HD twincam lekke "voetpakking"

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.145
67
Burgum
Mijn Harley Road King tc88 van 1999, lekt olie bij de aansluiting van de cilinders op het carter. Hier zit niet een pakking tussen, maar een O ring. De brommer heeft nog maar 13000 miles gelopen en is verder in top staat. Voor zo ver ik kan zien is het blok nog nooit los geweest. Is dit een bekend euvel en is er een oplossing/pakking set, die beter is dan origineel?
 

Bijlagen

  • IMG_20210425_114710.jpg
    IMG_20210425_114710.jpg
    195,1 KB · Weergaven: 39
Zitten de cilinders niet apart op het blok gebout? Mogelijkheid tot natrekken?

Ik bedoel dat de voet op het blok vastzit.Niet met lange draadeinden naar de kop
 
Zitten de cilinders niet apart op het blok gebout? Mogelijkheid tot natrekken?

Ik bedoel dat de voet op het blok vastzit.Niet met lange draadeinden naar de kop
Volgens mijn niet , dat is op mijn shovel wel het geval
Denk dat het fabrieks o ringetje niet slecht was anders had hij het geen 22 jaar uit gehouden
Wat betreft koppakking, heb daar ook regelmatig een lekke gehad , toen overgestart op een driedelige , merk weet ik zo niet meer , maar je hebt een laag siliconen, dan een metalen en weer een siliconen
die zit er al weer een tijd in
Maar ik heb een S&S shovel en geen twin cam
 
Volgens mijn niet , dat is op mijn shovel wel het geval
Denk dat het fabrieks o ringetje niet slecht was anders had hij het geen 22 jaar uit gehouden
Wat betreft koppakking, heb daar ook regelmatig een lekke gehad , toen overgestart op een driedelige , merk weet ik zo niet meer , maar je hebt een laag siliconen, dan een metalen en weer een siliconen
die zit er al weer een tijd in
Maar ik heb een S&S shovel en geen twin cam
Cometic bedoel je denk ik. Goed spul.
 
Om het duidelijk te maken voor je een twincam heeft gewoon draadeinden , dus om het nog duidelijker te maken
de cilinders zitten niet net zoals bij shovels en evo’s rechtstreeks op het carter geschroefd
Snap je het nu ?
Dat snapte ik meteen, hoeft geen uitleg. Ik attenteerde @Robinjo erop dat die korte cq lange draadeindes al 3 keer ter sprake zijn gekomen...
Jui bent meer dan duidelijk 😍 🤗🤗
 
Lange tenen, knul?
:t kan ik gelijk effe testen of PB's dan nog doorkomen
Nou ja, je antwoord op en mijn hypothetische vraag die ik niet aan jou stel met het idee dat ik één of andere onwetende, niet lezende downie ben.
Terwijl ik wel uit mijn hoofd weet welke Harley's wel en niet doorlopende bouten hebben voor kop en cilinder wat jij zelf wel aan de TS moet vragen. Je bent me veel te aanwezig in Techniek ondanks dat je meerdere malen meld dat je hier niet meer komt en bent onvriendelijk tegen nieuwe mensen. Als ik me irriteer aan iets zorg ik er het liefst voor dat het me niet meer stoort, vandaar dat jij een hele tijd op negeren hebt gestaan, deze week heb ik mijn lijst weer leeggehaald om te kijken of het nog nodig was en inderdaad. _O-
 
Maar al met al, onder ons gezegd en gezwegen: ik hoef niet te vertellen wat de investering gaat worden om die twee ringetjes te vervangen, toch? En als originele 20 jaar lekvrij zijn zullen de volgende dat ook wel weer zijn.
 
Ja zag het. Was al op zoek naar de advertentie, maar kan hem niet vinden.
1E1E9EDF-3A94-4099-8775-04B5AA141924.png
F5C8BC9E-A486-4286-BD69-F0576D1F4C9F.png

Hij staat nog wel op een verkoopsite in België maar meneer wil zijn verlies/ongenoegen/blamage gecompenseerd hebben. Tenaamstelling voor het kenteken MX-XT-68 of mxxt68 voor toekomstige referentie, is niet mogelijk. Ondanks de beweringen dat alle papieren voor deze motor in orde zijn.

Hij kocht ‘m in maart aan voor 10,5K €
 
Bekijk bijlage 1643859Bekijk bijlage 1643860
Hij staat nog wel op een verkoopsite in België maar meneer wil zijn verlies/ongenoegen/blamage gecompenseerd hebben. Tenaamstelling voor het kenteken MX-XT-68 of mxxt68 voor toekomstige referentie, is niet mogelijk. Ondanks de beweringen dat alle papieren voor deze motor in orde zijn.

Hij kocht ‘m in maart aan voor 10,5K €
Dank je. Hij staat oo export idd en zal opnieuw ingevoerd/gekeurd moeten worden. Vanaf bouwjaar 2006 is dat lastig. Moet naar Lelystad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan