Heeft iemand hem al? Shoei XR1100

Ondertussen heb ik 'm gepast en ga 'm binnenkort bestellen!
Heerlijke helm waarbij de pasvorm me erg goed bevallen is, ik had nergens last van drukpunten en vooral het feit dat mijn oren 'los' in de helm zitten is erg fijn :)
 
Neem aan dat je de XR al heb, hoe is jou mening hierover??

Heb mijn XR ook al weer een flink aantal maanden..
Met passen zat hij geweldig, voelde lekker licht aan, goed overzicht..
Alleen in de praktijk vindt ik hem een heel stuk minder comfortabel dan mijn
oude Shark RSFII

De XR is een stuk luidruchtiger dan de Shark,
de Pinlock sluit ook niet helemaal aan (Zowel helder als spiegel vizier), wat weer bij mijn Shark wel was.
De Shark was zonder doppen prima te doen, met de XR houd ik het nog geen 5 minuten vol..

Kortom, ik ben er (peroonlijk) zelf niet echt tevrede mee.
Ondanks dat hij wel weer lichter is, en heel wat meer ventilatie roosters heeft.
Wat nu wel van pas komt;)
 
Laatst bewerkt:
Sinds oktober 2011 de XR1100 in bezit. Ik onderschrijf de vorige 2 posts: niet echt stil, pinlock niet 100% dicht, wel stil met goede ventilatie.
Motorzaak zegt doodleuk dat je de pinnetjes kan draaien zodat de pinlock aansluit. Mooi niet, ik heb zo'n beetje alle standjes wel gehad.
 
Ik heb de XR sinds eind april, en heb er nu zo'n 3.000km mee gereden.

Ten opzichte van mijn vorige helm (AGV Stealth) is de Shoei in vrijwel alle onderdelen beter te noemen, dus een goed vergelijk is er eigenlijk niet.

De helm zelf vind ik nog steeds even prettig zitten als toen ik 'm ben gaan passen in de winkel.
Het feit dat ie luidruchtig is, vind ik dan ook wel meevallen, maar ik gebruik dan ook otoplastieken tijdens het rijden dus dat dempt aardig.

Mijn pinlock (i.c.m. een donker visier) is tot op heden (even afkloppen) 100% dicht, dus ook daar geen puntenaftrek voor de XR1100.
 
Xr1100 sinds eind vorig jaar in mijn bezit. Heb hem toen gekocht ter vervanging van mijn shark rsfi waar ik ook een pinlock in had zitten.
De problemen met de pinlock herken ik niet, bij de mijne functioneerd hij prima. En ik vind de helm niet luidruchtiger als de shark. Op het gebied van ventilatie wel een paar pluspunten, het is de best geventileerde integraalhelm die ik ooit op mijn kop heb gehad.
 
Ik heb de XR1000 gehad en was daar zeer tevreden over:

Foto-UX8LECGL.jpg


Maar na 4 seizoenen was ik toe aan iets anders.
Welkom XR1100 :

Foto-U4L6JVDN.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan