Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

F*ck, ik had mij al uitgekeken om hem dit weekend weer eens uit te laten... 😭
Toch een klein rondje gedaan, kon het niet laten. :]
Blijft toch nog flink wennen, de overstap van een CBR600RR. Was het natuurlijk ook nog het eerst ritje van het jaar, koud en soms vochtig.
Wel heb ik echt geen lekker gevoel bij deze banden. Zijn Dunlop Sportmax Qualifier 2, ik vindt het maar niks en twijfel of ik er nu al Pirelli Rosso IV onder ga gooien. Iemand die ik misschien blij maak met een gebruikt setje Dunlops? Achter meette ik nog zo'n 4-5 mm.
Verder de kentekenplaathouder vervangen en ben ik aan het shoppen geweest. Knipperlichten, velglint en stormgrip. Alleen gevlochten remleidingen staan dan nog op het verlanglijstje. Verder klaar om lekker wat kilometers te maken!
IMG20240323113647.jpg
 
Wat zijn de maten van de Dunlops? En waar liggen ze? Dunlop fan hier... *D

Grtz,fRank
 
Ben ook geen fan van Dunlop (maar dan om techn. redenen), maar voor een superzachte Qualifier zijn koud, nat en vochtig nu niet de ideale omstandigheden waarin dat soort banden uitblinken.. ;)

(Zelf in de regen ook een keer flink aan het glijden gekomen door een setje BT016Pro's , maar dat was precies hetzelfde als hierboven omschreven en dat neem ik de bandjes niet kwalijk.. Bij 20+ zijn het dan weer ideale (budget)plakkers voor mij, maar dat terzijde.)
 
Ik moet binnenkort ook weer een nieuwe achterband... heb altijd S21 of S22 gehad eigenlijk.
Maar vorig jaar toen ik de SC57 kocht lagen er michelin 2CT's onder, vielen me eigenlijk niets tegen qua plakken en prestaties (in het droog) behalve slijtage want ik heb de achterband in minder dan 4000 km kaal gereden.

Denk dat ik weer voor S22 ga...
 
Ik moet binnenkort ook weer een nieuwe achterband... heb altijd S21 of S22 gehad eigenlijk.
Maar vorig jaar toen ik de SC57 kocht lagen er michelin 2CT's onder, vielen me eigenlijk niets tegen qua plakken en prestaties (in het droog) behalve slijtage want ik heb de achterband in minder dan 4000 km kaal gereden.

Denk dat ik weer voor S22 ga...
Ik wilde ook de S21, maar Motormike waar ik mijn banden altijd haal, die lelijk veel verstand heeft van banden vind de Rosso van Pirelli en betere band qua levenduur en sportieve grip. Uitendelijk daar voor gegaan en daar ben ik inmiddels helemaal lyrisch over.

De Michelin 2CT vindt ik inderdaad een mooie budget band. Kost niet veel, is wel snel op, blinkt niet uit maar geeft wel voldoende vertrouwen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Frank,
120/70 ZR17 3,7 mm gemeten
190/50 ZR17 4,7 mm gemeten

Woon in Naaldwijk / ZH.
Geloof t of niet daar ben ik afgelopen zaterdag voor t eerst heel erg dicht in de buurt geweest.. |((sgravenzande)

Anyway, ik doe je ff een berichtje, grtz, fRank
 
Ik heb van de week een 2006-2007 model schokbreker + linksysteem onder mijn 2005 SC57 geschroefd.
Schijnt een upgrade te zijn over het 2004-2005 model vanwege lineare veer, andere valving en een andere hoek door het linksysteem, ik was sceptisch maar voor die paar tientjes kon ik het niet laten.

Het maakt wel een behoorlijk verschil moet ik zeggen de 04-05 schokbreker heeft een progressieve veer en dempt na een aantal cm eigenlijk niet meer omdat die zo kneiter hard wordt. Nu voel je het achterwiel echt de weg volgen en goed dempen, mijn schokbreker had er ondertussen 56.000 opstaan dus ook niet nieuw meer maar ik geloof niet dat dit heel veel invloed heeft gehad op de prestaties.

Dus als je een 2004-2005 sc57 hebt dan is een 2006-2007 model schokbreker + link systeem een leuke upgrade voor weinig.

Let op: de 2006-2007 schokbrekers zijn te herkennen aan de zilveren preload adjuster en veer die minder ringen heeft, daarnaast moet het linksysteem MELG hebben staan op de dogbones in plaats van alleen MEL(beide delen). bij veel aanbieders worden 2004 en 2006 modellen door elkaar aangeboden omdat ze ook uitwisselbaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan