Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Hard rijden hard bestraffen of oogluikend toestaan

Sindsdien is er geen enkele partij geweest die de max. snelheden wil aanpassen die een ...


Ik kan me vaag herinneren dat de max. snelheid op de snelweg nog maar 100 km/h was en meen dat pas ergens jaren tachtig deze is opgehoogd naar 120 km/h

En ja, ik trek regelmatig het gas vol open maar dan...
... rijd ik op de snelweg
... rijd er (zeer) weinig verkeer
... en haal nooit in met zo'n hoge snelheid. In de buurt gekomen van de in te halen auto laat ik het gas los om wat meer 'veiligheid in te bouwen. Inhalen met zo'n 160/165 tov 120 is méér dan zat.

Hard rijden OK maar brengt niemand anders daarmee in gevaar.
200 op een 80 km weg Neen, dat kan nooit meer binnen acceptabele veiligheids marges liggen.
 

Dit is echt de zaligste bullshit die ik sinds lang gelezen heb. Het beste is dan nog dat je overtuigd bent van je gelijk SUPER!

BTW: 300 km/u is net zo veilig dan 200 km/u
 
Laatst bewerkt:
Nederland is klein en druk...daarnaast hebben we een kudt-mentaliteit als het om verkeer gaat. Iedereen rijdt met oogkleppen op en gunt de ander nix. Lekker bumperkleven terwijl er voor je voorganger nog 15 auto's rijden...
Dan die wegen...vroeger waren die nog overzichtelijk ingericht en zat er een logica in hoe verkeersknooppunten waren aangelegd. Voor rechtdoor kon je meestal op dezelfde baan blijven.
Tegenwoordig moet je bijna afgestudeerd zijn om de juiste rijbaan te vinden (4 banen naar rechts voor linksaf of 3 naar links voor rechtdoor) waar niemand je natuurlijk ertussen laat.
Dan die idioten die tijdens autorijden het nodig vinden om te bellen, krant te lezen, zich op te maken, eten, drinken, tom-tom instellen en daarbij totaal niet letten op wat er om hun heen gebeurt... Kortom, hoe wil je hier 200km p/h rijden? Onmogelijk.
Maar 200 rechtuit is toch maar saai. Met 80 door een bocht met adviessnelheid 40 is veel leuker en kost ook minder als je aangehouden wordt.

Okay, ik ga wel weer terug naar het ouwe lullen-topic
 
Aan een van de rekenwonders in dit topic:

1) Ik rij ergens 70m/s en ik rij 200m verder 25m/s.
Welke (gemiddelde) remvertraging had ik dan?

2) Indien ik hetzelfde wil doen in 150m.
Welke (gemiddelde) remvertraging heb ik dan nodig?
 
@wolfman, jij moet echt een supercoureur zijn als ik je verhaal ook hoor. Maar goed, dat zou betekenen dat jij je moet kunnen meten met Rossi. hmmm, vreemd dat ik je nooit naast hem op het circuit heb zien staan. Zet je toch aan het denken he?

Vind ik net zulke flauwekul als het verhaal van Wolf.
 
Nee hoor, dat valt reuze mee. Ik heb een hoop duitse vrienden (stuk of 50) en zelfs als je een paar keer per jaar een normale snelheidsovertreding maakt heb je niets te vrezen.

Vraag eens aan een van je 50 Duitse vrienden wat er zou gebeuren als je in Duitsland wordt betrapt op het rijden van 200 waar je 80 mag, dan zijn we ook weer gelijk on-topic.
 
Aan een van de rekenwonders in dit topic:

1) Ik rij ergens 70m/s en ik rij 200m verder 25m/s.
Welke (gemiddelde) remvertraging had ik dan?

2) Indien ik hetzelfde wil doen in 150m.
Welke (gemiddelde) remvertraging heb ik dan nodig?
Reken dat maar lekker zelf uit.

S=V^2/(2*)A, waarbij S de stopafstand is, V de snelheids (in m/s) en A de remvertraging, daarmee kan je het prima zelf oplossen
Meer uitleg

Vraag eens aan een van je 50 Duitse vrienden wat er zou gebeuren als je in Duitsland wordt betrapt op het rijden van 200 waar je 80 mag, dan zijn we ook weer gelijk on-topic.
Dan ben je je rijbewijs kwijt en daar ben ik 't hartgrondig mee eens, behalve dan dat je in duitsland daar 100 mag, geen 80. Ik had het over kleine snelheidsovertredingen en realistischere maximumsnelheden, niet over debielen die veel en veel te hard rijden
 

en nog belangrijker, ga de hoek om, en je mag zonder limiet rijden
 
Aan een van de rekenwonders in dit topic:

1) Ik rij ergens 70m/s en ik rij 200m verder 25m/s.
Welke (gemiddelde) remvertraging had ik dan?

2) Indien ik hetzelfde wil doen in 150m.
Welke (gemiddelde) remvertraging heb ik dan nodig?


maakt toch niet uit joh, als ik de crash topics op MF lees zijn er al genog mensen die moeite hebben met knap remmen, laat staan dat ze tijdens het remmen ook nog eens uit moeten rekenen welke remvertraging ze nodig hebben.
 
mwah, maakt erg weinig uit hoor, en ik heb toch echt wel een paar keer geprobeerd.
Vanaf jouw omgeving misschien niet.
Vanuit de mijne toch al gauw 20 minuten op een enkele reis.
Dat lijkt niet veel, maar dat wordt 't vanzelf als je 5x per nacht op en neer moet knallen.

Leverde me toentertijd toch ruim 2 uur op
 
Ik poets mij motor liever zelf. Ik doe het met veel plezier en zie het als onderdeel van mijn hobby.
 
Perfect rechte, lege autosnelweg (3 baanvakken) met 1 voertuig (het jouwe)
Droge weg, zon in de rug
20u 's avonds, halverwege augustus.
eerstkomende oprit is 100 km verder

Welke snelheid moet het voertuig aanhouden om in een ongeval betrokken te raken?
 

Nou, met 0 km/u lijkt het me het lastigste om recht op te blijven (tenzij je natuurlijk een beentje of een standaard aan de grond zet).

Maar ook met 10 kun je op je bek...
 
Nou, met 0 km/u lijkt het me het lastigste om recht op te blijven (tenzij je natuurlijk een beentje of een standaard aan de grond zet).

Maar ook met 10 kun je op je bek...
Ja, inderdaad, de chauffeur kan dronken of onder invloed van drugs zijn.

Bijkomende voorwaarde:
nuchtere chauffeur, bij volle verstand en bij volle lichamelijke vermogens.
 

Deze situatie kennen we in Nederland goed:


je bent achter het stuur in slaap gevallen en je droomt......
 
Ja, inderdaad, de chauffeur kan dronken of onder invloed van drugs zijn.

Bijkomende voorwaarde:
nuchtere chauffeur, bij volle verstand en bij volle lichamelijke vermogens.


Geen dier of ander natuurlijk voorwerp dat plotsklaps de weg op komt?

Geen andere natuurinvloeden (orkaan, tornado, ijzel, hagel)?

Geen meteoorinslag, atoomkernreactie?

Ik zie nog wat losse eindjes...
 
Nou de A58, zondagmorgen om 6 uur lijkt daar aardig op, evenals veel snelwegen in erg rustige gebieden zoals de A348, A73, A7

Ah ja.
Oh.... en de eerstvolgende afrit/oprit is 100 km verderop? Dream on.......
 
Geen dier of ander natuurlijk voorwerp dat plotsklaps de weg op komt?
Geen andere natuurinvloeden (orkaan, tornado, ijzel, hagel)?
Geen meteoorinslag, atoomkernreactie?
Ik zie nog wat losse eindjes...

Klapband/lekke band, kuil in het wegdek, losliggende voorwerpen op het wegdek, mechanisch defect.......
 
plotseling opkomende niesbui / allergie / hooikoort / misselijkheid met braken