Harley Davidson - episode 17 - Screw it, lets ride!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraag aan de technici hier.

Ik heb 20 w50 vol syntheet in me harley slim van 2016 zitten .
Vandaag gecontroleerd moest olie bij .
Geen probleem, hier vlakbij zit mel customs, vraag ik daar naar 20 w50 vol synteet.

Nou vertelde hij me dat ik er mineraal olie in moest gooien .
Dikker minder mechanische geluiden en minder kans op lekken.


Niet gedaan natuurlijk, want je kunt die zooi niet mengen .

Maar volgende beurt zal ik een keuze moeten maken .
Wat denken jullie.
 
ik weet niet eens wat in die van mij zit , ik zie er alleen maar olie onder liggen .. dus dat zal nog wel goed zijn.B|

Anders pleur ik d`r wel tractor olie bij in.
 
Vraag aan de technici hier.

Ik heb 20 w50 vol syntheet in me harley slim van 2016 zitten .
Vandaag gecontroleerd moest olie bij .
Geen probleem, hier vlakbij zit mel customs, vraag ik daar naar 20 w50 vol synteet.

Nou vertelde hij me dat ik er mineraal olie in moest gooien .
Dikker minder mechanische geluiden en minder kans op lekken.


Niet gedaan natuurlijk, want je kunt die zooi niet mengen .

Maar volgende beurt zal ik een keuze moeten maken .
Wat denken jullie.
Beetje aparte uitspraken over olie, van die persoon.

Maar een standaardregel is: eenmaal vol syntheet er in, dan voortaan altijd volsyntheet er in :t

Controleer hoeveel het blok verbruikt, dat is nog voornamer dan precies welke olie er in gaat.
 
Beetje aparte uitspraken over olie, van die persoon.

Maar een standaardregel is: eenmaal vol syntheet er in, dan voortaan altijd volsyntheet er in :t

Controleer hoeveel het blok verbruikt, dat is nog voornamer dan precies welke olie er in gaat.


Is een harley verbouwer anex monteur onderhouds garage .
Daarom mijn vraag hier voor de zekerheid.

Half liter op 5000 tot 5500 km .
2500 in 30 graden en bergen rijden .
 
Is een harley verbouwer anex monteur onderhouds garage .
Daarom mijn vraag hier voor de zekerheid.

Half liter op 5000 tot 5500 km .
2500 in 30 graden en bergen rijden .
Als n monteur al niet weet dat die getallen bij oliespecs staan voor viscositeit en dan zegt dat hetzelfde getal, dezelfde viscositeit, dikker of dunner is, dan is het wellicht beter om niks te zeggen.

Los daarvan is het adviseren van minerale olie in een blok waar iets anders in hoort, niet goed. Zeker niet als er al gereden is met volsyntheet.


Gewoon houden wat je hebt, verbruik is niet heel erg veel. Netjes warm draaien voor belasten is het belangrijkste, daar houd je een blok lang goed mee :t
 
Als n monteur al niet weet dat die getallen bij oliespecs staan voor viscositeit en dan zegt dat hetzelfde getal, dezelfde viscositeit, dikker of dunner is, dan is het wellicht beter om niks te zeggen.

Los daarvan is het adviseren van minerale olie in een blok waar iets anders in hoort, niet goed. Zeker niet als er al gereden is met volsyntheet.


Gewoon houden wat je hebt, verbruik is niet heel erg veel. Netjes warm draaien voor belasten is het belangrijkste, daar houd je een blok lang goed mee :t

Tja zit hier in spanje en had een liter fles klaar staan om mee te nemen .
Mooi op de plank laten staan thuis .

Zodoende hier iets in de buurt gezocht.
Hij heeft hem wel bij gevuld voor me, uit een 4 liter kan.
Halve liter moeten betalen, das wel weer netjes, vind ik.
We rijden zo lekker verder de laatste week .

Bedankt voor de info:}
 
Tja zit hier in spanje en had een liter fles klaar staan om mee te nemen .
Mooi op de plank laten staan thuis .

Zodoende hier iets in de buurt gezocht.
Hij heeft hem wel bij gevuld voor me, uit een 4 liter kan.
Halve liter moeten betalen, das wel weer netjes, vind ik.
We rijden zo lekker verder de laatste week .

Bedankt voor de info:}
Bijvullen met wat dan ook, is ook weer beter dan te weinig olie :)
 
Zo lang hij niet walmt en stinkt deugt ie nog wel `;) zolang je maar weet dat er af en toe wat olie bij moet ..
(heeft als voordeel de olie wordt nooit oud O-))
 
Nu we dan toch over olie hebben: ik gooi 20W50 half-syntheet in m'n shovel.
Kan ik ooit overstappen naar vol? Opzich rijdt die prima op half, alleen vol is makkelijker en overal te vinden (bij de tankstation langs de weg,nadat je alles eruit hebt gelekt).
 
Nu we dan toch over olie hebben: ik gooi 20W50 half-syntheet in m'n shovel.
Kan ik ooit overstappen naar vol? Opzich rijdt die prima op half, alleen vol is makkelijker en overal te vinden (bij de tankstation langs de weg,nadat je alles eruit hebt gelekt).
Liever niet.
Maar ook hier geldt: liever olie er in, dan niks er in :t
 
En waarom liever niet?
vol syntheet staat er om bekend veel beter te reinigen dan mineraal of half. dat betekend dat dingen die al jaren in een hoekje zitten los gaan komen.
Meer vervuiling dus, filter sneller vol, en niet alles wordt door n filter tegen gehouden.
 
vol syntheet staat er om bekend veel beter te reinigen dan mineraal of half. dat betekend dat dingen die al jaren in een hoekje zitten los gaan komen.
Meer vervuiling dus, filter sneller vol, en niet alles wordt door n filter tegen gehouden.

Ik geloof dat dat blok helemaal gereviseerd is , denk daarom dat dat een verse start is en dat je daarom er best synt in kunt doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan