Hét MF Motorweekend 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks Tim,
eindelijk nu eens iemand die vanuit zichzelf redeneert en de oorzaak bij zichzelf zoekt, zonder een ander met het probleem dat je zelf veroorzaakt, op te zadelen.

Het MF Motorweekend is een beregezellig weekend dat ik absoluut niet zou willen missen, we willen het een weekend laten zijn dat voor iedereen leuk en gezellig is.
Een bepaalde kerngroep doet er dan ook best veel voor om zo'n weekend te laten slagen, de een wat meer dan de ander, en gezegd mag worden dat de inspanningen van Roland en Wilma daar flink bovenuit steken. Maar ook Ted verdient een flinke veer in zijn ..... vanwege de weldoordachte routes.

Het MF weekend groeit elk jaar weer vanwege deze formule maar dat betekent ook dat we met meer mensen rekening moeten houden.

Discussies zijn altijd goed, het is beter dat je aangeeft dat je het ergens niet mee eens bent. Elkaars standpunten moeten echter wel gerespecteerd worden, ik heb een dikke huid en kan er wel tegen dat ik nu de "zeikerd" ben die de gezelligheid wil verzieken.

Ik heb een natuurlijke aversie tegen drankmisbruik, genoeg zelf meegemaakt in mijn omgeving, en heb dus geen zin om mee te betalen aan "shotjes"-wedstrijden zoals in Winterberg


Tja... ik begrijp het wel, maar zeg tegelijkertijd dat ik de gangbare formule als iets zie wat bij het weekend hoort... :)

Zelf heb ik vorige editie op de eerste avond nauwelijks gedronken en lag vroeg op bed. Op de tweede avond gemiddeld genuttigd en de derde misschien wat meer dan gemiddeld. Denk dat ik aardig in de richting zat van de daadwerkelijke kostprijs, maar wellicht iets meer dan dat... stel, stel...

Maar goed, laat ik eens voorop lopen bij de fanfare. Ik zou het jammer vinden als mensen met een (ietwat) rotgevoel zitten na het weekend. Heb geen zin in wijzende vingers en wil anderen bij deze wat goede (zeer zeldzame) wil tonen... ;)

King, noteer deze maar... ik vul de drankenpot bij deze met 15 vooraf. Ze staan straks op je rekening. Ik hoop dat de doordrinkers mijn voorbeeld volgen, men weet zelf wel of je bij de doordrinkgroep valt of niet.

Laten we het easy houden, de gangbare formule aanhouden en wie vanzichzelf weet/vindt dat ie wat meer dan gemiddeld drinkt vult de drankenpot alvast met een euro of 15 euro. De slimmerts maken dat geld al ff over o.v.v. "Drankenpot", dat scheelt volgende maand in de persoonlijke kosten. En King heeft straks een rekening van een weekend versnaperingen nuttigen, trekt daar de hopelijk gevulde "Drankenpot" van af en wat hij overhoudt wordt volgens de gangbare formule gedeeld...

Lijkt me tamelijk fair, of niet... :?
En hopelijk worden King en Sjimmie gek van de extra betalingen... })


Ik zie een kamerpot niet zitten, is ook afhankelijk van met hoeveel man je op een kamer zit en wie er voor wie drinken haalt. Je zegt niet, als je in een groep van 10 man zit, ik haal drinken voor mezelf, of enkel voor de mensen die bij me op de kamer zitten/liggen... dus ik denk dat er een stukje spontaniteit verloren gaat met een ander systeem. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat als je weinig drinkt, je wellicht wat teveel betaalt bij een gemiddelde. Al waren die gemiddelde drankrekeningen volgens mij nooit veel meer dan 4 of 5 tientjes pp...
 
......................

King, noteer deze maar... ik vul de drankenpot bij deze met 15 vooraf. Ze staan straks op je rekening. Ik hoop dat de doordrinkers mijn voorbeeld volgen, men weet zelf wel of je bij de doordrinkgroep valt of niet.

Laten we het easy houden, de gangbare formule aanhouden en wie vanzichzelf weet/vindt dat ie wat meer dan gemiddeld drinkt vult de drankenpot alvast met een euro of 15 euro. De slimmerts maken dat geld al ff over o.v.v. "Drankenpot", dat scheelt volgende maand in de persoonlijke kosten. En King heeft straks een rekening van een weekend versnaperingen nuttigen, trekt daar de hopelijk gevulde "Drankenpot" van af en wat hij overhoudt wordt volgens de gangbare formule gedeeld...

Lijkt me tamelijk fair, of niet... :?
En hopelijk worden King en Sjimmie gek van de extra betalingen... })

..


jij zit de boel weer te stangen ???

dit was net het bedrag wat je nog moest bijpassen ;) LOL

8.Clown683, Kawasaki Versys nog 15 euro bijpassen
 
jij zit de boel weer te stangen ???

dit was net het bedrag wat je nog moest bijpassen ;) LOL

Hell no!

Die 15 euro is inmiddels ook al betaald... met rente... :+


Ik heb dus (ff voor jou) vanmorgen 15 euro en net nog eens 15 euro overgemaakt... :Y
 
Laatst bewerkt:
aaaahhhhhh nee doe dit nou niet! Goed bedoeld maar bijzonder lastig te administreren en geeft nog steeds scheve gezichten. Wie heeft er wel of niet betaald? Of een cola drinker toch net een cola te veel? nee het is een eerlijk systeem of het oude systeem.

LET OP!! Ik boek eventueel overgemaakt drankpotvoorschot direct terug!


Maar ik waardeer het wel (pinkt traantje weg)
 
Beste allemaal, even de reacties gelezen op mijn vraag. Ben inmiddels thuis en ik denk dat we het volgende moeten doen. Ik wacht even af of ik heel misschien mijn rijbewijs nog op tijd terug krijg en dan ga ik alsnog gezellig mee. Zoniet dan probeer ik mijn bedje door te verkopen aan iemand die zich hier meld. Is dat een goed voorstel?
 
aaaahhhhhh nee doe dit nou niet! Goed bedoeld maar bijzonder lastig te administreren en geeft nog steeds scheve gezichten. Wie heeft er wel of niet betaald? Of een cola drinker toch net een cola te veel? nee het is een eerlijk systeem of het oude systeem.

LET OP!! Ik boek eventueel overgemaakt drankpotvoorschot direct terug!


Maar ik waardeer het wel (pinkt traantje weg)
oke mensen een ddos aanval op Rolands rekening zodat hij niet kan terugboeken _O-
 
Beste allemaal, even de reacties gelezen op mijn vraag. Ben inmiddels thuis en ik denk dat we het volgende moeten doen. Ik wacht even af of ik heel misschien mijn rijbewijs nog op tijd terug krijg en dan ga ik alsnog gezellig mee. Zoniet dan probeer ik mijn bedje door te verkopen aan iemand die zich hier meld. Is dat een goed voorstel?


Of je reserveert vast 2014 natuurlijk.
 
Tja... ik begrijp het wel, maar zeg tegelijkertijd dat ik de gangbare formule als iets zie wat bij het weekend hoort... :)

Zelf heb ik vorige editie op de eerste avond nauwelijks gedronken en lag vroeg op bed. Op de tweede avond gemiddeld genuttigd en de derde misschien wat meer dan gemiddeld. Denk dat ik aardig in de richting zat van de daadwerkelijke kostprijs, maar wellicht iets meer dan dat... stel, stel...

Maar goed, laat ik eens voorop lopen bij de fanfare. Ik zou het jammer vinden als mensen met een (ietwat) rotgevoel zitten na het weekend. Heb geen zin in wijzende vingers en wil anderen bij deze wat goede (zeer zeldzame) wil tonen... ;)

King, noteer deze maar... ik vul de drankenpot bij deze met 15 vooraf. Ze staan straks op je rekening. Ik hoop dat de doordrinkers mijn voorbeeld volgen, men weet zelf wel of je bij de doordrinkgroep valt of niet.

Laten we het easy houden, de gangbare formule aanhouden en wie vanzichzelf weet/vindt dat ie wat meer dan gemiddeld drinkt vult de drankenpot alvast met een euro of 15 euro. De slimmerts maken dat geld al ff over o.v.v. "Drankenpot", dat scheelt volgende maand in de persoonlijke kosten. En King heeft straks een rekening van een weekend versnaperingen nuttigen, trekt daar de hopelijk gevulde "Drankenpot" van af en wat hij overhoudt wordt volgens de gangbare formule gedeeld...

Lijkt me tamelijk fair, of niet... :?
En hopelijk worden King en Sjimmie gek van de extra betalingen... })


Ik zie een kamerpot niet zitten, is ook afhankelijk van met hoeveel man je op een kamer zit en wie er voor wie drinken haalt. Je zegt niet, als je in een groep van 10 man zit, ik haal drinken voor mezelf, of enkel voor de mensen die bij me op de kamer zitten/liggen... dus ik denk dat er een stukje spontaniteit verloren gaat met een ander systeem. Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat als je weinig drinkt, je wellicht wat teveel betaalt bij een gemiddelde. Al waren die gemiddelde drankrekeningen volgens mij nooit veel meer dan 4 of 5 tientjes pp...
Goed idee ik ga bij thuiskomst gelijk geld overmaken.....
 
Hier een reactie : Wat mij betreft is dit toch flink Zielig en wil ik er geen biertje of wat van betaald zien worden als diegene graag zijn geld terug wilt ( Wat ToniS dus aangeeft)

FF-jr wilde zijn geld niet terug (had van mij ook wel geld terug mogen hebben, en dit ook gepost) en gaat ook gewoon mee, maar die heeft dan ook gheel wat meer sociale banden met dit weekend.

Wellicht kan je er wel een voorwaarde aan hangen als "ALLEEN als iemand anders zich hierna aanmeldt " of "het is vast een aanbetaling voor volgend jaar"


:^
 
Beste allemaal, even de reacties gelezen op mijn vraag. Ben inmiddels thuis en ik denk dat we het volgende moeten doen. Ik wacht even af of ik heel misschien mijn rijbewijs nog op tijd terug krijg en dan ga ik alsnog gezellig mee. Zoniet dan probeer ik mijn bedje door te verkopen aan iemand die zich hier meld. Is dat een goed voorstel?
ToniS, ik hoop het voor je, maar weet vrijzeker zeker dat je hem "minimaal" 2 maand kwijt bent '(

Als je het kan "doorverkopen" (in welke vorm dan ook) zou ik het zeker aanraden, weet niet of "men" dan nog vind dat jouw geld in de drankpot moet ?
 
Laatst bewerkt:
ToniS, ik hoop het voor je, maar weet vrijzeker zeker dat je hem "minimaal" 2 maand kwijt bent '(

Als je het kan "doorverkopen" (in welke vorm dan ook) zou ik het zeker aanraden, weet niet of "men" dan nog vind dat jouw geld in de drankpot moet ?
Heb je daar ervaring mee Ted?
Hangt natuurlijk af van de hoogte van de snelheidsovertreding, (maar zal wel minimaal 40 te hard zijn). In belgie hangt veel af van waar je tegengehouden wordt. In Brugge en Dendermonde krijg je altijd de maximum straf, in mijn arrondissement kom je er meestal vanaf met de minimumstraf en boete.
 
Heb je daar ervaring mee Ted?
Hangt natuurlijk af van de hoogte van de snelheidsovertreding, (maar zal wel minimaal 40 te hard zijn). In belgie hangt veel af van waar je tegengehouden wordt. In Brugge en Dendermonde krijg je altijd de maximum straf, in mijn arrondissement kom je er meestal vanaf met de minimumstraf en boete.

die 2 maanden is de minimum hier sinds 2011 bij 50 km te hard rijden en 4 bij ***** gezien de gevoeligheid spreek ik dat maar niet uit
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan