Harley Davidson - episode 18 - Ride to live, live to ride...

Nog iets te vermelden :

Het is de letzte tijd gewoon klote w.b.t. levering/voorraad bij alle groothandels ,....zowel bij Motorcycle Storehouse , Zodiac , als Parts Europe ( Drag-Specialties ) hebben ze alleen nog stof en poeier op de plank-schappen liggen , ....maar USA aftermarket spul ,.....dat ligt er te vaak NIET.
Ik moest van narigheid zelf maar de spullen middels Ebay uit de USA laten komen.
(... Ik werd het na 4 maanden wachten omdat het in back-order stond knap zat ,.....en twee weekjes terug werd de verwachte levering nóg weer eens extra naar eind september uitgesteld :( ....)
( Na ZELF dan maar eens een telefoontje naar Parts-Europe in Duitsland te hebben gepleegd , leverde dit de wetenschap op , dat de schappen daar nog steeds leeg waren. :/ )

Dan maar zelf via Ebay in de USA besteld ,......en nu dus met 10 daagjes al in huis !
( Het ging om een Feuling "vented oil dipstick" en S&S billet alu tappet cuffs )
 
Laatst bewerkt:
........en ook nog effe een kinderachtige mentaliteit te melden van de groothandels alhier :

Ik had informatie bij S&S opgevraagd over hun "precision tappets" en hun billet alu " M8 tappet-cuffs".
Over de laatst-genoemde , levert S&S in de USA deze , als zijnde een SET !!!! , compleet met nieuwe boutjes en pakkingen ,
...te weten : S&S partnr : 330-0655

Hier in Nederland ( Europa ) haalt men die setjes uit-elkaar , en mag je de boutjes en pakkingen er dus los bij gaan kopen .
Gewoon kinderachtig ! :r

Goedkoper uit ben je middels Ebay alvast niet :N ,....de verzend-kosten en de importheffing laten je wel een "pietsie" schrikken op het moment dat je afrekent . :/
 
Laatst bewerkt:
Vandaag alvast maar effe de binnen-gekomen Feuling "vented oil dipstick" installeren.

Woensdag worden de S&S tappet cuffs en de S&S precision tappets er vrolijk ingetimmerd.

*O*
 
Voor iedereen , die overweegt om een ( andere ) gebruikte Harley Davidson te kopen :

LET ER OP ! , dat dit er maar beter 1tje kan wezen , waarbij het VIN-nr begint met "5HD" ( originele Europese levering af fabriek )

Het "gesodemieter" met die voormalige , ooit als schroot uit de USA ge-importeerde , dubbel-gevouwen 1HD-kreukelaars , kan je vermeende "voordeeltje" helemaal als sneeuw in de zon doen laten verdwijnen. -O-

Als laatste hierover weer een triest voorbeeld binnen onze club :
Die jongen ruilde een in perfecte staat verkerende SG in bij 1 van de bekende handelaren , op een vieze smerige stink "bagger" ( die jongen werd veliefd op verlengde koffers , en een met tupper-ware ingepakte tank 8)7, wat 'ie "zo schitterend mooi" vond. :/ )
Hij dacht zelf een verbouwde SG aangeschaft te hebben ,....maar op kenteken staat 'ie gewoon vermeld als RK .
( er zit alleen een zooitje plastic junk om- en aan-getimmerd ,....de motor is bovendien eigenlijk niet anders te noemen dan een compleet bij-elkaar geraapt zooitje )

Resultaat : Een goeie motor naar de ( blije ) handelaar ,
....en een kut-ding van die handelaar in z'n pens gedrukt gekregen !
- Een tellerstand , die afkomstig is uit het sprookjesbos van de Efteling.
- Garantie ? ,....da's gewoon "Engelse Nothing" !
- Inmiddels op zeker al zo'n 7500 euro verder aan gemaakte kosten.
- De motor is tot op vandaag de dag nog steeds NIET in orde .

Hartstikke goed ! ( ......maar dan anders ! -O- )
 
Laatst bewerkt:
........en ook nog effe een kinderachtige mentaliteit te melden van de groothandels alhier :

Ik had informatie bij S&S opgevraagd over hun "precision tappets" en hun billet alu " M8 tappet-cuffs".
Over de laatst-genoemde , levert S&S in de USA deze , als zijnde een SET !!!! , compleet met nieuwe boutjes en pakkingen ,
...te weten : S&S partnr : 330-0655

Hier in Nederland ( Europa ) haalt men die setjes uit-elkaar , en mag je de boutjes en pakkingen er dus los bij gaan kopen .
Gewoon kinderachtig ! :r

Goedkoper uit ben je middels Ebay alvast niet :N ,....de verzend-kosten en de importheffing laten je wel een "pietsie" schrikken op het moment dat je afrekent . :/
Heeft Ali niks ?*D:+
 
die hebbe zat bende ,....voor ieder wat wils :+

Over Ali :

Haal het bijv. niet in je hoofd om daar prachtig mooie fancy gekleurde ge-anodiseerde rem- of koppeling-handles te bestellen.

Als je daarmee in Duitsland door ome agent mee staande wordt gehouden , dan mag je afstappen , und danach mit dem Zug nach Hause fahren
 
Laatst bewerkt:
Voor iedereen , die overweegt om een ( andere ) gebruikte Harley Davidson te kopen :

LET ER OP ! , dat dit er maar beter 1tje kan wezen , waarbij het VIN-nr begint met "5HD" ( originele Europese levering af fabriek )

Het "gesodemieter" met die voormalige , ooit als schroot uit de USA ge-importeerde , dubbel-gevouwen 1HD-kreukelaars , kan je vermeende "voordeeltje" helemaal als sneeuw in de zon doen laten verdwijnen. -O-

Als laatste hierover weer een triest voorbeeld binnen onze club :
Die jongen ruilde een in perfecte staat verkerende SG in bij 1 van de bekende handelaren , op een vieze smerige stink "bagger" ( die jongen werd veliefd op verlengde koffers , en een met tupper-ware ingepakte tank 8)7, wat 'ie "zo schitterend mooi" vond. :/ )
Hij dacht zelf een verbouwde SG aangeschaft te hebben ,....maar op kenteken staat 'ie gewoon vermeld als RK .
( er zit alleen een zooitje plastic junk om- en aan-getimmerd ,....de motor is bovendien eigenlijk niet anders te noemen dan een compleet bij-elkaar geraapt zooitje )

Resultaat : Een goeie motor naar de ( blije ) handelaar ,
....en een kut-ding van die handelaar in z'n pens gedrukt gekregen !
- Een tellerstand , die afkomstig is uit het sprookjesbos van de Efteling.
- Garantie ? ,....da's gewoon "Engelse Nothing" !
- Inmiddels op zeker al zo'n 7500 euro verder aan gemaakte kosten.
- De motor is tot op vandaag de dag nog steeds NIET in orde .

Hartstikke goed ! ( ......maar dan anders ! -O- )
Was dus eigenlijk een Road Kill…
 
Voor iedereen , die overweegt om een ( andere ) gebruikte Harley Davidson te kopen :

LET ER OP ! , dat dit er maar beter 1tje kan wezen , waarbij het VIN-nr begint met "5HD" ( originele Europese levering af fabriek )

Het "gesodemieter" met die voormalige , ooit als schroot uit de USA ge-importeerde , dubbel-gevouwen 1HD-kreukelaars , kan je vermeende "voordeeltje" helemaal als sneeuw in de zon doen laten verdwijnen. -O-

Als laatste hierover weer een triest voorbeeld binnen onze club :
Die jongen ruilde een in perfecte staat verkerende SG in bij 1 van de bekende handelaren , op een vieze smerige stink "bagger" ( die jongen werd veliefd op verlengde koffers , en een met tupper-ware ingepakte tank 8)7, wat 'ie "zo schitterend mooi" vond. :/ )
Hij dacht zelf een verbouwde SG aangeschaft te hebben ,....maar op kenteken staat 'ie gewoon vermeld als RK .
( er zit alleen een zooitje plastic junk om- en aan-getimmerd ,....de motor is bovendien eigenlijk niet anders te noemen dan een compleet bij-elkaar geraapt zooitje )

Resultaat : Een goeie motor naar de ( blije ) handelaar ,
....en een kut-ding van die handelaar in z'n pens gedrukt gekregen !
- Een tellerstand , die afkomstig is uit het sprookjesbos van de Efteling.
- Garantie ? ,....da's gewoon "Engelse Nothing" !
- Inmiddels op zeker al zo'n 7500 euro verder aan gemaakte kosten.
- De motor is tot op vandaag de dag nog steeds NIET in orde .

Hartstikke goed ! ( ......maar dan anders ! -O- )

Of je checkt de VIN even, zo moeilijk is dat niet. Niet alles uit de US of A is rotzooi. Sterker nog, vind het zelfs een voordeel dat je precies kunt zien of er schade is geweest, en zoja, wat voor schade.

Andere vraag, ik heb zelf een 5HD, maar hoe weet ik nu dat die nooit TL is geweest, dat is namelijk nergens terug te vinden....
 
die hebbe zat bende ,....voor ieder wat wils :+

Over Ali :

Haal het bijv. niet in je hoofd om daar prachtig mooie fancy gekleurde ge-anodiseerde rem- of koppeling-handles te bestellen.

Als je daarmee in Duitsland door ome agent mee staande wordt gehouden , dan mag je afstappen , und danach mit dem Zug nach Hause fahren
Ze hebben nog steeds iets met treinen daar..
 
Het V.I.N van m’n FXD begint met 1HD
Eerste toelating waar ter wereld is 1997 hier in Nederland.
Dus ergens gaat dat 1HD verhaal mank.
De duitse wetgeving is voor Duitsland. Je mag dus gerust met die AlieX rijden als nederlander, op de originele hendeltjes staat toch ook geen nummer en kunnen ook immi van alie zijn.
Heb remleidingen van Melvin en die komen met een t.u.v maar die ligt ergens in de la omdat wij als Hollanders, met Hollands kenteken, rondrijden.
 
Ik hoop dat je "Duits" zo ver in orde is , dat je je daar goed en geloofwaardig verbaal kan verdedigen.

;)

Mijn "Duits" is nog wel redelijk , maar ik wil 't er alvast zo ver niet op aan laten komen
Ik heb zelfs een kaartje bij m'n kenteken , waarop te lezen valt dat het KessTech uitlaatsysteem een E4 goedkeuring heeft .
( ondanks dat het keurmerk ook op de uitlaten staat. )
 
Laatst bewerkt:
Of je checkt de VIN even, zo moeilijk is dat niet. Niet alles uit de US of A is rotzooi. Sterker nog, vind het zelfs een voordeel dat je precies kunt zien of er schade is geweest, en zoja, wat voor schade.

Andere vraag, ik heb zelf een 5HD, maar hoe weet ik nu dat die nooit TL is geweest, dat is namelijk nergens terug te vinden....

Dat is mogelijk ,.....daar zal je dus zelf een technische aankoopkeuring bij een onafhankelijk adres kunnen overeenkomen alvorens je tot definitieve aankoop overgaat , of ontbindende voorwaarden laten opstellen .
( Bij weigering van de verkopende partij weet je dan alvast dat het dubieus is , of danwel kan zijn ,.....dan heb je nog de kans om je ter plaatse om te draaien en weg te lopen )

In de HD-"handel" is het vandaag de dag geen kwestie meer van "kaf onder het koren" ,......maar "koren onder het kaf".
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je "Duits" zo ver in orde is , dat je je daar goed en geloofwaardig verbaal kan verdedigen.

;)

Mijn "Duits" is nog wel redelijk , maar ik wil 't er alvast zo ver niet op aan laten komen
Ik heb zelfs een kaartje bij m'n kenteken , waarop te lezen valt dat het KessTech uitlaatsysteem een E4 goedkeuring heeft .
( ondanks dat het keurmerk ook op de uitlaten staat. )
Ik kan behoorlijk Duits, schrijven wat minder. Verder zit er tussen de vakantiespullen een geplastificeerd exemplaar van de wet (artikel) in het Duits, Frans, Spaans en Italiaans.
Bij m‘n cb heb ik laats de originele uitlaat er weer onder gezet en nu is hij net zo stil als niet stiller dan m’n FXD.
De FXD heeft zelf verbouwde dempers, dat waren van SE dempers maar dan met het Harley logo erop. Eigenlijk zijn dat nu twee dempers plus db killer per cilinder.
Zolang de motoren geen aandacht opeisen van der Polizei zal het we meevallen. Een db meting zie ik met vertrouwen tegemoet.
 
De Evo’s met carb, zijn toch ook niet echt verkeerd...
och nee , het is allemaal niet verkeerd , heb ook nog een verbouwde sporty uit 89 met carb , is wel leuk maar ik krijg niet het harley gevoel , dat krijg ik wel bij mijn shovel , bij het nieuwere spul van zeg maar na 2010 of zo heb ik helemaal geen gevoel meer :-) :-)(
 
Iedereen mag mijn fietsje een p.o.s vinden en z’n sjofelnistische neus ervoor ophalen maar ik vind‘m echt leuk.
Ik doe er dan ook mee wat ik wil en als me dat een kras oplevert dan is dat maar zo, ik zit er niet mee. Het was dan ook niet de duurste en vol mankementen toen ik’m in Amersfoort ophaalde. Ik denk dat de monteur hem alleen bij het vertrekken heeft nagekeken hoe ik ermee het terrein afrolde. Ik ben ook naar anderen wezen kijken maar er werd me op het hart gedrukt om een evo te kopen.
Dat heb ik dus maar gedaan.

BC915BEF-B716-465D-96CC-DF1FEDAD7017.jpeg

Ik word er gewoon happy van.
 
Kijk, die sjofels zijn de laatste echte Harley‘s
De evo’s zijn de eerste echt goeie Harley’s


Komma Komma Komma.
Kijk, die sjofels zijn de laatste echte Harley‘s
De evo’s zijn de eerste echt goeie Harley’s


Komma Komma Komma.
Er was toch echt wel wat te verbeteren… denk alleen maar aan die plastic breather valves. En de rockerboxen… Maar ja sleutelen hoort er ook bij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan