HD; wie het weet mag het zeggen

Maat van mij heeft een Electra Glide in geel zwart. En daar staat de combinatie zwart/geel mooi bij.

Is wel iets anders van indeling maar veel verschilt het niet.

zal ff op zoek gaan naar een fotooke van em. heb er wel een, maar daar staat ie maar heel klein op
 
Deze dus. Had er toch nog een

full


De achterste dus...........9maar dat lijkt me logisch
 
Nou .. ik gaan kijken bij die zwarte...
eerlijk zeggen; hij zag er netjes uit.
paar plaatjes gescoort;

275961


275962


275963


275964


275965


275966


wat vinden jullie?
Tis een FXSTC van '88, 26000 MLS, en moet 11K kosten...
Hij is in '94 geimporteerd uit ????
 
Zie ik dat goed ? Is het frame nu paars ?

Maakt niet uit, an sich vindt ik het wel een gaaf ding. Zou alleen meteen die toolrol in de dichtsbijzijnde vuilnisbak gooien. En ik ben niet zo'n fan van die glimmende knoppen op de buddy. En o, ja z'on leren lapje op de tank vindt ik ook niet echt smaakvol. Maar ziet er voor de rest toch prima uit.

Wat vindt je er zelf van dan ?
 
Paarse, blauwe, rode ? (dacht ik..) gepoedercoate frames in die bouwjaren(FXST) vanuit de fabriek ja...om dat eraf te krijgen ben je effe zoet..! :?
Motor lijkt me een in mekaar geschroefd apparaat te zijn met delen die nog in iemand z'n schuur lagen...motor is (terug) zwart gespoten (of die waren blank alu in die periodes dacht ik hé)Miles hebben we natuurlijk het raden naar, maar voor zo'n ding heb ik persoonlijk geen € 10.000 voor over...mijn mening..
 
Zie ik dat goed ? Is het frame nu paars ?
Jep donkerpaars inderdaad.

Wat vindt je er zelf van dan ?
Ik vind het model wel mooi, anders was ik niet gaan bezichtigen...
Maar het gaat me er meer om of da ding de vraagprijs waard is en waarom dan wel of niet.
en zoniet, hoeveel mag hij dan wel kosten...
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het model wel mooi, anders was ik niet gaan bezichtigen...
Maar het gaat me er meer om of da ding de vraagprijs waard is en waarom dan wel of niet.

Denk dat het belangrijker is of je het er zelf voor over hebt. Persoonlijk vindt ik 10K veel om aan een motorfiets uit te geven, ongeacht merk of type. Ik vindt per definitie dat de gemiddelde verkoper iets teveel sprookjes heeft gekeken. Maar als dit nu erg in de buurt komt van wat je wilt, en met wellicht wat kleine aanpassingen helemaal naar jouw smaak is om te bouwen (als je die moeite uberhaupt wilt nemen) dan ben je toch al een heel end op deze manier.

Als ik zo af en toe eens over marktplaats of wat dan ook surf valt het me wel op dat de gemiddelde vraagprijs van een HD (niet-sportster) toch wel in de buurt van dat bedrag of er zelfs ruim boven ligt.

10.000 pleuris is wel even 22.037,10 ouderwetse guldentjes. Nu weet ik niet wat dat ding nieuw heeft mogen kosten, maar op deze manier schrijft de goede man die de motor aanbiedt niet veel af.
 
Op marktplaats vind je ze (nog) idd niet goedkoper, en op speurders al helemaal niet.
Maarja "het seizoen" is voor de meeste HD rijders toch afgelopen...
winter komt eraan... dure kerstdagen...
Gaat dat de prijzen ook nog drukken? of zijn HD prijzen niet seizoengevoelig?
 
Seizoensgevoelig? Helaas...onder de € 10.000 ga je geen Softail vinden..
Die zijn er wel eens, maar die prijs word dan angstvallig verzwegen, en gaan meestal naar opkopers en handelaren, dus binnen de fractie van een seconde betaal jij dan € 10.000-plus
Ik heb er zo'n 3 tal ooit gekocht aan € 9.000-€ 9.200 maar dan was dat bijvoorbeeld bij een autohandelaar waar men een Softail had ingeruild..als je er dan snel bij bent...
Of € 10.000 nu veel is voor een motor of niet bepaald de koper zelf, daarom zeg ik steeds dat de kopers de prijzen handhaven...en euh..als je een H-D te goedkoop verkoopt geraak je er moeilijk vanaf..geloof me..
 
ja inderdaad.
Hoe kan ik bij een bezichtiging dan beoordelen of het blok nog fris is danwel aan revisie toe is...
dat kun je niet, alleen luisteren en kijken vragen wat er aan gedaan is kun je, maar niemand kan er in kijken.......is een beeje gutfeeling...
 
in een eerdere post meld je
"maar voor zo'n ding heb ik persoonlijk geen € 10.000 voor over..."
Begrijp ik je goed als ik zeg dat jij er je vingers niet aan zou branden?

Ik ben niet op zoek, maar 10K is volgens mij echt geen verkeerde prijs hoor!
Je zou ook naar de bouten en moeren van het blok kijken. Als die er beschadigd uitzien is er waarschijnlijk aan geprutst. Dan kun je de eigenaar vragen wat er gebeurd is.
 
Ik ben niet op zoek, maar 10K is volgens mij echt geen verkeerde prijs hoor!
Je zou ook naar de bouten en moeren van het blok kijken. Als die er beschadigd uitzien is er waarschijnlijk aan geprutst. Dan kun je de eigenaar vragen wat er gebeurd is.
Tja, ik vergeet inderdaad dat ik in Belgie zit hé..hier zijn de motors zowiezo goedkoper..ik blijf het een samenraapsel vinden dat ding..fatboy wielen, Heritage spatbord, fxst paars frame...€ 10.000 krijg je er in Belgie niet voor, dat weet ik zeker ! En neen, ik zou idd dit ding laten varen..maar dat is weer een heel andere discussie hé, als dit is wat je wil, dan moet je dit gewoonweg kopen ! (Maar laat je niet beinvloeden door die fatboy "look")
 
Een kennis van me verkoopt trouwens een '98 Fatboy, zwart, volledig origineel met 2.300 échte kilometers erop !! Dit ding heeft altijd in een verwarmde "USA-Collectie" kamer gestaan.. :? Met Belgische papieren voor € 16.000
Indien iemand inter., dan hoor ik het wel..
 

naughty naughty,

Die gozer was eerst nog de helft zwaarder, maar hij is wel een toffe.

Zijn motor is overigens een late shovel in (volgens mij) originele kleurstelling. Eentje uit de AMF periode. Blijken niet de beste te zijn, maar die van hem doet aardig z'n best.

Wat is overigens het verschil tussen een early shovel en een late shovel? iemand vertelde mij laatst dat er eigenlijk geen verschil tussen zit. lijkt mij vreemd, maar ja.
 
naughty naughty,

Die gozer was eerst nog de helft zwaarder, maar hij is wel een toffe.

Zijn motor is overigens een late shovel in (volgens mij) originele kleurstelling. Eentje uit de AMF periode. Blijken niet de beste te zijn, maar die van hem doet aardig z'n best.

Wat is overigens het verschil tussen een early shovel en een late shovel? iemand vertelde mij laatst dat er eigenlijk geen verschil tussen zit. lijkt mij vreemd, maar ja.


Zoek de verschillen.


Early Shovel

DSC03539-01.jpg


Late Shovel
3gr.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan