Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik heb in 2017 een hernia-operatie gehad en ik kan dat inderdaad ook niet meer. Als ik onderuitgezakt op de bank zit voel ik dat meteen.
Heb totaal geen last. Beetje beperking in bewegelijkheid maar absioluut geen pijn. Doe alles. En die stijfheid komt ook door de jaren zeg ik maar.
Bankhangen geen probleem en zoals Rick al zegt, die rugdekking is prima maar heb ik toch ook weer niet nodig. ;)
 
Heb totaal geen last. Beetje beperking in bewegelijkheid maar absioluut geen pijn. Doe alles. En die stijfheid komt ook door de jaren zeg ik maar.
Bankhangen geen probleem en zoals Rick al zegt, die rugdekking is prima maar heb ik toch ook weer niet nodig. ;)

Last is een groot woord, ik kan het wel maar voel dan meteen dat dat niet comfortabel is.

Verder heb ik eigenlijk nergens last van sinds de operatie dus je hoort mij niet klagen hoor! :t
 
Nagenoeg wel, een paar dingen gaan niet meer zoals bijv. onderuit op de bank gaan hangen....
Verder heb ik er gelukkig met werk (vrachtwagenchauffeur) en het motor rijden geen last van.

Thanks!
Valt wel mee toch, maar het kan uiteraard altijd beter...
Misschien dat ik nog een keer zo'n bokje aanschaf.
Bekijk bijlage 1469828
zo een heb ik ook.. echt een uitkomst :)
 
Wat gaat er mee gebeuren?
Een 600RR bobine upgrade, proton knipperlichten worden gemonteerd (zou ik best zelf kunnen, maar de bedrading was verwerkt in de kabelboom, dus laat ik dat maar gelijk door hem zelf doen). En er wordt nog een carbon sharkfin gemonteerd onderaan de achterbrug.

Verwacht de kuipen vrijdag weer te kunnen monteren en dan is ie klaar *O*
 
Waren twee blij afgelopen weekend. Yamaha en vooral Kawasaki.

Tegenover voorgaande jaren denk ik dat Honda ook wel enigszins blij was dat ze meer voorin zaten dan de voorgaande jaren en als Bautista en Haslam die slippertjes niet hadden gehad enzzzzzzzzz.....???

Al met al toch een hele verbetering en hopelijk zet dit door! *D
 
Tegenover voorgaande jaren denk ik dat Honda ook wel enigszins blij was dat ze meer voorin zaten dan de voorgaande jaren en als Bautista en Haslam die slippertjes niet hadden gehad enzzzzzzzzz.....???

Al met al toch een hele verbetering en hopelijk zet dit door! *D
Het was zeker een stuk beter dan de afgelopen jaren, maar misschien dat de verwachtingen bij Honda hoger lagen dan de uitslag van afgelopen weekend waren...

Hopelijk gaan ze het laatste beetje extra ook nog vinden.
 
Hey allemaal,

Na allerlei opknap werk aan m'n nieuwe 954rr kan hij eindelijk weer in elkaar.
Dus begon ik vol goede moed met het afstellen van de vering.
Het viel me tijdens het rijden naar huis al op de de achterkant keihard aanvoelde, wat me na enige inspectie niet verbaasde omdat de veervoorspanning op maximaal stond....
Nu snap ik waarom, de rebound verstelling werkt niet meer, dus als je hem indrukt komt hij heel langzaam weer terug omhoog, verstellen van de knop onderop de demper haalt niets uit.

Maarja wat nu....

Er zat al een hyperpro veer op toen ik hem dit najaar gekocht heb, voorvork is echter nog origineel, maar zal ik volgende winter aanpakken alleen voldoet voor nu prima.

Alleen nu zit ik een beetje te kijken wat m'n opties zijn, ander oem demper kopen en veer over zetten, is dit überhaupt zelf te doen?

Ik heb onder m'n vfr een hyperpro schokdemper, alleen zie op de site tot m'n verbazing dat ze voor de 954rr alleen een standaard emulsie demper hebben met alleen veervoorspanning en rebound verstelling... Dat is meer een downgrade.

Wat voor alternatieven zijn er nog meer te krijgen? Vind tot nu toe verbazingwekkend weinig voor dit type

Gr Rolf
 
Het vinden van sommige onderdelen zoals een betere schokdemper is voor de 929/954 soms wat lastiger.

Ik heb voor mijn 929 een twee jaar terug dankzij een tip van iemand hier een öhlins schokdemper gekocht op marktplaats.
Deze heb ik daarna bij HK laten reviseren voordat deze eronder kwam.

Wellicht marktplaats of ebay eens in de gaten houden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan