Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Hier was het een zeer rustige jaarwisseling.

Door onze pasgeboren dochter hebben we eigenlijk niet gek veel meegekregen van de feestdagen.
Gisteren hebben we dan ook niks gepland met andere mensen en zijn we gewoon lekker thuis geweest met ons gezinnetje.

Ik heb met mijn oudste dochter van 4 buiten even wat vuurwerk afgestoken (ik had nog wat grondbloemen en sterretjes van vorig jaar over) en verder hebben we toen de kinderen op bed lagen lekker een serie gekeken en lagen er uiteindelijk om 0:30 al in.

Hopelijk is het volgende jaarwisseling weer wat beter en kan er weer wat vuurwerk afgestoken worden en kunnen er weer wat mensen worden uitgenodigd, dat is toch wel leuker! :Y
 
Hier was het een zeer rustige jaarwisseling.

Door onze pasgeboren dochter hebben we eigenlijk niet gek veel meegekregen van de feestdagen.
Gisteren hebben we dan ook niks gepland met andere mensen en zijn we gewoon lekker thuis geweest met ons gezinnetje.

Ik heb met mijn oudste dochter van 4 buiten even wat vuurwerk afgestoken (ik had nog wat grondbloemen en sterretjes van vorig jaar over) en verder hebben we toen de kinderen op bed lagen lekker een serie gekeken en lagen er uiteindelijk om 0:30 al in.

Hopelijk is het volgende jaarwisseling weer wat beter en kan er weer wat vuurwerk afgestoken worden en kunnen er weer wat mensen worden uitgenodigd, dat is toch wel leuker! :Y
Lees ik nou een M&G bij huize Joep volgend jaar? :+ 🤣
 
Vroeg mij hier af wanneer het vuurwerkverbod in zou gaan. 2021 of 2022? Naast prachtig Bengaals dat gillend omhoog ging en in sterren uiteen spatte ook een paar dreunen die het huis deed trillen. En dat waren geen carbid bommen. En geen politie te zien of te horen. Mogelijk dat die in een andere wijk bezig waren?
 
Vroeg mij hier af wanneer het vuurwerkverbod in zou gaan. 2021 of 2022? Naast prachtig Bengaals dat gillend omhoog ging en in sterren uiteen spatte ook een paar dreunen die het huis deed trillen. En dat waren geen carbid bommen. En geen politie te zien of te horen. Mogelijk dat die in een andere wijk bezig waren?
Stond er ook van te kijken hoeveel vuurwerk er gewoon werd afgestoken bij ons in de wijk en dan bedoel ik natuurlijk ook geen Carbid of sterretjes! Volgende jaar ook weer gewoon aan de slag want dat maakt het voor mij net iets meer af *D
 
Vroeg mij hier af wanneer het vuurwerkverbod in zou gaan. 2021 of 2022? Naast prachtig Bengaals dat gillend omhoog ging en in sterren uiteen spatte ook een paar dreunen die het huis deed trillen. En dat waren geen carbid bommen. En geen politie te zien of te horen. Mogelijk dat die in een andere wijk bezig waren?
Ze kunnen het verbieden, maar dat plaatselijke paupervolk wat ieder jaar door de wijken heen trekt om met die bommen van ze het een en ander op te blazen, blijf je houden. Die verzieken het voor iedereen met als gevolg dat het siervuurwerk ook verboden wordt. Ook na een verbod blijven ze het gewoon in het buitenland kopen waar het gewoon het hele jaar door in de schappen ligt.
Ook al vind ik siervuurwerk mooi, zou ik er niet rouwig om zijn als er een verbod op consumentenvuurwerk komt (wel ter compensatie dan een vuurwerkshow fixen in iedere gemeente/plaats). Heb al 2x schade gehad aan mijn auto’s van naar beneden vallende vuurpijlen. Dit jaar mijn auto voor de zekerheid maar even op mijn werk gezet, het leasegebakkie boeit me dan weer niet. Ach ja, gaan het allemaal wel zien....
 
Vroeg mij hier af wanneer het vuurwerkverbod in zou gaan. 2021 of 2022? Naast prachtig Bengaals dat gillend omhoog ging en in sterren uiteen spatte ook een paar dreunen die het huis deed trillen. En dat waren geen carbid bommen. En geen politie te zien of te horen. Mogelijk dat die in een andere wijk bezig waren?

Politie kan er weinig mee, of ze moeten zien wie het afsteekt. Ze kunnen immers niet aantonen wie iets afsteekt en kunnen een pot die reeds aan het 'schieten' is ook niet 'uitzetten'.. Ofwel, ik snap heel goed waarom de politie weinig, tot niet, te zien was..

Om maar even on-topic te gaan. Ik ben voornemens mijn cb1000r te verkopen en over te stappen naar een supersport (cbr1000rr). Is er iemand wellicht die zijn cbr verkoopt, danwel interesse heeft om te ruilen?

Last but not least; enige tips waar ik op moet letten? Ik denk aan een fiets zo rond 2010..
 
Beste wensen allemaal,

Gelijk de eerste vraag van 2021 eens even droppen.

Ik zit een beetje te twijfelen of ik een andere tandwiel set zal monteren op de 954.
Ik rijd met MCT veel op Midland en wat andere kartbanen, in z'n 1 rijden is niet relaxed, te veel motor rem en onnodig veel toeren, dus liever rijd je de hele baan in z'n 2.
Alleen als je de meeste bochten uit komt, zit je te laag in toerental, dus duurt het even voor je enigsinds in de powerband zit, en op 't korte rechterstuk zou je liever iets meer toeren draaien.
Voor zover ik weet heb ik een standaard kettingsets erop.
Wat is wijsheid, kettingset is hooguit 10k oud dus practisch nieuw, kan gewoon een tand meer achter pakken bijvoorbeeld....

Waar rijden jullie mee?
 
Ik reed op het laatst met de SC 57 met 1 tandje minder voor, duidelijk merkbaar.
Check deze site maar eens uit. Kun je zien wat andere verhouding doet met toerental bij bepaalde snelheid enz.

 
Politie kan er weinig mee, of ze moeten zien wie het afsteekt. Ze kunnen immers niet aantonen wie iets afsteekt en kunnen een pot die reeds aan het 'schieten' is ook niet 'uitzetten'.. Ofwel, ik snap heel goed waarom de politie weinig, tot niet, te zien was..

Om maar even on-topic te gaan. Ik ben voornemens mijn cb1000r te verkopen en over te stappen naar een supersport (cbr1000rr). Is er iemand wellicht die zijn cbr verkoopt, danwel interesse heeft om te ruilen?

Last but not least; enige tips waar ik op moet letten? Ik denk aan een fiets zo rond 2010..
Ben zoals je ziet (of weet?) instructeur bij 2TE. Rij dus veel op Midland. Deed dit met mijn 954. Die heeft een PC3usb en is afgesteld bij Powerpoint Tiel. Heb geen dip in het oppakken. Als ik een langzame groep heb rij ik alles alleen in de eerste versnelling. Motor pakt goed op en heb geen last van hikken. Motorrem ook geen last van want speel met het gas en kan zo de bochten goed nemen zonder remmen. Vang het als het ware op met het gas, laat de motor rollen. Maar rem trouwens toch niet in de langzame groep. Als ik alleen rij (dus geen les geef) schakel ik alleen van 1 naar 2 bij de baan opgaan. Rij alles in 2. Motor pakt toch wel goed op en lijkt op een elastiekje. Remmen doe ik dan ook zonder koppeling in te trekken dus rem dan op de motor en met de rem. Remmend bocht in en net na insturen of net voor de apex geef ik dan alweer rustig gas. Niet ineens want dan krijg je problemen. Heeft je instructeur hier niets over gezegd dan? Geef zelf wel uitleg en heb er met leden op een Intruder of R1 ook geen klachten over gehad.

Heb alles standaard aan tandwielverhouding op de 954. Heb ooit eens op de 900 het voortandwiel 1 tandje (of waren het er 2?) kleiner gezet. Werd gelijk een crosser want werd heel nerveus. Dacht zo de dip rond de 3000 rpm kwijt te zijn maar kreeg een springende fiets terug. Was ook geen optie.

Mogelijk dat je een combi moet doen? Voor kleiner en achter dan groter zodat de overbrengingsverhouding (nagenoeg) gelijk blijft? Of kijken naar de link die 65x45.2 heeft gestuurd.

Succes
 
Ze kunnen het verbieden, maar dat plaatselijke paupervolk wat ieder jaar door de wijken heen trekt om met die bommen van ze het een en ander op te blazen, blijf je houden. Die verzieken het voor iedereen met als gevolg dat het siervuurwerk ook verboden wordt. Ook na een verbod blijven ze het gewoon in het buitenland kopen waar het gewoon het hele jaar door in de schappen ligt.
Ook al vind ik siervuurwerk mooi, zou ik er niet rouwig om zijn als er een verbod op consumentenvuurwerk komt (wel ter compensatie dan een vuurwerkshow fixen in iedere gemeente/plaats). Heb al 2x schade gehad aan mijn auto’s van naar beneden vallende vuurpijlen. Dit jaar mijn auto voor de zekerheid maar even op mijn werk gezet, het leasegebakkie boeit me dan weer niet. Ach ja, gaan het allemaal wel zien....
Begrijp je helemaal Chris. Ook ik wordt pissig als er andermans spul beschadigd wordt. Maar een digitale lichtshow als vuurwerk boeit mij ook weer niet. Hou wel van siervuurwerk maar kan knallen ook waarderen. Zolang er geen persoonlijk leed bij komt kijken. Paar jaar terug in een dorp verderop heeft een vader zich opgeblazen ten overstaan van zijn kinderen en vrouw. Had een eigen bom gemaakt die vertraagd afging. moet er niet aan denken. Dus kan de regering wel begrijpen dat er een excuus is met Corona om de ziekenhuizen te ontlasten met vuurwerk ongelukken. Denk alleen dat er meer is dan dat. Denk aan de CO2 uitstoot, kosten door minder valide of langdurig ziektewet. Alles draait hier tenslotte alleen om geld. Maar zoals met alles wat de regering verboden heeft weet je dat er te weinig handhaving is. Neem onze snelheid. Ook ik rij meestal niet 100 op de snelweg of 80 binnendoor. Wel 30 tot 50 binnen de bebouwde kom. Je hebt daar altijd onverwachte situaties. Ook zo met geluid. heb er ook een vervangende pijp op zitten. Maar probeer het wel binnen de perken te houden.

Je wist dus dat er toch wel vuurwerk afgestoken zou worden. Wat mij vrolijk maakt is dat er minder ongelukken zijn dan vorig jaar. Over schade aan anderen hoor je echter niks. Laten wij dan maar hopen dat hier lering uit getrokken wordt en dat ieder zijn verantwoordelijkheid pakt. Dan heb je kans dat het volgend jaar weer bij het oude wordt. Alhoewel ik dat betwijfel. Neem maar de Corona maatregelen.

Maar dwaal af.

Gister nog stukje op de SC57 gereden. Wat is het koud zeg. Heb wavediscs besteld en andere kortere rem-koppelinghendels. Ga ook nog hendelbeschermers aanschaffen. Dan wachten op mooi weer zodat ik een andere achterband kan laten steken. In deze zit een spijker. Laat ik zitten want band loopt niet leeg maar weet niet wat er gebeurd bij hogere snelheid. Dan nog een afstelling bij Druijff en advies wat te doen. Ben benieuwd naar achterwiel pk"s. Heb trouwens de SC57 nog niet uitgeprobeerd want wegen waren nat. Mogelijk komen er ook nog conische balhoofdlagers in. Dingen genoeg dus om te doen en lekker motorgerelateerd afgesloten.
 
Maar samengevat hebben ze ook de omzet van de vuurwerkbranche door de neus geboord en vlogen de bommen en granaten toch gewoon om je oren.

Maar om on topic te blijven. Hier rete mooie weer maar moet helaas werken anders had dit rit één van 2021 geweest.
 
Begrijp je helemaal Chris. Ook ik wordt pissig als er andermans spul beschadigd wordt. Maar een digitale lichtshow als vuurwerk boeit mij ook weer niet. Hou wel van siervuurwerk maar kan knallen ook waarderen. Zolang er geen persoonlijk leed bij komt kijken. Paar jaar terug in een dorp verderop heeft een vader zich opgeblazen ten overstaan van zijn kinderen en vrouw. Had een eigen bom gemaakt die vertraagd afging. moet er niet aan denken. Dus kan de regering wel begrijpen dat er een excuus is met Corona om de ziekenhuizen te ontlasten met vuurwerk ongelukken. Denk alleen dat er meer is dan dat. Denk aan de CO2 uitstoot, kosten door minder valide of langdurig ziektewet. Alles draait hier tenslotte alleen om geld. Maar zoals met alles wat de regering verboden heeft weet je dat er te weinig handhaving is. Neem onze snelheid. Ook ik rij meestal niet 100 op de snelweg of 80 binnendoor. Wel 30 tot 50 binnen de bebouwde kom. Je hebt daar altijd onverwachte situaties. Ook zo met geluid. heb er ook een vervangende pijp op zitten. Maar probeer het wel binnen de perken te houden.

Je wist dus dat er toch wel vuurwerk afgestoken zou worden. Wat mij vrolijk maakt is dat er minder ongelukken zijn dan vorig jaar. Over schade aan anderen hoor je echter niks. Laten wij dan maar hopen dat hier lering uit getrokken wordt en dat ieder zijn verantwoordelijkheid pakt. Dan heb je kans dat het volgend jaar weer bij het oude wordt. Alhoewel ik dat betwijfel. Neem maar de Corona maatregelen.

Maar dwaal af.

Gister nog stukje op de SC57 gereden. Wat is het koud zeg. Heb wavediscs besteld en andere kortere rem-koppelinghendels. Ga ook nog hendelbeschermers aanschaffen. Dan wachten op mooi weer zodat ik een andere achterband kan laten steken. In deze zit een spijker. Laat ik zitten want band loopt niet leeg maar weet niet wat er gebeurd bij hogere snelheid. Dan nog een afstelling bij Druijff en advies wat te doen. Ben benieuwd naar achterwiel pk"s. Heb trouwens de SC57 nog niet uitgeprobeerd want wegen waren nat. Mogelijk komen er ook nog conische balhoofdlagers in. Dingen genoeg dus om te doen en lekker motorgerelateerd afgesloten.M'n maatje en ik hebben 14 juni een dagje op Assen geboekt,

Ben zoals je ziet (of weet?) instructeur bij 2TE. Rij dus veel op Midland. Deed dit met mijn 954. Die heeft een PC3usb en is afgesteld bij Powerpoint Tiel. Heb geen dip in het oppakken. Als ik een langzame groep heb rij ik alles alleen in de eerste versnelling. Motor pakt goed op en heb geen last van hikken. Motorrem ook geen last van want speel met het gas en kan zo de bochten goed nemen zonder remmen. Vang het als het ware op met het gas, laat de motor rollen. Maar rem trouwens toch niet in de langzame groep. Als ik alleen rij (dus geen les geef) schakel ik alleen van 1 naar 2 bij de baan opgaan. Rij alles in 2. Motor pakt toch wel goed op en lijkt op een elastiekje. Remmen doe ik dan ook zonder koppeling in te trekken dus rem dan op de motor en met de rem. Remmend bocht in en net na insturen of net voor de apex geef ik dan alweer rustig gas. Niet ineens want dan krijg je problemen. Heeft je instructeur hier niets over gezegd dan? Geef zelf wel uitleg en heb er met leden op een Intruder of R1 ook geen klachten over gehad.

Heb alles standaard aan tandwielverhouding op de 954. Heb ooit eens op de 900 het voortandwiel 1 tandje (of waren het er 2?) kleiner gezet. Werd gelijk een crosser want werd heel nerveus. Dacht zo de dip rond de 3000 rpm kwijt te zijn maar kreeg een springende fiets terug. Was ook geen optie.

Mogelijk dat je een combi moet doen? Voor kleiner en achter dan groter zodat de overbrengingsverhouding (nagenoeg) gelijk blijft? Of kijken naar de link die 65x45.2 heeft gestuurd.

Succes
Ben je maandag 14 juni ook op Assen?
Heb samen met een maatje een dagje bij 2TE geboekt...
 
Ben zoals je ziet (of weet?) instructeur bij 2TE. Rij dus veel op Midland. Deed dit met mijn 954. Die heeft een PC3usb en is afgesteld bij Powerpoint Tiel. Heb geen dip in het oppakken. Als ik een langzame groep heb rij ik alles alleen in de eerste versnelling. Motor pakt goed op en heb geen last van hikken. Motorrem ook geen last van want speel met het gas en kan zo de bochten goed nemen zonder remmen. Vang het als het ware op met het gas, laat de motor rollen. Maar rem trouwens toch niet in de langzame groep. Als ik alleen rij (dus geen les geef) schakel ik alleen van 1 naar 2 bij de baan opgaan. Rij alles in 2. Motor pakt toch wel goed op en lijkt op een elastiekje. Remmen doe ik dan ook zonder koppeling in te trekken dus rem dan op de motor en met de rem. Remmend bocht in en net na insturen of net voor de apex geef ik dan alweer rustig gas. Niet ineens want dan krijg je problemen. Heeft je instructeur hier niets over gezegd dan? Geef zelf wel uitleg en heb er met leden op een Intruder of R1 ook geen klachten over gehad.

Heb alles standaard aan tandwielverhouding op de 954. Heb ooit eens op de 900 het voortandwiel 1 tandje (of waren het er 2?) kleiner gezet. Werd gelijk een crosser want werd heel nerveus. Dacht zo de dip rond de 3000 rpm kwijt te zijn maar kreeg een springende fiets terug. Was ook geen optie.

Mogelijk dat je een combi moet doen? Voor kleiner en achter dan groter zodat de overbrengingsverhouding (nagenoeg) gelijk blijft? Of kijken naar de link die 65x45.2 heeft gestuurd.

Succes

Had ik inderdaad meegekregen collega, rij ook als instructeur bij mct.

Heb vorig seizoen voor het eerst met de fireblade gedaan, daarvoor Reed ik met m'n 98er vfr800.
Met voor/achter rijden met deelnemers heb ik ook niet echt dat ik wat te kort kom op de sc50 maar we gaan vaak eind van de training nog even vrij rijden, dus dan heb ik wel wat momenten dat 't lekkerder zou zijn als ik meer in de powerband zou zitten, ik heb er nog geen power commander op zitten, zit ik nog over te denken.
Ik heb er een Leovince sbk uitlaat onder, maar merk wel dat hij met dB killer erin (wat wel moet) wel redelijk wat vermogen mist, dus zit nog een beetje te denken of het niet beter is de originele pot er maar onder te zetten, die knijpt denk ik zowiso minder.

Of inderdaad een power commander monteren, dat is wel een aanrader begrijp ik uit jou verhaal dus?
Als hij wat vloeiender zou lopen en iets meer onderin zou trekken zou al prima zijn voorlopig.
Zit een beetje te overwegen wat de beste keus is om geld aan uit te geven, heb al een volledige Race aanpassing van de vering laten doen bij HK-Suspension dus dat was al een aardige investment
 
Ben je maandag 14 juni ook op Assen?
Heb samen met een maatje een dagje bij 2TE geboekt...
Heb de agenda nog niet bekeken. Maar meestal pak ik zoveel als mogelijk alle dagen bij 2TE. Dus als er niets tussen komt ben ik daar. Welke groep rij jij? Ofwel, welke tijd heb je opgegeven? Zal dan kijken of ik jouw groep heb. Tenzij je veel te hard rijdt natuurlijk.
 
Haha, geen schokkende tijden die ik rijd, afgelopen jaar reed ik 2:12.
 
Had ik inderdaad meegekregen collega, rij ook als instructeur bij mct.

Heb vorig seizoen voor het eerst met de fireblade gedaan, daarvoor Reed ik met m'n 98er vfr800.
Met voor/achter rijden met deelnemers heb ik ook niet echt dat ik wat te kort kom op de sc50 maar we gaan vaak eind van de training nog even vrij rijden, dus dan heb ik wel wat momenten dat 't lekkerder zou zijn als ik meer in de powerband zou zitten, ik heb er nog geen power commander op zitten, zit ik nog over te denken.
Ik heb er een Leovince sbk uitlaat onder, maar merk wel dat hij met dB killer erin (wat wel moet) wel redelijk wat vermogen mist, dus zit nog een beetje te denken of het niet beter is de originele pot er maar onder te zetten, die knijpt denk ik zowiso minder.

Of inderdaad een power commander monteren, dat is wel een aanrader begrijp ik uit jou verhaal dus?
Als hij wat vloeiender zou lopen en iets meer onderin zou trekken zou al prima zijn voorlopig.
Zit een beetje te overwegen wat de beste keus is om geld aan uit te geven, heb al een volledige Race aanpassing van de vering laten doen bij HK-Suspension dus dat was al een aardige investment
Zijn meer systemen heb ik begrepen inmiddels maar weet niet welke nu het beste is. Wat ik wel weet is dat je naar het totale systeem moet kijken, dus complete race uitlaat zonder klep en katalysator (mocht je die hebben), dan onder je tank de flapper in je luchtbox weghalen en voor je standaard luchtfilter een andere erin. Ik had een K&N maar zijn er ook verschillende. Dan het hele spul af laten stellen op een vermogensbank.

Bij mij zit er dus een totale Bos uitlaat onder (met dB) en zonder klep. In het luchtfilterhuis de flapper eruit en K&N erin. Dynojet PC3usb erop. Dat levert bijna 145 pk op achterwiel met dB killer en ik dacht 147 zonder.

Gegevens testbank verschillen nogal. Op de vorige 954 had ik zonder dB killer iets meer dan 148 op achterwiel bij vorige eigenaar in Tiel en bij Ten Kate meer dan 150. Dus kan verschillen per fiets maar ook per testbank.

Mijn ervaring is wel een systeem erop dat af te stellen is waardoor je fiets beter loopt en niet gesmoord wordt door emissie-eisen.
Kost wat maar met zoeken en wat geluk (en afdingen) heb je er zeer zeker wat aan.

Tot slot; daarom ben ik zoekende naar de mogelijkheden voor de SC57. Zou dat anders laten.
 
Haha, geen schokkende tijden die ik rijd, afgelopen jaar reed ik 2:12.
Lijkt mij leuk met bekenden van hier te rijden. Vorige jaar ook met Rogerno1 gedaan. En jaren terug met groepje van CBR900RR topic.

Zal eens kijken wat ik nog kan op Assen. Wil dat toch ook proberen met de SC57 maar ook zelf binnen 2TE kijken en om mijn positie neer te zetten.

Twee jaar terug een prive begeleiding gedaan. Die wilde onder de 2:14 komen. Kon die makkelijk bijhouden of zelfs naartoe rijden op de SC50. Afspraak was dat ik zou volgen en na de sessie aanwijzingen zou geven. Tijd was toen 2:14 hoog. Bij voorrijden kon er niet gevolgd worden.

Reed toen zonder transponder, was ik kwijtgeraakt in 2e sessie. Einde dag lieten ze mij zoeken. Zou in 2e sector liggen. Ben de hele sector met fiets en lopend afgegaan. Dik uurtje bezig geweest. En mannen lachen want transponder hadden ze allang binnen. De ratten.
Maar kan het hebben, hou daar wel van.
 
zo het spulletje maar eens even naar buiten gemikt
kan het even luchten
 

Bijlagen

  • IMG_20210102_155832.jpg
    IMG_20210102_155832.jpg
    217,3 KB · Weergaven: 9
Toch nog een vraagje. Is het mogelijk de uitlaat aan de zijkant te krijgen bij de SC57? Dus onder het zitje weg, linkpijp weg en gewoon zoals bij elke motor rechts(onder) hangend? Ben aan het zoeken maar weet de juiste vraag niet op internet te zetten.
 
Waarom zou je dat doen, ik vond dat juist mooi aan het model. Maar ieder zijn ding :t

Maar zoiets is maatwerk; iemand benaderen die buis kan buigen en netjes kan lassen....Mile Pajic bijvoorbeeld.

In slovenie is zoiets verkrijgbaar Izpuhi MASS - Honda - Letnik 06-07
Dank je. Vind het ook wel wat hebben onder het zitje maar wil toch ook een beetje bergruimte voor een regenoverall. Kan nu niks in en om met een rugzak of tasje te rijden vind ik dan weer lastig.
 
Ja, veel kun je niet meenemen onder het duo zitje. Ik heb ooit overwogen om het duo zitje te verbouwen en daar iets met een tanktasje op te maken maar uiteindelijk een klein motorrugzakje aangeschaft. Bevalt me ook prima, merk niet dat ik het ding om heb.
Voor ik de Blade kocht had ik een klein tanktasje met magneten maar die wou niet plakken op de Blade :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan