heeft een slot nog wel zin zo?

Waar je altijd bij stil moet staan, is dat het draait om diefstalvertraging. Ze krijgen hoe dan ook je motor mee als ze hem maar graag genoeg willen hebben.

Hoe langer ze er mee bezig zijn, hoe groter kans om gepakt te worden en hoe kleiner de kans dat ze het proberen. Je kan dat beïnvloeden op meer manieren dan met sloten alleen.
 
Een prof krijgt elk slot open, gelegenheidsdieven zullen er meer moeite mee hebben.
Het is inderdaad meer om de verzekering happy te houden.
Ben ik niet met je eens.
De slotverplichting met al zijn haken en ogen is ervoor om de verzekering de kans te geven om onder zijn betalingsverplichting uit te komen......
 
Zonder slot krijg je dit...~[/quote]


Met slot doen ze het 3 of 4 man.
 
Laatst bewerkt:
Pas terug nog een artikel gelezen over sloten.
Een 'profi' krijgt (vrijwel) ieder slot snel of heel snel open.
Het enige is dat bij betere sloten de tijdsduur voor verbreken iets langer is.

Ook stond in artikel (hierboven ook al gezegd) dat met een accu-slijptol ieder slot een makkie is. Dat kan ik zelf bevestigen, nadat een mafkees ook mijn (trap)fiets bij de Motorbeurs had vastgezet met een 'beter' motorslot. Iets verderop een slijptolletje gehaald, en ondanks veel voorbij-lopend publiek, was met deze tol het slot in een paar tellen open! Ook opvallend: Niemand zei er wat van!

Zo heb ik met een betonschaar mijn fiets vrij geknipt toen de sleutel was afgebroken in het slot. Niemand, maar dan ook niemand heeft ook maar iets gezegd. Volgens mij als je gewoon brutaal aan de slag gaat, denkt niemand er iets van. Pas wanneer je je gezicht gaat bedekken maak je jezelf opvallend.
 
Natuurlijk heeft een slot nog zin.

Als proffesionelen er om een of andere reden met je motor vandoor moeten, zullen de sloten, en wijze van afsluiten en stallen meer aandacht vragen, dat is een feit.
Desondanks hebben sloten nog steeds zin.
 
Natuurlijk heeft een slot nog zin.

Als proffesionelen er om een of andere reden met je motor vandoor moeten, zullen de sloten, en wijze van afsluiten en stallen meer aandacht vragen, dat is een feit.
Desondanks hebben sloten nog steeds zin.

Mwoah, op de gsxf wordt eerder het slot gejat dan dd motor, denk ik 😀


Pak me maar terug hoor, ik heb een ntv uit 92
 
Dat dacht een kennis van mij in 020 ook.............?
Auto gewoon open laten, dan is er iig geen braakschade. (nee, niet sleutel in contact)
Tot dat ie 's morgens wilde wegrijden en dat er een dakloze op de achterbank lag te slapen.

De lucht was na een week nog steeds niet helemaal fris!!!

Gratis bewaking,wat wil je nog meer :+
 
Ik twijfel of zo n gpstracker zin heeft. Als mijn moto op het werk gestolen wordt in de onderaardse parking zie îk dat pas om 5uuu savonds. Wat is dan nog het nut dat ik kan zien is dat ie al ver weg richting pakweg Oosteuropa zit ? Ik ga daar echt niet achteraan hoor
En een hond aan je motor vastmaken vind ik niet zo praktisch.

Ik ben t eens met DKP. Sloten kunnen de boel vertragen waardoor het target minder aantrekkelijk wordt. Ikzelf heb drie sloten aan mn motor hangen op het werk, waarvan 1 een ketting aan een staaf aan de muur. Mijn motor staat daar samen met een andere motor. Die eigenaar zet enkel het stuurslot op. Rara welke het meeste kans maakt om gepikt te worden ? Ok die gast is sneller weg dan ik, ik ben daar elke dag 5minuten aan die sloten aan het prutsen maar volgens mij loont dat.

Hetzelfde geldt bvb voor mijn huis. Ik heb buitenverlichting die aanfloept bij beweging en rolluiken,alarm en een hond. Er is al op verschillende plaatsen ingebroken in mijn wijk, steeds woningen die makkelijker toegankelijk waren. Natuurlijk kunnen ze bij mij ook binnen, maar iets trager en opvallender. En dus is de kans groter dat ze mij overslaan
 
Laatst bewerkt:
Met slot ook is ie ook zo weg. Tenzij hij ook nog ergens aan vast ligt. En dan nog..
Bij mij werd de ketting doorgeknipt. Weg was ie (2 keer in 9 mnd) Mijn motor stond vast met een muuranker, twee kettingen-> een aan de muur en een aan andere motor. Alarm aan en stuurslot er op. Enig nut van al dat gedoe is dat de verzekering uitkeert. Na een derde “ onderzoek” ben ik verhuisd. Ik was er zo klaar mee...
 
Laatst bewerkt:
Een slot is om gelegenheidsdieven te demotiveren, willen ze je spulletjes hebben en zijn ze georganiseerd dan nemen ze het gewoon mee.
Gps tracker? Gsm jammer er naast en hij kan geen verbinding meer maken net het gsm netwerk om de locatie door te zenden, ook dat weer opgelost in de meeste gevallen.
 
dacht toch ook dat die schiet hamers op vergunning was met de munitie
moest vroeger wel, patronen in kleur op sterkte ,
de zwaardere zit meer kracht achter dan een kal 22 L
op de bouw ging men er nog al slordig mee om ,je kon gemakkelijk aan scherpe knallers
kommen als je dat wilde
 
Zonder afgesloten privé garage zou ik nog geen eens meer beginnen aan een motorfiets. En zelfs mijn auto staat 's avonds veilig opgeborgen in mijn garage waar niemand zomaar bij kan. Een mooie motorfiets of auto zo op straat parkeren is in de randstad echt niet meer te doen. Is het geen diefstal dan is het wel vandalisme wat hier hoogtij viert.
 
Laatst bewerkt:
dacht toch ook dat die schiet hamers op vergunning was met de munitie
moest vroeger wel, patronen in kleur op sterkte ,
de zwaardere zit meer kracht achter dan een kal 22 L
op de bouw ging men er nog al slordig mee om ,je kon gemakkelijk aan scherpe knallers
kommen als je dat wilde



Vroeger moest je een vergunning. Bij de set die ik via een vriend kreeg, zat de vergunning van zijn pa er nog bij. Tegenwoordig is er geen vergunning meer nodig.

De praktijk was, dat de aannemer de vergunning had en jan en alleman er mee werkte. Mijn pa had ook vaak de zakken nog vol patronen zitten. Die legden we op een paaltje, en dan met de luchtbuks er op knallen. Klapte leuk :+
 
Een slot is om gelegenheidsdieven te demotiveren, willen ze je spulletjes hebben en zijn ze georganiseerd dan nemen ze het gewoon mee.
Gps tracker? Gsm jammer er naast en hij kan geen verbinding meer maken net het gsm netwerk om de locatie door te zenden, ook dat weer opgelost in de meeste gevallen.
Dit ja. Het enige waar je echt wat wat aan kunt doen zijn de gelegenheidsdieven. En dan is 't voordeliger om je fiets gewoon beter op slot te zetten dan die om te hoek, en vervolgens een sticker met "GPS tracker" op je stuur te plakken, in plaats van er echt eentje te installeren.
 
Dus jij zet je motor tegenwoordig altijd weg zonder slot?

Ja dat doe ik zeker,heeft toch geen nut,staat alleen op het stuurslot in een garage met alarm.
Ooit hebben ze een motor van mij gestolen die met 2 sloten in een garage stond met
een grote bestelbus ervoor, bus opengebroken en weggeduwd , daarna de garage deur geforceerd en motor meegenomen en dat alles toen ik lag te snurken.
Je kan beveiligen wat je wil als ze er in willen lukt ze dat ook,zo had ik na die
motordiefstal mijn achterdeur voorzien van allerlei antidiefstal rommel,en nog komen ze binnen,ze breken gewoon heel je deur aan stukken.
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor staat in het huis (garage) met de sleutel in het contact, valt dat dan onder uitlokking?
Waarschijnlijk eentje die niet zo diefstalgevoelig is, en dat is dan ook het beste wat werkt denk ik.
 
Mijn motor staat in het huis (garage) met de sleutel in het contact, valt dat dan onder uitlokking?
Waarschijnlijk eentje die niet zo diefstalgevoelig is, en dat is dan ook het beste wat werkt denk ik.

Dat is een reden waarom ik geen Hayabusa of GSX-R meer heb,die
zijn te geliefd bij onze criminele getinte medelanders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan