Harley met zijspan ??

Wijzer? Ja en nee. Het is duidelijk dat er maar heel weinig HD met zijspan gereden wordt. En ik vrees dat dat dan ook wel een reden zal hebben. Wat mij betreft: Alles wat met HD te doen heeft is duur. En met zijspan ook. Dus eigenlijk wacht ik hier en andere forums op een "oplossing". Iemand heeft een Sportster met zijspan maar het zijspanrijden bevalt hem toch niet. Dan zou ik evt. het complete zijspanspul over kunnen nemen, scheelt in oa de aanbouwkosten als alles min of meer kant en klaar is. Of eventueel ruilen met mijn Sportster (die ook niet verkeerd is met 8000 km, als nieuw, en een goede remmenset er op) met evt. bijbetaling mijnerzijds.
En ik heb de BMW met zijspan, dus echt dringend is het allemaal niet.

Ik heb een topic met poll !! ge-opend over echte motorrijder ja / nee. Als jullie daar nu allemaal even stemmen op ja en iets schrijven in de geest van: als je als zijspanrijder nog geen echte motorrijder bent, wie dan wel. haha

Verder: neuzel nog maar wat mar wel af en toe iets over motors (met zijspan graag).

Groetjes
 
Wijzer? Ja en nee. Het is duidelijk dat er maar heel weinig HD met zijspan gereden wordt. En ik vrees dat dat dan ook wel een reden zal hebben. Wat mij betreft: Alles wat met HD te doen heeft is duur. En met zijspan ook. Dus eigenlijk wacht ik hier en andere forums op een "oplossing". Iemand heeft een Sportster met zijspan maar het zijspanrijden bevalt hem toch niet. Dan zou ik evt. het complete zijspanspul over kunnen nemen, scheelt in oa de aanbouwkosten als alles min of meer kant en klaar is. Of eventueel ruilen met mijn Sportster (die ook niet verkeerd is met 8000 km, als nieuw, en een goede remmenset er op) met evt. bijbetaling mijnerzijds.
En ik heb de BMW met zijspan, dus echt dringend is het allemaal niet.

Ik heb een topic met poll !! ge-opend over echte motorrijder ja / nee. Als jullie daar nu allemaal even stemmen op ja en iets schrijven in de geest van: als je als zijspanrijder nog geen echte motorrijder bent, wie dan wel. haha

Verder: neuzel nog maar wat mar wel af en toe iets over motors (met zijspan graag).

Groetjes


Leuk, maaaaaaaaaaaaar waar vind ik dat ding :?
 
En toch maar een bak aan je eigen motor? Als je er zo'n Tripteq aanhangt ben je voor een miel of vijf-zes denk ik wel klaar, inclusief aanbouw. Gezien jouw beoogde gebruik en rijstijl hoef je verder niet al teveel gekke dingen aan je motor te doen.

Verpats je dat BMW span, heb je de centen al binnen voor de bak aan de Harley :).
 
En toch maar een bak aan je eigen motor? Als je er zo'n Tripteq aanhangt ben je voor een miel of vijf-zes denk ik wel klaar, inclusief aanbouw. Gezien jouw beoogde gebruik en rijstijl hoef je verder niet al teveel gekke dingen aan je motor te doen.

Verpats je dat BMW span, heb je de centen al binnen voor de bak aan de Harley :).


}) })

Heb mijn verstand gebruikt en de solo Sportster (wel binnen de familie) verkocht. Rij dus met mijn BMW-EZS gaat heerlijk. Misschien kom ik in de toekomst nog wel iets (HD? Sportster?) met zijspan tegen dat ik erbij wil hebben (en misschien ook de centen ervoor heb). Joe neiver noow!

:? :] :W
 
Laatst bewerkt:
Ja mooi bakkie in de stijl zoals Steib of Duna. Stond er laatst een voor 250,- op MP dus hoeft het ook de wereld niet te kosten als je zelf een beetje handig bent.
 
Ik ben van plan een HD-span te laten bouwen: Dyna Street-bob + LBS-bak. HD-spannen zijn inderdaad niet zo dik gezaaid, maar dat maakt het net zo tof om er een te laten bouwen.

Tot vorig jaar had ik ook een 883-sportster: super machine maar de verlokking naar een 'big twin' was me toch te sterk daarom de Dyna aangeschaft. Sportster als zijspan lijkt me wel wat - via link (weet wel niet of hij werkt?) een filmje van japanse sportster span. In Japan zijn ze sowieso meer 'sportster-minded' en is het een echte cult bike die zelf populaider is dan de 'big twins'.

 
Tja, een Streetbob met zijspan wil ik ook wel.
Maar de BMW met zijspan rijdt zalig. Met een HD, zeker met zijspan, heb je natuurlijk wat meer showeffect, wat meer attentie waarde, aandacht. Komt natuurlijk veel minder voor.

En eerlijk is eerlijk, wat er door en voor Harley ge-organiseerd wordt, toerritten, dealer dagen, etc. is uniek, heeft geen ander merk.

Morgen, zondag als ik het goed heb bijvoorbeeld in Eupen, Belgie weer een Harley dag. Wil je erheen, controleer wel effe bij Google of zo, ben niet helemaal zeker.
 
En eerlijk is eerlijk, wat er door en voor Harley ge-organiseerd wordt, toerritten, dealer dagen, etc. is uniek, heeft geen ander merk.

Morgen, zondag als ik het goed heb bijvoorbeeld in Eupen, Belgie weer een Harley dag. Wil je erheen, controleer wel effe bij Google of zo, ben niet helemaal zeker.

Ja of het gaat niet door zoals in Arnhem _O- Eerlijk is eerlijk, het merk wordt nogal geasosieerd met dat soort kleurrijke gasten ;)

En verder vind ik dat niet helemaal kloppen, meerdere merken hebben dat soort unieke meetings etc. Zoals vandaag nog naar een Voxan dag geweest.

Het barst trouwens van de Harley zijspannen hoor. Maar wat ik al zei, mooi plan!
 
Laatst bewerkt:
In een tijd dat Harlies en Ducaties de trend zijn, gelukkig niet nee ;)

Maar toch tussen de 15 en 20 voxanisten bij elkaar van de ooit 80 verkochte in NL
 
Ik geef JanFillemJansen wel gelijk: rond HD hangt nogal eens onnodig veel 'poser' gehalte. Mij is bij HD het meer te doen voor de klassieke uitstraling, robust maar tegen redelijk actuele en betrouwbare techniek. Iedereen zijn voorkeur uiteraard - zo'n voxan kan ik ook wel smaken!
 
:Y :Y

Dus ... gekocht een HD Sportster 1200S uit 1996 en elders gekocht een Spoetnik zijspan.
De HD naar de dealer gebracht, die een beurtje heeft gedaan en alles nagelopen. Geen problemen ontdekt. DE motor is in orde. Wat opvalt als je er solo mee rijdt is... het heerlijk koppel al bij heel lage toeren.
Momenteel staan zowel de motor als het zijspan bij een zijspan aanbouwfirma te wachten op het moment dat ze samen gesmeed zullen worden voor een gezamenlijke toekomst.

:W :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan