Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Je bent nergens te oud voor , zolang je je er zelf maar goed bij voelt.

Je moet compleet schijt aan een ander hebben , over wat die er van vindt.

JIJ maakt de dienst uit over jezelf , over wat je wilt , en over wat je wil doen , en waar op wilt rijden ! ;)👍
En ondertussen onderga je gedwee het kritiek dat je krijgt op een tamelijk anoniem forum. :+
 
Als je een ( perfect onderhouden ) Sportster gewend bent ,....en je stapt dan op deze brommert over , houdt dan wel extra rekening met regen , nat /glad weer of rotte blaadjes , putdeksels en geplakte witte strepen op de weg ,....wat dit oude softail systeem is ronduit gezegd een beetje "LINK".
De achtervering ( veerpotten ) lijkt op het systeem van een Citroên 2CV ( met het verschil dat hier bij de HD de schokbrekers geïntegreerd zitten )
De krachtarm waarop de veerpotten gemonteerd zitten is heel erg klein ( te kort ) , waardoor de schokbrekers de te grote onafgeveerde massa niet goed genoeg bij kunnen houden om voldoende te kunnen dempen.
M.a.w : Je achterwiel stuitert te veel ,....en bij nat weer kun je daardoor te makkelijk in een bocht onderuit gaan.
Ik had destijds die hele veerbende ( óók in de voorvork ) vervangen door spullen van "Progressive Suspension" ,....dit hielp wel , maar was ook helaas NIET zaligmakend.
( Hoe super-leuk die oude softails er ook uitzien , .....deze tekortkoming heeft mij destijds doen besluiten om dit HD-type maar van de hand te doen . ;( )


P.S : Op droge weg geen last ( met goede banden ) . :t
Thanks FLSTC...

Heb hem nu ff wat lichter gemaakt, frame oplappen, wat nieuw spaakwerk, nieuwe achterband, carburateur ff reinigen, rest naar de spuiter...

Heb nog geen ervaring met dit "stuiter" fenomeen, gaan het komend jaar vast meemaken.
 

Bijlagen

  • IMG-20201203-WA0024.jpeg
    IMG-20201203-WA0024.jpeg
    151,4 KB · Weergaven: 11
Thanks FLSTC...

Heb hem nu ff wat lichter gemaakt, frame oplappen, wat nieuw spaakwerk, nieuwe achterband, carburateur ff reinigen, rest naar de spuiter...

Heb nog geen ervaring met dit "stuiter" fenomeen, gaan het komend jaar vast meemaken.

Leuk, ben ik ook mee bezig.

F24BC637-2229-4641-94A7-7D1D70C69517.jpeg
 
En wat geeft het meeste rijplezier?
da's een goede vraag, weet ik soms domweg niet, maar ik maak toch wel vaak een bewuste keus die afhangt van wat ik met de motor ga doen; ga ik een eind weg omdat ik elders in het (buiten)land een ride-out of evenement heb dan pak ik toch vaak de nieuwe Sport Glide, rijdt toch wel een stuk soepeler, sneller en comfortabeler; wil ik even een paar uurtjes in de regio rondploffen en even een terrasje bekijken of bakkie doen bij een dealer dan is de Heritage aan de beurt, alleen al voor dat heerlijke stationair lopen...….en zo'n gedateerd ding geeft toch wel wat meer "Harley" gevoel
 
07064BE1-DC76-46DD-8EF8-F2F5CC9C2F4E.jpeg

Moest speciaal gereedschap, hitte en veel krachttermen aan te pas komen om de wiellagers eruit te krijgen. Kunnen de wielen naar de coaten voor een laagje zwart.
 
Coater zegt van wel en staat goed aangeschreven. Hij gaat wel alles eerst stralen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan