Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Ik weet niet hoe die heet
Maar in eerbeek moet er een zitten bij Hilvarenbeek in de buurt .
Vriend van een vriend heeft er pas een laten reviseren ombouwen.

Zal de naam eens vragen
 
Ik wilde mijn '06 Night Train woensdagavond van het alarm af halen....niets. Eerste gedachte is batterij key fob leeg. Batterijtje vervangen....niets. Reserve key fob....niets. Optimate gaf aan dat mijn accu in orde was.

Ignition knop aangezet...waarschuwingstoon...ignition knop weer uit gezet...dubbelklik op de key fob...twee piepjes en alarm is uitgeschakeld. Sindsdien niets aan de hand.

Het is dus allemaal opgelost, maar wat is hier gebeurt? Het leek wel of mijn motor "dood" was totdat ik het alarm triggerde (ignition aan en uit) en er daarna opeens leven in kwam.
 
was al weer een tijdje geleden maar hier is de goede man.
been 001.jpg
 
Voordeel is wel dat iemand die heeft gedragraced automatisch heeft leren sleutelen in een verhoud van 10sec rijden ,10 dagen sleutelen
 
Gisteren mn sportster verkocht en de overstap op n 1990 softail gemaakt...

Eerste indruk is top, toevallig een bekende bike voor een van jullie?
Staat n obelix op de tank, heeft altijd omgeving Weert rondgereden.

Kunnen we de winter weer in de garage doorbrengen 👌🏻
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201108-140436_Gallery.jpg
    Screenshot_20201108-140436_Gallery.jpg
    362,3 KB · Weergaven: 14
Kun je deze motorlift ook gebruiken om je motor te stallen? Aangezien hij wielen heeft kun je makkelijk in een hoek duwen van de schuur neem ik aan. En daar laten staan.
Dat is precies de reden waarvoor ik 'm gekocht en gebruikt heb afgelopen winter.
Ja dus :Y
 
Gisteren mn sportster verkocht en de overstap op n 1990 softail gemaakt...

Eerste indruk is top, toevallig een bekende bike voor een van jullie?
Staat n obelix op de tank, heeft altijd omgeving Weert rondgereden.

Kunnen we de winter weer in de garage doorbrengen 👌🏻
Als je een ( perfect onderhouden ) Sportster gewend bent ,....en je stapt dan op deze brommert over , houdt dan wel extra rekening met regen , nat /glad weer of rotte blaadjes , putdeksels en geplakte witte strepen op de weg ,....wat dit oude softail systeem is ronduit gezegd een beetje "LINK".
De achtervering ( veerpotten ) lijkt op het systeem van een Citroên 2CV ( met het verschil dat hier bij de HD de schokbrekers geïntegreerd zitten )
De krachtarm waarop de veerpotten gemonteerd zitten is heel erg klein ( te kort ) , waardoor de schokbrekers de te grote onafgeveerde massa niet goed genoeg bij kunnen houden om voldoende te kunnen dempen.
M.a.w : Je achterwiel stuitert te veel ,....en bij nat weer kun je daardoor te makkelijk in een bocht onderuit gaan.
Ik had destijds die hele veerbende ( óók in de voorvork ) vervangen door spullen van "Progressive Suspension" ,....dit hielp wel , maar was ook helaas NIET zaligmakend.
( Hoe super-leuk die oude softails er ook uitzien , .....deze tekortkoming heeft mij destijds doen besluiten om dit HD-type maar van de hand te doen . ;( )


P.S : Op droge weg geen last ( met goede banden ) . :t
 
Laatst bewerkt:
Als je een ( perfect onderhouden ) Sportster gewend bent ,....en je stapt dan op deze brommert over , houdt dan wel extra rekening met regen , nat /glad weer of rotte blaadjes , putdeksels en geplakte witte strepen op de weg ,....wat dit oude softail systeem is ronduit gezegd een beetje "LINK".
De achtervering ( veerpotten ) lijkt op het systeem van een Citroên 2CV ( met het verschil dat hier bij de HD de schokbrekers geïntegreerd zitten )
De krachtarm waarop de veerpotten gemonteerd zitten is heel erg klein ( te kort ) , waardoor de schokbrekers de te grote onafgeveerde massa niet goed genoeg bij kunnen houden om voldoende te kunnen dempen.
M.a.w : Je achterwiel stuitert te veel ,....en bij nat weer kun je daardoor te makkelijk in een bocht onderuit gaan.
Ik had destijds die hele veerbende ( óók in de voorvork ) vervangen door spullen van "Progressive Suspension" ,....dit hielp wel , maar was ook helaas NIET zaligmakend.
( Hoe super-leuk die oude softails er ook uitzien , .....deze tekortkoming heeft mij destijds doen besluiten om dit HD-type maar van de hand te doen . ;( )


P.S : Op droge weg geen last ( met goede banden ) . :t
Je hebt er best wel een studie van gemaakt
Heeft niemand die probleem op gelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan