Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Over een klein poosje worden er zelfs niet eens meer rijwind-gekoelde HD's gemaakt ,.....en de brommerts die dan uit de fabriek gaan komen hebben die schijt-lelijke water-gekoelde motorblokken die nu in die Pan Am getimmerd zitten. :/
Je kunt nu al besluiten om zuinig op je uitstervende lucht-gekoelde HD'tje te wezen ......
 
Laatst bewerkt:
Dit is m'n laatste motorfiets ,....en die maak ik zo , zoals IK er het meeste plezier en gemak van heb ,.....over zo'n 13 jaar ga ik waarschijnlijk de oven in ,.....en ik wil er zolang ik gezond genoeg ben op blijven tuffen . :)
CBS: In 2021 was de levensverwachting bij geboorte 79,7 jaar voor mannen en 83,0 jaar voor vrouwen. Bij die gemiddelden zitten ook degenen die er vroegtijdig uitstappen dus hoe dichter je bij de 79,7 / 83,0 komt hoe groter de kans is dat je er overheen gaat. Als jij nu op 66,7 (of minder) zit dan is het wmb een goede zaak om lekker te investeren in datgene waar jij plezier in hebt (doe ik wel iig ;)), en als je er al overheen zit dan zou ik maar vaart maken :+. Stel niet uit tot later want later komt eerder.

De voormalig eigenaar van Motorsaloon was 82 toe ik hem het laatst sprak en die reed ook nog steeds op z'n Harley, weliswaar minder vaak als in z'n jongere jaren maar hij had er nog steed plezier mee. Als je dan bedenkt dat een doodshemd geen zakken heeft waarom zou je dan niet doen wat je leuk vind zolang je het kan betalen?
 
ben bijna 67 nu ,....en de genen van wijlen vader's kant ,....én wijlen moeder's kant zijn NIET oké :N ,

....we gaan allemaal ( te ) vlot in een houten jas :+
 
Ik heb zoiets op het verlanglijstje staan:

20_350_00L.jpg


En dan laat ik het zware stalen spatbord gewoon zitten.
 
Over een klein poosje worden er zelfs niet eens meer rijwind-gekoelde HD's gemaakt ,.....en de brommerts die dan uit de fabriek gaan komen hebben die schijt-lelijke water-gekoelde motorblokken die nu in die Pan Am getimmerd zitten. :/
Je kunt nu al besluiten om zuinig op je uitstervende lucht-gekoelde HD'tje te wezen ......
Over sneller dan je denkt alleen nog maar EV´s '(
 
Ik hou het bij mijn TC's (Softail en Dyna).
Moderner hoeft voor mij niet. Powerrrr is aan mij ook niet echt besteed. Ik geef meer om 'Harley gevoel' dan snelheid. Hoe meer hakkepuf hoe beter eigenlijk .
Mijn EVO softail had dat nog meer maar die werd me te storingsgevoelig op het laatst....
 
EVO storingsgevoelig ? ,......wat ging er aan mankeren dan ? :/
Meestal kleine dingetjes. Niets byzonders eigenlijk , zeker bij een beestje van over de 20 jaar oud.
Maar wat een blijvende ergernis was was het slechte lopen bij koude motor. Ook na aandacht van de vakman voor de sproeier bezetting e.d. nooit helemaal opgelost. Als ie tijdens de eerste km´s onverhoopt afsloeg kreeg je m nog maar met de grootste moeite aan de praat. Was altijd spannend of je de eerste km´s overleefde zeg maar...
 
Terug
Bovenaan Onderaan