te knipperen. Ik vond het toch wel erg onduidelijk dus heb er nu hele kleine maar felle knippers bijgeplaatst op de kentekenplaathouder. Beetje dubbelop nu maar wel veel beter te zien.
Zat er al op toen ik hem kocht dus ik kan je niet helpen met een link of hoe je het inbouwt...
 
Heeft er iemand hier in een SC57 een LED achterlicht met geïntegreede knippers geplaatst?
Deze had ik op mijn CBR600RR en maakte de motor i.c.m. een andere kentekenplaathouder mooi slank aan de achterkant.
Iemand ervaring met dit op de SC57 en evt een link naar een goede lichtunit en evt een trafo e.d. dat erbij moet?
Ik heb het op zowel de SC50 als de SC57. Gekocht bij Aliexpres. Is gewoon de oude er uit en nieuwe er in en bekabeling met stekers overzetten. Lang geleden gedaan maar kan mij niet herinneren aanpassingen te moeten doen. Is plug&play.

Paar jaar terug las ik hier dat er in Dld streng gecontroleerd wordt op o.a. dit soort verlichting. Heb er omdat wij een toertocht in Dld hadden, net als Shebulba, twee kleine knippers extra bijgezet. Deze wel met steek stekkertjes zodat ik ze in NL er eenvoudig af kan halen. Maar laat ze zitten voor de duidelijkheid. Ben het met Shebulba eens.

Overigens, al jaren toertocht Dld gehouden. 1x aangehouden vanwege te snel maar nooit problemen over techniek (achterlicht, andere uitlaat, knippers, rem-koppelingshendel, rem-schakelsetje etc) gehad.

Op de SC50 geen kleine knippers bijgezet. Ook nooit technische keuringsproblemen gehad na aanhouding.
 
Eindelijk landelijk (afgezien van de waddeneilanden) boven de 15 graden. Dus voor het eerst na de winterstop op de Blade gereden:}:]
Blijf me erover verbazen dat het altijd, starten, opstappen en rijden is. Niet dat gedoe met weer "even wennen" (hooguit aan het vermogen). Gewoon opstappen alsof ik vorige week nog gereden heb :Y
 
Eindelijk landelijk (afgezien van de waddeneilanden) boven de 15 graden. Dus voor het eerst na de winterstop op de Blade gereden:}:]
Blijf me erover verbazen dat het altijd, starten, opstappen en rijden is. Niet dat gedoe met weer "even wennen" (hooguit aan het vermogen). Gewoon opstappen alsof ik vorige week nog gereden heb :Y
En dat maakt het zo verneukeratief. Je denkt dat je op het niveau zit van vorig jaar maar dat is niet zo. Pak het weer kalmpjes aan op. Beter rustig weer stap voor stap opbouwen dan denken dat je het nog in je vingers hebt en verongelukken. Afgelopen zondag bij Putten ook ernstig ongeluk gebeurd met dodelijk afloop.

En ja, je mag mij een ouwe zeikerd noemen maar ik schrik altijd van deze berichten.
 
Inmiddels traditie met mijn oude heer. Biertje, kaas/worst plankje en ouderwets lullen over motoren in het bijzijn van onze dames.

Goed weekend iedereen!


image.jpg
 
De 🐯wilde maar niet starten. Brandstofpomp bleek niets te doen. Heeft wel spanning, dus de boel maar even loshalen..

WhatsApp Image 2024-03-16 at 11.50.48.jpeg


WhatsApp Image 2024-03-16 at 11.50.57.jpeg


Contacten lijken mij overleden. Wat nu?

a) OEM 16710-MW0-003 lijkt niet meer leverbaar op eerste gezicht,
b) TourMax revisie kitje op 30 jaar oude pomp?
c) Niet OEM brandstofpomp?
 
Contacten van mijn tigerblade waren ook rond de 60.000km overleden. Scheef afgesleten net als jouwe. Ik ben toen voor een revisiekitje gegaan voor nog geen 20,-. Heeft het daarna weer perfect gedaan. Als je heel kritisch bent waren de componenten misschien ietsje dunner dan de originele. Op de thundercat voor dezelfde goedkope revisieset gegaan toen de puntjes op waren en die doet het alweer 7 jaar prima.
 
Ff getest met die van mij, weet je het zeker... :j


Bekijk bijlage 1982529
Vanmiddag heerlijk blokje om. Was er het weer voor vond ik.

Op terugweg even bij Leusink motoren langs want had inbus gaatje van het boutje rondgedraaid natuurlijk. Zo vast zat het.
Een zaagsnede gemaakt maar had geen passende schroevendraaier.

Leusink tikte er met een slagschroevendraaier een bitje in en daarmee kwam het boutje wel los. Ander boutje erin die hij toch had liggen en mijn probleempje is ook weer opgelost.
 
Terug
Bovenaan Onderaan