Welkom hier
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hoop niet alleen lezen natuurlijk.Ik ben nieuw hier! Hoop dat ik lekker mee mag lezen.Bekijk bijlage 1444230
Tering zeg. Een museum is er niks bij.Dan moet je voor de gein deze collectie even bekijken
Craziest motorcycle collection....ever
Arguably the finest collection in private handsdrivetribe.com
Hoop ook wel een bijdrage te kunnen leveren. Leuk!Hoop niet alleen lezen natuurlijk.
Maar evengoed welkom.
Heb je de hoofdremcilinder ook schoongemaakt? Als er vuil in het retourgaatje zit kun je dit verschijnsel krijgen.Naar aanleiding van een paar dikke scheuren in het rubber van mijn s22 voorband is deze vervangen voor een nieuwe onder garantie!
Bekijk bijlage 1444342 Bekijk bijlage 1444344
Heel erg lekker natuurlijk. Gelijk de remmen er even helemaal vanaf gehaald. Die mochten wel weer even schoongemaakt worden.
Echter.... Net als voorheen lopen de remmen nog steeds enorm aan...
Wat ik heb gedaan.
* Remmen volledig uit elkaar gehaald.
* Zuigers gepolijst en deze zijn volledig glad.
* Seals heb ik vorig jaar vervangen en zien er nog uit als nieuw. Dus die heb ik weer teruggeplaatst.
Verder gewoon het gebruikelijke ontluchten. Rem druk is meer dan goed en naar mijn weten zit er geen lucht meer in het systeem.
Blijft voor mijn gevoel de master cilinder over. Of zie ik nog wat over het hoofd?
Toevallig je velg niet andersom terug gezet?
Zou ook nog kunnen, of het schuivende gedeelte van de vooras vastgedraaid en daarna de klauwen gemonteerd. Maar ik begrijp dat je het probleem al had voordat je de nieuwe band monteerde?Toevallig je velg niet andersom terug gezet?
Heb je de hoofdremcilinder ook schoongemaakt? Als er vuil in het retourgaatje zit kun je dit verschijnsel krijgen.
Even de plunjer eruithalen. naast het gat voor de aanvoer van de remvloeistof zit nog een gaatje. Echt een heel kleintje. Even doorprikken met een naald of haartje van een staalborstel. Zou het enige probleem eigenlijk moeten kunnen zijn. Alleen bij BMW’s lost de binnenkant van de remleiding wel eens op...
Zou ook nog kunnen, of het schuivende gedeelte van de vooras vastgedraaid en daarna de klauwen gemonteerd. Maar ik begrijp dat je het probleem al had voordat je de nieuwe band monteerde?
Zou het voor de zekerheid bekijken en meteen de plunjer schoonmaken en in montagepasta zetten. Je remzuigers woren normaal iets teruggetrokken door de remseals. Dat is erg weinig kracht, dus een klein beetje verstopt kan een groot verschil maken.Hoofdremcilinder heb ik gewoon laten zitten. Ervan uitgaande dat het probleem in de klauwen zou zitten.
Ik kan wel de zuigers terugdrukken, nu ze schoon zijn, en dan komt er gewoon weer vloeistof terug in het potje. Zo dacht ik dus het retourgaatje uit te sluiten.... maare... Dat werkt vast niet zo recht voor zen raap?
Ik monteer altijd eerst de klauwen, knijp dan de rem in en borg dan pas de knevels van de voorvork. Een kant is schuivend voor het centreren van het wiel.Remmen liepen al enigszins aan, maar nadat de band gemonteerd was liepen ze helemaal zwaar aan.
Dat was voor mij de reden om ze er af te halen en ze even schoon te maken.
Dus wat dat betreft heb is dus eerst de as en alles vastgezet en als laatste de klauwen pas.
Ik monteer altijd eerst de klauwen, knijp dan de rem in en borg dan pas de knevels van de voorvork. Een kant is schuivend voor het centreren van het wiel.
Welkom nieuw hierIk ben nieuw hier! Hoop dat ik lekker mee mag lezen.Bekijk bijlage 1444230
Check dan gelijk of alle remblokken er goed inzitten. Voering tegen schijf.Ik ga morgen beide even checken. Kleine moeite!
Thanks voor de input!
Naar aanleiding van een paar dikke scheuren in het rubber van mijn s22 voorband is deze vervangen voor een nieuwe onder garantie!
Bekijk bijlage 1444342 Bekijk bijlage 1444344
Heel erg lekker natuurlijk. Gelijk de remmen er even helemaal vanaf gehaald. Die mochten wel weer even schoongemaakt worden.
Echter.... Net als voorheen lopen de remmen nog steeds enorm aan...
Wat ik heb gedaan.
* Remmen volledig uit elkaar gehaald.
* Zuigers gepolijst en deze zijn volledig glad.
* Seals heb ik vorig jaar vervangen en zien er nog uit als nieuw. Dus die heb ik weer teruggeplaatst.
Verder gewoon het gebruikelijke ontluchten. Rem druk is meer dan goed en naar mijn weten zit er geen lucht meer in het systeem.
Blijft voor mijn gevoel de master cilinder over. Of zie ik nog wat over het hoofd?
Check dan gelijk of alle remblokken er goed inzitten. Voering tegen schijf.
Wat ik bij mijn tuono heb gehad, was dat de schijf enorm krom was, waardoor deze tegen de klauw aanliep. Heel vergezocht hoor, maar bij mij hebben nieuwe schijven dit opgelost.
Verder seals terugplaatsen is niet iets wat ik zelf zou doen, gaan de zuigers een beetje soepel? Je moet ze gewoon met de hand makkelijk kunnen indrukken, als ze een beetje vast zitten, zou ik toch gewoon ff goed reviseren.
Zuigers gaat keurig soepel heen en weer. Verder zijn de seals nog geen jaar oud, dus zou heel vreemd zijn als die nu al zo slecht waren dat ze dit probleem hebben.
Daarentegen... Als al het andere niet werkt, dan zijn het wel de seals.
Onder het remmen trilt de motor verder niet, dus ga nog niet uit van schijven die krom zijn.
Tourmax dichtingen?
fRank,Weet niet exact hoe t bij deze motoren zit maar in de autolarij kun je die rubberseals die de zuigers iets terug trekken (zoals door vks beschreven) maar op één juiste manier monteren. Ze zijn licht 'trapeziumvormig' wat ervoor zorgt dat je zuigers iets terug getrokken worden na wegvallen vloeistofdruk. Zitten ze nu verkeerd om gemonteerd blijven je blokken slepen na loslaten van de rem.
Grtz,fRank