Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik weet niet hoe handig je ben zelf ben ik totaal niet creatief maar mijn broertje heeft ze zelf gemaakt aan de hand van wat Google research en moet zeggen dat het erg mooi is geworden.
ik denk dat dat geen succes gaat worden bij mij :P
 
Had een deja vu vanmorgen. Zoon belde dat hij klapband had op de A50. Soesbabe had er twee jaar terug ook eentje dacht ik. Die ging toen met haar Audi cabrio over de kop en met grote mazzel zelf niks. Zoon had klapband en kon naar de vluchtstrook sturen. Tsja, Focus versus Audi. :+

Alles toch maar mooi weer goed afgelopen.
 

Bijlagen

  • IMG_20201124_094243.jpg
    IMG_20201124_094243.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 13
Had een deja vu vanmorgen. Zoon belde dat hij klapband had op de A50. Soesbabe had er twee jaar terug ook eentje dacht ik. Die ging toen met haar Audi cabrio over de kop en met grote mazzel zelf niks. Zoon had klapband en kon naar de vluchtstrook sturen. Tsja, Focus versus Audi. :+

Alles toch maar mooi weer goed afgelopen.
Zo dan, dat is een beste klapper geweest, oud bandje?
 
Had een deja vu vanmorgen. Zoon belde dat hij klapband had op de A50. Soesbabe had er twee jaar terug ook eentje dacht ik. Die ging toen met haar Audi cabrio over de kop en met grote mazzel zelf niks. Zoon had klapband en kon naar de vluchtstrook sturen. Tsja, Focus versus Audi. :+

Alles toch maar mooi weer goed afgelopen.
Beste klap geweest gelukkig bleef die der om zitten
 
Ach,bandje plakken en gaan🤪
Idd mazzel gehad dat je er nog rustig mee naar de vluchtstrook kon rijden,gelukkig niks ergs gebeurd verder 👍.
zelf nog nooit een lekke band gehad met auto/motor,gelukkig.
 
Zo dan, dat is een beste klapper geweest, oud bandje?
Ja, alle vier versleten. Had nieuwe besteld maar door Corona pas morgen geleverd en donderdag er om. Gaat nu evengoed gebeuren. 1 wiel ligt daar al.

Maar gelukkig geen letsel of schade dus een pracht van een ervaring en leerschool.
 
Beste klap geweest gelukkig bleef die der om zitten
Schijnt wel een klap geweest te zijn. De meeste schade is door het doorrijden naar een veiligere plek. Maar aan gat op deze foto is te zijn dat het een beste klap geweest moet zijn.
 

Bijlagen

  • IMG_20201124_173753.jpg
    IMG_20201124_173753.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 9
Ach,bandje plakken en gaan🤪
Idd mazzel gehad dat je er nog rustig mee naar de vluchtstrook kon rijden,gelukkig niks ergs gebeurd verder 👍.
zelf nog nooit een lekke band gehad met auto/motor,gelukkig

Ach,bandje plakken en gaan🤪
Idd mazzel gehad dat je er nog rustig mee naar de vluchtstrook kon rijden,gelukkig niks ergs gebeurd verder 👍.
zelf nog nooit een lekke band gehad met auto/motor,gelukkig.
Mijn ervaring is 1x lek met motor op snelweg in Dld. Wilde inhalen en voelde motor bewegen. Door naar vluchtstrook waar ik lekke band constateerde. Liep gelukkig langzaam leeg. Met de auto drie keer. Maar gelukkig nooit een klapband of snel leeglopend. En alles zonder schade.
 
Schijnt wel een klap geweest te zijn. De meeste schade is door het doorrijden naar een veiligere plek. Maar aan gat op deze foto is te zijn dat het een beste klap geweest moet zijn.
Daarom mazzel dat die der om bleef zitten op tv gezien dat die der af sprong en tussen de draaiende delen kwam daar krijg je lelijke ongelukken van. Gelukkig goed af gelopen
 
Las ergens op internet dat de 954 wielen lichter zijn, ze passen dus 1op1 onder een 929...mooi !

Nu ergens 954 set scoren.
Ligt er aan wat je er voor over hebt om met lichtere wielen te rijden. Zag setje carbon voor 1900 euro. En op marktplaats een standaard achterwiel voor 130.
Even zoeken op wheels cbr954rr of wielen cbr954rr en er gaat een markt van marktplaats tot ebay voor je open.
 
Eindelijk naar veel gesleutel ben ik bij de kleppen deksel gekomen. Trof olie aan bij de eerste bougie dus de kleppen deksel pakking was al aan het lekken. 2 uitgedroogde koelvloeistof slangen tegen gekomen dus ook maar een setje samco slangen besteld. Nou had ik een vraagje weet iemand of de gaskabels van een 2008 passen de tonnetjes op het gasklephuis kon geen domino set vinden voor een 2004/2007 ?
 
Las ergens op internet dat de 954 wielen lichter zijn, ze passen dus 1op1 onder een 929...mooi !

Nu ergens 954 set scoren.

Als dat verschil er al is zal het echt nihil zijn.

Ik heb voor mijn 929rr een set wielen van een 954rr voor circuitgebruik en merk tussen die 2 geen duidelijk voelbaar verschil in gewicht.
 
Ik heb dan mijn originele wielen vervangen door de PVM’s. Zouden ook een stuk lichter zijn, maar ik merk er ook niets van, ben er iig niet minder dramatisch door gaan rijden :N :')

Maar zelfs al zet je mij op Rossi zijn bike merk ik er geen ruk van, denk dat ik alleen maar onder de indruk ben van alle kleurtjes.... _O-
 
Ik heb dan mijn originele wielen vervangen door de PVM’s. Zouden ook een stuk lichter zijn, maar ik merk er ook niets van, ben er iig niet minder dramatisch door gaan rijden :N :')

Maar zelfs al zet je mij op Rossi zijn bike merk ik er geen ruk van, denk dat ik alleen maar onder de indruk ben van alle kleurtjes.... _O-
Denk het ook wel want je bent tenslotte gewend aan zo'n berg vermogen als zijn fiets heeft. Toch? :+
 
Laatst bewerkt:
Als dat verschil er al is zal het echt nihil zijn.


Ik heb voor mijn 929rr een set wielen van een 954rr voor circuitgebruik en merk tussen die 2 geen duidelijk voelbaar verschil in gewicht.
Kijk, dit is relevante informatie.

Ken de wielen van een 929 niet dus heb geen vergelijk. Weet dus niet of die ook een gat in de naaf hebben en doorgeboorde assen om gewicht te besparen.
Daarbij weet ik wel dat als je echt lichte wielen hebt dit stukken lichter (lees makkelijker) stuurt. Heb eens op een fiets met carbon wielen gereden op Assen. Wat een verschil. Maar mogelijk kwam dat ook in combinatie met andere vering voor en achter en ook nog dat het een ander merk was, maar was toen verkocht. De aanschafwaarde was voor mij het moment om weer terug te dalen op aarde. Moest toen weer wennen aan mijn 954 maar na een sessie was dat weer dik in orde.

Andersom ook meegemaakt. Reed eens op een Suzuki-dag op een SV650 op Zandvoort. Lachen op dat ding. Wiebelde en deinde alle kanten op maar was dikke pret. Bij elke versnelling in de toerenbegrenzing, geen snelheid mee te maken en bochten liepen niet, maar ging het ook niet om. Toen ik weer op mijn 954 stapte voelde deze aan als een plank, een oneindige versnelling want kon lekker doortrekken en een bocht was ineens veel te nauw en te dichtbij. Maar ook toen wende ik daaraan na een sessie.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat niemand het vermogen gebruikt wat de blades kunnen leveren op de openbare weg.
Daarvoor zijn er 1 teveel restricties qua snelheden en 2 de blades kunnen meer dan wat de berijders kunnen.
In principe is alles meer dan 100 pk eerlijk gezegd al onzin,laat staan 200 😎.
 
Terug
Bovenaan Onderaan