HD twincam lekke "voetpakking"

fishman

MF veteraan
17 apr 2005
4.145
67
Burgum
Mijn Harley Road King tc88 van 1999, lekt olie bij de aansluiting van de cilinders op het carter. Hier zit niet een pakking tussen, maar een O ring. De brommer heeft nog maar 13000 miles gelopen en is verder in top staat. Voor zo ver ik kan zien is het blok nog nooit los geweest. Is dit een bekend euvel en is er een oplossing/pakking set, die beter is dan origineel?
 

Bijlagen

  • IMG_20210425_114710.jpg
    IMG_20210425_114710.jpg
    195,1 KB · Weergaven: 39
Dank je. Hij staat oo export idd en zal opnieuw ingevoerd/gekeurd moeten worden. Vanaf bouwjaar 2006 is dat lastig. Moet naar Lelystad.
Ik denk dat je beter je “O” ring en verder alle pakkingen die je onderweg tegenkomt moet vervangen en dan gewoon blijven rijden op wat je nu hebt. Scheelt je een hoop geld en ellende.
 
Bekijk bijlage 1643859Bekijk bijlage 1643860
Hij staat nog wel op een verkoopsite in België maar meneer wil zijn verlies/ongenoegen/blamage gecompenseerd hebben. Tenaamstelling voor het kenteken MX-XT-68 of mxxt68 voor toekomstige referentie, is niet mogelijk. Ondanks de beweringen dat alle papieren voor deze motor in orde zijn.

Hij kocht ‘m in maart aan voor 10,5K €

Een geëxporteerd kenteken kun je niet tenaamstellen. Motor zal eerst weer geïmporteerd moeten worden en langs de rdw.
Is alleen een administratieve handeling omdat hij uit een eu land komt
 
Een hele pakkingset zelfs. Zo ver was ik al. Maar was meer benieuwd naar evt oorzaken en tips om het in de toekomst te voorkomen.
Nou als je met een twintig jaar oude twin cam alleen een o ringetje hoeft te vervangen moet je onze lieve heer op je blote knieën danken
Je kunt last hebben van slingerende krukassen , kettingspanner die op gevreten wordt krukas lager dat ze goedkoop hebben in gekocht
 
Sorry, hij vroeg om de advertentie. En dat van die nokkenaskettingspannerblokje is dacht ik een TC kwaaltje die je liever voor bent dan dat je het laat gebeuren en dan maar zien. Mocht hij toch dan het “O” ringetje gaan vervangen dan is die andere dinges controleren misschien wel een redelijk advies om ook te bekijken.
Het was niet om te lopen rond te kloten iig.
 
Zo, ik ook ff on topic. Eergisteren heb banjo bouten van de kopontlucting opgeboord. Ik vond deze namelijk erg klein(3mm). Net ff een stuk wezen rijden. en de olielekkage is minder of zelfs weg. Zal straks alles nog eens goed ontvetten/schoonmaken en dan weer stuk rijden.
 
Zo, ik ook ff on topic. Eergisteren heb banjo bouten van de kopontlucting opgeboord. Ik vond deze namelijk erg klein(3mm). Net ff een stuk wezen rijden. en de olielekkage is minder of zelfs weg. Zal straks alles nog eens goed ontvetten/schoonmaken en dan weer stuk rijden.
e
Ik heb ook wel eens te veel carterdruk gehad ( door blowby) en dan beginnen de pushrod o ringen te lekken
 
Terug
Bovenaan Onderaan