Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Wat kleine veranderingen doorgevoerd dit weekend. Tevens een 1000rr sticker op de velgen geplakt, echter is het bestand te groot om te plaatsen.
 

Bijlagen

  • inCollage_20210326_173738433.jpg
    inCollage_20210326_173738433.jpg
    188,2 KB · Weergaven: 10
  • inCollage_20210326_173817706.jpg
    inCollage_20210326_173817706.jpg
    149,7 KB · Weergaven: 11
Hello everyone :)
I'm still looking for previous owners of my 900rr from 97. Now Honda is in Poland. Was in NL in years 99-2015. Plates: MB-GB-36. I will be very grateful for any informations :)

167087904_3348862181881393_8825912564883036523_n.jpg
 
Zoals beloofd hier wat foto's van de montage van de gel Pad in het zadel.
Het is niet zoveel werk ,maar je krijgt wel een enorme rotzooi van het frezen .
Ik wilde het frezen met een accuboormachine maar die draait te weinig toeren waardoor de frees steeds vasthapt.
Dus gewone hoogtoeriger boormachine gebruikt.
Het opruimen en stofzuigen naderhand was meer werk dan hem op maat in het zadel maken.
Ik heb hem iets hoger gelaten dan de foam van het orginele zadel,dit omdat het misschien iets inzakt na verloop van tijd.
De terugkomen op dit gebeuren: gisteren zo'n 200 km gereden en moet zeggen dat het voor mij persoonlijk een wereld van verschil is dat Gel zadel.
Dus voor anderen met ook zulke tere billetjes als moi 😎is het zeker een grote aanrader👍.

Trouwens gisteren waren ze behoorlijk aan het controleren op snelheid .
Zal vast met de verkeersveiligheid te maken hebben dat 1 camera opgesteld stond achter een boom....🤮
 
De terugkomen op dit gebeuren: gisteren zo'n 200 km gereden en moet zeggen dat het voor mij persoonlijk een wereld van verschil is dat Gel zadel.
Dus voor anderen met ook zulke tere billetjes als moi 😎is het zeker een grote aanrader👍.

Trouwens gisteren waren ze behoorlijk aan het controleren op snelheid .
Zal vast met de verkeersveiligheid te maken hebben dat 1 camera opgesteld stond achter een boom....🤮
Netjes. Heb zelf geen last van een blikken kont door mijn zadel dus laat het zo.

Denk met je mee over verkeersveiligheid. Camera's zitten soms in een kliko container, achter een grill van een auto met een scheefhangend nummerplaat, en op rechte wegen zonder zijwegen. Snap dat ook niet, net als motoren weren op dijkweggetjes terwijl er auto's inhalen daar waar het niet kan net als fietsers. Hard rijdenende motoren dan met een bonk herrie? Zag een Caddy die nog net niet op zijn kant ging omdat die veel te hard de bocht nam.
 
Ik vind de remmen van mijn SC33 (96) eigenlijk te slap en wil kijken of ik daar ik iets op kan vinden, zouden remklauwen van de sc44 of sc50 rechtstreeks passen en zouden die beter werk leveren? Kan 2e hands klauwen wel bemachtigen maar weet niet of die 1 op1 gaan passen?

M'n remmen zijn verder in goeie staat maar voor mijn gevoel bijten ze gewoon te weinig.

Iemand ervaring met dergelijke mods of nog tips?
Heb een paar jaar geleden de remmen van mijn Honda Vfr800fi gedaan, EBC schijven met deze blokken. EBC EPFA Pads EBC Bikes Shop | EBC Brakes | EBC Brake Shop | EBC Motorcycle Brakes, eventueel icm staal omvlochten remleiding (heb ik toen niet gedaan ivm dcbs).
Dit gaf een grote verbetering in het remvermogen.
Veel oem schijven bevatten meer roest werende eigenschappen ivm levensduur wat weer ten koste gaat van het wrijving coefficient, aftermarket schijven kunnen wat minder tegen roest maar hebben wel meer 'bite'

Kijk verder kritisch naar de staat van de rempomp en remklauwen, eventueel kan je die natuurlijk gelijk van een kleine revisie voorzien en goede schoonmaak
 
Mag ik hier nog wel posten nu ik een soes heb 😏

De hel leidinkjes met de EBC epfa blokjes zitten erop en een uurtje mee gereden. Merk het al met beetje bijremmen maar als je wat meer druk geeft bijten ze harder dan de oem blokjes :).

Vanmiddag bij mijn bandenboer setje S22's erop laten leggen. Had geluk, was het laatste setje. Hoorde daar dat er nogal wat leveringsproblemen zijn met motor en scooter banden.
 
Met je 16 inch voorwiel, mocht die er nog opzitten, zal het sturen als een 1-wieler. Zou maar oppassen.
Moet je helaas gelijk geven , heb van de week 2x in het kortere werk ( rotonde / bijna 90 graden bocht ) mijn moment je gehad -O- Moet trouwens erg wennen aan de 16 inch voor wiel !! heb hem niet goed aan het sturen |(heb de motor vorig jaar gekocht 2 de rit rijbewijs kwijt en zitten oude banden op !! Ideeen zijn welkom !!
 
Er is een compleet nieuwe Hyperpro shockbreker op gekomen, duur maar oogt goed.
Achter kant is wel erg hoog nu _O-

Moet je helaas gelijk geven , heb van de week 2x in het kortere werk ( rotonde / bijna 90 graden bocht ) mijn moment je gehad -O- Moet trouwens erg wennen aan de 16 inch voor wiel !! heb hem niet goed aan het sturen |(heb de motor vorig jaar gekocht 2 de rit rijbewijs kwijt en zitten oude banden op !! Ideeen zijn welkom !!


Je kont staat veel te ver omhoog! weet niet of je dat al hebt aangepast maar zoals op die foto is het gevaarlijk.

16inch voorwiel is naar mijn mening goed mee te rijden alleen haakse bochten op redelijke snelheid kan die nog wel eens de neiging hebben om in te klappen. Maar als jij daar nu al last van hebt zou eerst zorgen dat je de achterkant van je motor op een normale hoogte instelt.

Nieuwe banden zijn altijd een goed idee! S22 is de bom;)

originele shock is 305mm oog tot oog weet niet of je het nog makkelijk kan meten bij jouw veer maar dan heb je een beetje een richtlijn.
 
Laatst bewerkt:
Moet je helaas gelijk geven , heb van de week 2x in het kortere werk ( rotonde / bijna 90 graden bocht ) mijn moment je gehad -O- Moet trouwens erg wennen aan de 16 inch voor wiel !! heb hem niet goed aan het sturen |(heb de motor vorig jaar gekocht 2 de rit rijbewijs kwijt en zitten oude banden op !! Ideeen zijn welkom !!
ik kan eventueel de afstand tussen mijn achter brug en subframe/ kontje voor je opmeten als je daar wat aan hebt, heb nog de originele veer. 🤔
 
Je kont staat veel te ver omhoog! weet niet of je dat al hebt aangepast maar zoals op die foto is het gevaarlijk. Aan je veer te zien is het gewoon een kwestie van draaien.

16inch voorwiel is naar mijn mening goed mee te rijden alleen haakse bochten op redelijke snelheid kan die nog wel eens de neiging hebben om in te klappen. Maar als jij daar nu al last van hebt zou eerst zorgen dat je de achterkant van je motor op een normale hoogte instelt.

Nieuwe banden zijn altijd een goed idee! S22 is de bom;)

originele shock is 305mm oog tot oog weet niet of je het nog makkelijk kan meten bij jouw veer maar dan heb je een beetje een richtlBedankt

Je kont staat veel te ver omhoog! weet niet of je dat al hebt aangepast maar zoals op die foto is het gevaarlijk. Aan je veer te zien is het gewoon een kwestie van draaien.

16inch voorwiel is naar mijn mening goed mee te rijden alleen haakse bochten op redelijke snelheid kan die nog wel eens de neiging hebben om in te klappen. Maar als jij daar nu al last van hebt zou eerst zorgen dat je de achterkant van je motor op een normale hoogte instelt.

Nieuwe banden zijn altijd een goed idee! S22 is de bom;)

originele shock is 305mm oog tot oog weet niet of je het nog makkelijk kan meten bij jouw veer maar dan heb je een beetje een richtlijn.
Bedankt voor antwoorden, achterkant nog niks aan gedaan wou eerst zelf onder vinden, als ik haar goed aan het sturen heb wil ik de S21 laten monteren super voorband heel precies. ga er mee aan de gang .
 
Terug
Bovenaan Onderaan