Heb net een radiale rempomp gekocht voor me SM

heb toevallig 5 minz geleden hetzelfde stukje in de moto73 gelezen

stond ook bij wat ie kostte :X ....250 ballen.

maar ze zijn idd speciaal voor SM te krijgen met korte hendel..stond in et tekstje :)


Schrijf dan ook eens dat adres/email hier op, dan ga ik z\e morgen effe bellen/mailen. Thanks

Op de verpakking stond trouwens de officiële prijs: 295 euro's
 
Eeuh, nee , geen op je bek-pleur-breek punt (helaas)
Met dat schroefje zit die werkelijk muurvast geklemd.

Of je bedoelt dat gleufje meer naar het eind zekers, euhm, die zie je niet op de foto.
Volgens mij bedoelt hij dat je hendel een scharnierpunt heeft, zodat de hendel niet breekt bij een val maar dat deze scharnierd.
Mooi ding hoor, 16mm?
 
Volgens mij bedoelt hij dat je hendel een scharnierpunt heeft, zodat de hendel niet breekt bij een val maar dat deze scharnierd.
Mooi ding hoor, 16mm?


Is idd 16mm, maar het lijkt enkel een scharnierpunt, maar is het niet, daarvoor zit die veels te strak, denk ik, alhoewel het uiteinde wel rond lopen, dus hij kan draaien, maar hij klemt wel erg hard, zou die dan toch draaien, of zou ik hem gewoon niet te vast moeten aandraaien???????????????????????

Leuk, twijfels

Voor de duidelijkheid, hij kan enkel naar boven draaien, andere kant is gewoon haaks, 90 graden, niet rond dus :)
 
ik heb dat knikpunt niet, maar daar hebben we handguards voor :) al draaien die krengen ook een beetje als je onderuit gaat, misschien even wat vaster zetten
 
ik heb dat knikpunt niet, maar daar hebben we handguards voor :) al draaien die krengen ook een beetje als je onderuit gaat, misschien even wat vaster zetten

Misschien breek je je vingers/polsen niet zo snel als je met een val tussen die handguards raakt en alles geeft een beetje mee. (ook je remhandle)
 
is het niet gewoon om je remhendel te verstellen...dat als je pomp wat meer op het schuine stuk van je stuur zit ofzo je de hendel kunt draaien waardoor je met een goede positie je hendel kunt inknijpen...gewoon soort fijnafstelling :)
kan toch?
 
is het niet gewoon om je remhendel te verstellen...dat als je pomp wat meer op het schuine stuk van je stuur zit ofzo je de hendel kunt draaien waardoor je met een goede positie je hendel kunt inknijpen...gewoon soort fijnafstelling :)
kan toch?

Nee, dat kan niet. Denk maar eens na hoe dan je handle komt te staan. Dan komt ie naast de handle te staan.

Een hevel armatuur hoort altijd op het rechte stuk van je stuur te zitten aan dezelfde kant als je handvat.
 
Misschien breek je je vingers/polsen niet zo snel als je met een val tussen die handguards raakt en alles geeft een beetje mee. (ook je remhandle)
Ik heb ook zo mijn twijfels over die handguards met dikke alu beugel. Stalen neuzen in schoenen zijn tegenwoordig van kuststof omdat dat beter dempt en ook weer terugveert.

Als handguards met beugel flink verbuigen kunnen ze juist behoorlijk in de weg zitten en heb je nog niets.

Ik heb nu kunststof beugels en de handles niet echt vast zodat ze weg kunnen draaien bij een val.

Kijken hoe lang het heel blijft.
 
Nou, ik heb ze al een paar keer getest die beugels met alu erin, die buigen niet hoor, is erg dik, zitten op 2 punten vast, je moet wel heel gek doen.

Trouwens, ik heb Motal gebeld, ze hebben kortere hendels, enkel alleen nog degene uit 1 stuk, hij had wel al mail gehad over de nieuwe hendels, die idd een buigpunt hebben voor als je valt, dus toch. :)

Ik heb hem gemaild, als ik antwoord heb horen jullie het.
 
gevonden op de site van Motal.nl
Leuk spul daaro

Vanaf heden uit voorraad leverbaar
Het systeem is gemaakt van 7020 Alu legering met een speciale coating.
De componenten zijn van Aisi316 RVS legering.

Verkrijgbaar in diverse uitvoeringingen:
19mm voor systemen met 2 calipers en 4 pistons.
16mm voor systemen met 1caliper en 4 pistons,
indien u dit model voor 2 calipers / 4 pistons systemen gebruikt heeft de handle 20% plus dosering/draaipunt.
16mm voor alle koppeling systemen.
13mm voor Ducati en Aprilia.
SuperMotard uitvoering met korte greep
losse grepen uitvoorraad leverbaar.
Prijs 249.00 inclusief BTW
 
antwoord van Motal

de korte PT handle is 48.90 inclusief BTW.

de opklapbare heb ik momenteel van Accossato,
deze zijn origineel voor Brembo pompen, maar volgens mij ook passend voor PT.
125.- inclusief BTW.
 
Ik zie het probleem niet. Die kerel zegt zelf al dat een Brembo hevel past. Een korte Brembo hevel kost 25 euro. Is alleen geen opklapbare maar daar kun je gewoon een kerf in maken zodat hij daar breekt.
 
Ik zie het probleem niet. Die kerel zegt zelf al dat een Brembo hevel past. Een korte Brembo hevel kost 25 euro. Is alleen geen opklapbare maar daar kun je gewoon een kerf in maken zodat hij daar breekt.


Eeh, das beter, en heb je toevallig een adres?
 
Eeh, das beter, en heb je toevallig een adres?
Ik heb de mijne gewoon bij Safe Veenendaal gekocht. Daar liggen ze gewoon in de vitrine. Harold Edelkoort werkt daar en die rijdt mee in het NK dus vandaar dat ze iets meer van SM weten. Hij was het ook die me te vertellen wist dat een Brembo 16mm radiale pomp een stuk goedkoper is als je hem via Ducati besteld in plaats van direct via Brembo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan