heikel punt: Carburateurs

Zou het ook helpen voor een RVS gasfornuis. Heb iets over laten koken, gaat er niet meer vanaf, vriendin boos :?
 
Daar is wat voor te zeggen, ik zou m'n dame niet 2 maand willen missen :+

Dan toch eens proberen om de carbs, vooral de sproeiers er schoon mee te maken, na de vakantie

Waarom niet voor de vakantie? Het verschil tussen vuile en schone carburateurs is duidelijk te voelen.

Op zondag 06 juli 2003 13:14 schreef Brullie het volgende:
Zou het ook helpen voor een RVS gasfornuis. Heb iets over laten koken, gaat er niet meer vanaf, vriendin boos :?

Eet jij pur? Misschien dat een kookboek zou helpen :P ?
 
Laatst bewerkt:
Op zondag 06 juli 2003 14:00 schreef TZ750 Owner het volgende:Waarom niet voor de vakantie? Het verschil tussen vuile en schone carburateurs is duidelijk te voelen.

Ik heb het niet zo op het testen van nieuwe dingen vlak voor ik weg ga, dat is de enige reden
 
hmmm tof spul :)

ik weet niet wat er met mn carbs aan de hand is, maar ik heb et idee dat mn rechter cilinder iets minder mee doet dan de linker, linker wordt veel warmer dan de rechter en uit de rechter komt ook een rookpluimpje bij een spurt gas (geen olierook)...teveel benzine dus...lijkt me..

t zijn constant vacuumcarbs en werken niet met rubbers maar met grote metalen schalen zegmaar, mss moet ik dat es inolieën ofzo?

en keertje opnieuw schoonmaken...het kutte vind ik iig dat ik die kloterige luchtslangen er niet op krijg :( heb ze laatst in kokend water gelegd maar toen ging het nog moeilijk en er zit er eentje ook niet helemaal goed, zit soort knik in..wat te doen.
 
hmmm tof spul :)

ik weet niet wat er met mn carbs aan de hand is, maar ik heb et idee dat mn rechter cilinder iets minder mee doet dan de linker, linker wordt veel warmer dan de rechter en uit de rechter komt ook een rookpluimpje bij een spurt gas (geen olierook)...teveel benzine dus...lijkt me..

t zijn constant vacuumcarbs en werken niet met rubbers maar met grote metalen schalen zegmaar, mss moet ik dat es inolieën ofzo?

en keertje opnieuw schoonmaken...het kutte vind ik iig dat ik die kloterige luchtslangen er niet op krijg :( heb ze laatst in kokend water gelegd maar toen ging het nog moeilijk en er zit er eentje ook niet helemaal goed, zit soort knik in..wat te doen.

Zo te horen heb je net zo'n soort carburateurs als mn Bol. Zolang je de gasschuiven zonder merkbaar stroef punt omhoog kunt duwen is er niets aan de hand. Anders even schoon maken met wat diesel en perslucht. inolieen is niet nodig, wordt er toch zo weer afgespoeld door het benzine/lucht mengsel wat overal in de carburateur hangt. Als je twijfelt aan de toestand van je carburateurs zou ik ze even schoon maken, als je dan nog last hebt van hetzelfde euvel het zaakje vaccuum stellen en als dat niet helpt toch maar eens de compressiemeter erbij pakken. Afwijkende compressie kan trouwens ook veroorzaakt worden door verschil in klepspeling en betekent echt niet altijd motorslijtage.
Wat die rubbers betreft, de moed opgeven en nieuwe kopen, zacht worden ze toch niet meer '(

just my 2 cents....
 
Ik zal wel weer op mijn kloten krijgen vanwege het schoppie, maar is er iemand die zijn carbs al schoongemaakt heeft hiermee???
 
Mooi dat je ff kickt.
Ik moet voor mn project nog mn carbs cleanen die ik pas gekocht heb :)


( jij ben zo fout nog niet ;) )
 
Mooi dat je ff kickt.
Ik moet voor mn project nog mn carbs cleanen die ik pas gekocht heb :)


( jij ben zo fout nog niet ;) )
Het ( gratis ) Ultrasoon bad blijft gelden voor een ieder die de moeite neemt om naar Utrecht te rijden, heb zo'n ding staan en het maakt je carbs goed schoon !

Hoewel RobRD's oplossing wrschlk wel makkelijker is, gewoon erin spuiten en laten lopen, beter dan helemaal uit elkaar halen, de ene dag naar Utrecht, de volgende daag weer terug om op te halen en weer in elkaar zetten ;)

Toch alweer enkele tevreden gebruikers gehad de afgelopen paar weken !
 
Het ( gratis ) Ultrasoon bad blijft gelden voor een ieder die de moeite neemt om naar Utrecht te rijden, heb zo'n ding staan en het maakt je carbs goed schoon !

Hoewel RobRD's oplossing wrschlk wel makkelijker is, gewoon erin spuiten en laten lopen, beter dan helemaal uit elkaar halen, de ene dag naar Utrecht, de volgende daag weer terug om op te halen en weer in elkaar zetten ;)

Toch alweer enkele tevreden gebruikers gehad de afgelopen paar weken !

Om een goed vergelijk te krijgen neem ik een keer twee gelijke carbs mee, een mag je dan met ultrasoon doen, de andere met Schumma.
Eerlijke test!
 
Het ( gratis ) Ultrasoon bad blijft gelden voor een ieder die de moeite neemt om naar Utrecht te rijden, heb zo'n ding staan en het maakt je carbs goed schoon !

Hoewel RobRD's oplossing wrschlk wel makkelijker is, gewoon erin spuiten en laten lopen, beter dan helemaal uit elkaar halen, de ene dag naar Utrecht, de volgende daag weer terug om op te halen en weer in elkaar zetten ;)

Toch alweer enkele tevreden gebruikers gehad de afgelopen paar weken !
Ehm, koffie ;)
 
Om een goed vergelijk te krijgen neem ik een keer twee gelijke carbs mee, een mag je dan met ultrasoon doen, de andere met Schumma.
Eerlijke test!
Ultrasoon met goede reiniger maakt 100% zeker goed schoon, ook vast zittend vuil.
Ik heb in de laboratoriumtechniek gewerkt en daar deden we alles met ultrasoon schoonmaken.
Zelf printplaten gingen in bad en daarna op 70 graden een vacuum stoof in om te ontvochtigen.
 
schooooop ik heb nu al paar keer die schumma gebruikt en het spul is geweldig. stinkt alleen zo erg dat je bijna flauw valt
 
schooooop ik heb nu al paar keer die schumma gebruikt en het spul is geweldig. stinkt alleen zo erg dat je bijna flauw valt
't Ruikt echt lekker, als je het in je lopende motor spuit :} :9~
 
2 jaar later en iedereen is er achter dat Rob toch een nieuwe carb vast had op de foto _O-

It's amazing Mike :P :Y
 
En hoe de buitenkant van de carbs blingbling maken ?

Ik heb deze setjes gekocht >>

IM000321.jpg

IM000319.jpg


en deze

IM000259.jpg


en ik wil natuurlijk de onderste set net zo mooi als de eerste set.

Iemand goede tips ?

Frans
 
al het ijzer werk laten passiveren, rest met shumma, remmenreiniger, ultrasoon, schoonmaakazijn, biotex, take your pick.
 
Het ( gratis ) Ultrasoon bad blijft gelden voor een ieder die de moeite neemt om naar Utrecht te rijden, heb zo'n ding staan en het maakt je carbs goed schoon !

Hoewel RobRD's oplossing wrschlk wel makkelijker is, gewoon erin spuiten en laten lopen, beter dan helemaal uit elkaar halen, de ene dag naar Utrecht, de volgende daag weer terug om op te halen en weer in elkaar zetten ;)

Kan zijn, maar het kennis maken met DÉ NitroMax is ook wat waard *D



Misschien dat RobRD een doos van dat spul moet kopen en zelf moet gaan verkopen, dat ditzelfde principe ook voor hem geld ??



Baksteen gaat morgen toch ook maar eens zo'n wonderbusje Shumma halen.....zal vast ook andere vieze vette dingen goed schoonmaken })
 
[me]Billy the kid heeft ook goede ervaringen met carburateurreiniger van Valvoline. Grote spuitbus en gewoon te koop bij de lokale bouwmarkt. Geen idee of het beter of minder werkt dan dat Shumia spul maar voor mij voldoet het in ieder geval :) [/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan