Hayabusa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Mies,
Gefeliciteerd,dat zijn hele mooie waarden voor zo'n setup.
Fuck de Truimph en de Mxpress kit....deze hebben een intercooler.
240 pk en 200 nm is eigenlijk al overkill voor op de weg .
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt met een Seat Leon Cupra R (oude model).
De Leon was tevens gechipt tot ca 250 pk en het koppel ligt rond de 350 nm.
Ik heb mee een beetje moeten inhouden omdat mijn vrouwtjes mee waren maar ondanks dat..tjonge tjonge wat gaat zo'n autotje te keer met "maar" 250 pk (slecht voor je roze briefje)
De cupra moet 1350kg meeslepen en de busa ca +250kg ...ik bedoel maar.
Geloof me 240 pk ahw is zat :)
Groet Arne
 
Hey Mies,
Gefeliciteerd,dat zijn hele mooie waarden voor zo'n setup.
Fuck de Truimph en de Mxpress kit....deze hebben een intercooler.
240 pk en 200 nm is eigenlijk al overkill voor op de weg .
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt met een Seat Leon Cupra R (oude model).
De Leon was tevens gechipt tot ca 250 pk en het koppel ligt rond de 350 nm.
Ik heb mee een beetje moeten inhouden omdat mijn vrouwtjes mee waren maar ondanks dat..tjonge tjonge wat gaat zo'n autotje te keer met "maar" 250 pk (slecht voor je roze briefje)
De cupra moet 1350kg meeslepen en de busa ca +250kg ...ik bedoel maar.
Geloof me 240 pk ahw is zat :)
Groet Arne

thanks arne , erik was onder de indruk van jouw werk dat sprak hij uit helemaal toppie
ja ik ben er nog niet maar 240 malse pk's aan het rubber zijn voor mij genoeg
waar hebben we het over - een stukje rubber met een dikte van minder dan 5mm
en een contactvlak van 1 cm ? ik heb de busa op de pijnbank gezien en dacht echt - leipe shit ouwe
ga hopelijk snel genieten , eerst moet er nog een probleempje worden weg ge mapt
 
Nou mies om je eerlijk de waarheid te zeggen had ik er veel meer van verwacht .als je de triumph ziet die haalt bijna het dubbele van z,n fabrieks vermogen , als je dan kijkt wat jou vorige busa presteerde nou dat vondt ik indrukwekkend , maar goed hij staat bij de tovenaar en "wie weet " waar Erik nog een doos met pk,s vindt .het zal toch niet in het type charcer zitten dat het zoveel scheelt , maar toch al met al met zo,n Yoshimura systeem en een powercommander heb je altijd een 180 pk op het wiel dus de charcher geeft er 60 bij , we wachten in spanning af wat gaat komen.

ik weet het rob het lijkt allemaal mager maar vergeet en ding niet - deze kit brengt in principe 250 pk en dat is max - staat in de technische beschrijving van tts - en tts zal overdrijven want in feite kwam tts in eerste instantie maar met 235 pk bij mijn busa en naar zijn zeggen heeft hij er 260 pk uit weten te slepen waarvan ik maar moet aannemen en zie het resultaat - gesmolten zuigers - en niet mijn fout echt niet.
je mag dus tevreden zijn als er 240 pk uitkomt zo simpel is het en erik heeft mijn busa expres wat minder laten doen - bij gasklep 80 % pakt mijn busa 240pk - gasklep 100% idem en weet je , het is en blijft een machtige machine erik heeft er op de weg mee gereden en wat een bike als ik em zo zie aankomen en dat geluid ik hoop dus dat ik er snel van kan genieten erik is nog echt even zoet want die hik is niet mee te rijden zo heftig dat zit echt niet goed en ik heb geen zin om ermee naar engeland toe te moeten maar als erik het niet kan , dan tts.
a
 
Ik denk ook dat 240 / 250 pk een prima waarde is voor deze set up. De charger zal de nodige pk's vragen, die moet je er eigenlijk bij op tellen.
Je kan het ook niet vergelijken met de Rocket. Een paar honderd toeren meer doet bij een 2,3 l blok veel meer zolang de charger maar genoeg lucht leverd, en dat doet ie blijkbaar. En als je met dezelfde druk meer vermogen wil hebben moet je een turbo nemen.
 
Ikke kreeg nog een foto van Michi merse.
Die heeft MEERRRRRRRRRRR pech.
Maar wel zijn RECORD.
KopievonIMG_5232.jpg
 
Ik denk ook dat 240 / 250 pk een prima waarde is voor deze set up. De charger zal de nodige pk's vragen, die moet je er eigenlijk bij op tellen.
Je kan het ook niet vergelijken met de Rocket. Een paar honderd toeren meer doet bij een 2,3 l blok veel meer zolang de charger maar genoeg lucht leverd, en dat doet ie blijkbaar. En als je met dezelfde druk meer vermogen wil hebben moet je een turbo nemen.

welja zo zie ik het ook & dus met dit vermogen uit de 99 hayabusa ben ik dan ook tevreden en als de afstelling goed is en het blijft heel dan is het project voor mij 100% geslaagd
erik heeft genoeg drag ervaring o.a. op zijn 250 pk zx10r turbo is hij derde ,achter twee hayabusa's , hij heeft vrijdag een aantal malen proef gereden om te voelen waar en wanneer de busa hikt om dan met zijn laptop weer het nodige te mappen en kwam dan terug en zei man man wat is dit snel , ja dan stond ik op de uitkijk aan de laan bij hem ik hoorde hem wel aankomen want hij deed stevig het gas erop maar dan zag ik hem niet haha alle mensen wat een geluid ja een tikje teveel maar ach ik wil best bijdragen aan o.a. de legale herrie schoppers als Schiphol etc
ooh dat wil ik best hoor.
 
@Mies , nou als de set teboek staat als 250 pk set vindt ik dat er met 240 pk al een hoop bereikt is , eerlijk gezegd had ik stilletjes gehoopt dat je de triumph had verslagen maar het belangrijkste is dat je tevreden bent en als straks de busa zijde zacht opneemt en je zorgeloos overal naar toe kan rijden is inderdaad 240 pk meer dan zat.
 
Ik persoonlijk helaas niet..
Ik ken wel iemand die een Hayabusa heeft *D
Een van de eerste exemplaren, hij heeft hem ook al zo'n 13 jaar O-)
En ik hoor er hele goede verhalen over :)
 
Ik persoonlijk helaas niet..
Ik ken wel iemand die een Hayabusa heeft *D
Een van de eerste exemplaren, hij heeft hem ook al zo'n 13 jaar O-)
En ik hoor er hele goede verhalen over :)

iemand die zijn busa al 13 jaar heeft had hem in 1997 al gekocht kijk dat vind ik nou de moeite van het uitrekenen meer dan waard ja toch ?
 
@Mies , nou als de set teboek staat als 250 pk set vindt ik dat er met 240 pk al een hoop bereikt is , eerlijk gezegd had ik stilletjes gehoopt dat je de triumph had verslagen maar het belangrijkste is dat je tevreden bent en als straks de busa zijde zacht opneemt en je zorgeloos overal naar toe kan rijden is inderdaad 240 pk meer dan zat.

vooral dat zorgeloos lijkt me wel waat rob maar .. hoe kan ik met 240 pk en het geluid van een laagvliegende spitfire bommenwerper zorgeloos overal heen rijden hahaha
 
Ja, Mies en jij maar denken dat jij de eerste busa rijder van 99 was.
In 97 was er dus al een proto type op de weg????????
Hoe zit dat verklaar je nader.
Jij hebt toch de snelste en bent de eerste Busa rijder, of is er in 97
je toch al iemand voor geweest?
Ik zeg dan ook alleen maar, going back to 1999 the first real Busa
made from Japan.
Groet Melody.
 
Ja dat ziet er niet verkeerd uit Frank. lekker wipkippie, maar er zijn motorrijders die hebben van die rood witte stickers op hun motor zitten met de text NO FUCK NO RIDE . of geld dat alleen als je een H.D. rijdt ??
 
Voor de liefhebber! :+

Heb ik hier het Technische introductieboek liggen van de GSXR-1300.

Dit is het boek wat gebruikt is tijdens de technische introductie aan de dealers.

Hier staan wat interessante dingen in tegenover andere type motoren en alle technische nieuwheden in die tijd die de 1300 toen al had.

Mocht iemand intresse hebben stuur me even een pm'etje, t kost niks misschien alleen een postzegeltje ;)
 
Hey Rob , kan ook niet anders hé
Jij bent snellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll. dus ook met reageren op zo'n grandioos voorstel.

Mogt jij ooit jou Brommert verkopen , dan weet jij wel wie die dokumenten graag wil overnemen.

Groeten van Flakkee(s) en tot Zondag op de pierrrrrrrrrrrrrr
 
Rob, twinbrother zei "voor de liefhebber" - en niet "voor de aasgier" ... ;)

Jij was er snel bij zeg, jammer voor mij - misschien wil je een kopietje voor me maken van het hoofdstuk over de aangebouwde koffiemolen ?
Thanks ! *D

ik wil het boek ook best maar ik ben te traag van reageren heb ik al door
ach wat ik ken de busa uit mijn koppie
 
Ik beloof jullie met de hand op m,n hayabusa hart dat als ik het boek in m,n bezit heb het zal copieren en alle liefhebbers van copieen zal voorzien . en wat hoor ik mijn motor verkopen ???? aan wie in godsnaam ??? Wie wil er nou met zo.n ouwe chemokar rijden van 9 jaar oud.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan