heikel punt: Carburateurs

Nou ik zal het ook eens gaan halen, heb 1 kanaaltje achter de air-screw wat een haakse hoek heeft en die wil maar niet schoon worden, ultrasoon hielp zelfs niet, op naar de dealer 8-)
 
Nou ben dus eens lekker aan het testen geweest met de carbreiniger, ik heb daarvoor een setje carbs gepakt van een Cb750 uit 1972 die behoorlijk smerig waren, veel aanslag en dikke plakken gom. Sorry voor de slechte foto's maar tis niet anders, ik ben begonnen met een luchtfilterkant waar veel gom in zat, eerst met een schroevendraaier geprobeerd of het echt vastzat en het was net kouwgom, inspuiten en dan schuimt het iets.

100_4855.jpg


5 minuten laten inwerken, die 5 minuten is gewoon om een resultaat te zien, langer inwerken kan altijd nog............ff wachten

100_4856.jpg


Na 5 minuten met een stuk poetspapier het zaakje afgenomen, niet overdreven poetsen maar gewoon afnemen en de gom verdwijnt inderdaad

100_4861.jpg


Niet alles is weg maar het beste resultaat tot nu toe.............oke dan gaan we over naar een vlotterbakje met aanslag waarbij ik eerst weer geprobeerd heb of het vast zat en dus een klein hoekje gedaan met diverse middelen.

100_4862.jpg


Het lijkt misschien losse aanslag maar geloof me het zit echt vast, oke weer inspuiten en nu schuimde het iets meer.

100_4863.jpg


Na 2 minuten lijkt er wel olie in de vlotterbak te zitten maar de gom en aanslag worden week.

100_4865.jpg


Natuurlijk even een beetje schudden zodat het middel overal komt en dan ook weer na 5 minuten afpoetsen.............geweldig dit werkt echt en alleen hier en daar nog wat aanslag maar met een tandenborstel e.d. geloof ik echt dat je alles ermee schoon krijgt........de stank valt overgens best wel mee, het glimt en wordt sneller schoon dan alle andere middelen tot nu toe.

100_4866.jpg


Wat mij betreft is het inderdaad een aanrader!!!!!!!!!!

100_4869.jpg
 
Mannen .... ben dus bij Bitsu-Batsu dealer geweest nét nog.
Eerst aan monteur, die liep buiten .. werkt wat direkter naar mijn mening. :Y

Had hier nog niet van gehoord, dan maar naar de aan de balie, SHUMA ??? :?
Zit er een iets oudere man "achter" mee te luisteren, en begrijpt volledig
in 1 keer wat ik bedoel.

Shuma is daar vervangen/geruild door TUNAP 338 ANSAUG SYSTEEM REINIGER. :o
Ga dit dus proberen, Thankx for Tips. :} rond €15,- per bus

Witte bus is KOUD reiniger en ontvetter voor Fuel,gasolie,vetten, olie
kost ook € 15,- ( 5 liter )Voor UITWENDIG reinigen motoren, machine. *D

full
 
Wonderspul, peperduur (17,08 euro) maar wel eer van je werk:



Alleen bij de Mitsubishi dealer verkrijgbaar, en ze zullen zeggen "Huh? hoe weet jij dat dat bestaat???"

Tegenwoordig nog "maar" 16,10 *D *O*


En idd, ze houden zich graag even van de domme om het schijnbaar niet te willen verkopen aan buitenstaanders, je moet wel even een beetje aandringen 8-) :+
 
Het ( gratis ) Ultrasoon bad blijft gelden voor een ieder die de moeite neemt om naar Utrecht te rijden, heb zo'n ding staan en het maakt je carbs goed schoon !

Hoewel RobRD's oplossing wrschlk wel makkelijker is, gewoon erin spuiten en laten lopen, beter dan helemaal uit elkaar halen, de ene dag naar Utrecht, de volgende daag weer terug om op te halen en weer in elkaar zetten ;)

Toch alweer enkele tevreden gebruikers gehad de afgelopen paar weken !

ik was 1 van die tevreden gebruikers overigens... :} :} :}

Spul loopt perfect *D *D *D

Sigaar gaat er komen, vroeg danwel laat...komen zal ie...
 
Veel van het rijgenot gaat vaak verloren omdat je brik niet lekker loopt.

Vaak te wijten aan vervuiling van de carburateurs. Die dingen zijn onwijs klote schoon te maken met al die pielonderdeeltjes. En je hebt geen eer van je werk want het lijkt vuil te blijven. Hoor ik nu al mensen roepen "REMMENREINIGER", vergeet het maar.

Ik werkte bij de Mitsubishi en daar kreeg ik eens een busje in mijn handen gedrukt met de woorden "probeer dit eens"

Wonderspul, peperduur (17,08 euro) maar wel eer van je werk:

Deze carb die je ziet is 20 jaar oud


(Afbeelding)


(Afbeelding)



Probeer het maar. Je kan het ook gewoon door alle openingen in je dichte carb spuiten hoor, dat werkt al, dus door de benzineslangaansluiting, vacuumgaatje, stationairlucht, overloopjes. En daarna met lopende motor in je inlaten. Gaat goed, en alles is schoon! Ook je kleppen of membramen. Hij steekt wel de dievenmoord, effe. En je ruikt het nog een dag of 4...

Alleen bij de Mitsubishi dealer verkrijgbaar, en ze zullen zeggen "Huh? hoe weet jij dat dat bestaat???"



Zeg dat je het zag op MF, dan heb je in ieder geval een alibi :+

Ok dus ik spuit mijn carb helemal in..maar dan?? Met een doekje ofzo nawrijven?? Hoe haal ik het residu weg wat overblijft na het losweken?? Vooral omdat je zegt dat je het in alle slangen etc kan spuiten, hoe maak ik de slangen naderhand weer schoon
:?
 
Nou deed ik ze naspoelen met remmenreiniger.
 
ok...gewoon uitspoelen met remmenreinger?? Dus ook de slangetjes spoelen met remmenreiniger?? Moet je de carbset daarna ook op een of andere manier droogmaken/wrijven/blazen ??

Ik ga voor het eerst een carbsetje schoonmaken, dus niet al mijn vragen komen slim over(denk ik..)
 
ok...gewoon uitspoelen met remmenreinger?? Dus ook de slangetjes spoelen met remmenreiniger?? Moet je de carbset daarna ook op een of andere manier droogmaken/wrijven/blazen ??

Ik ga voor het eerst een carbsetje schoonmaken, dus niet al mijn vragen komen slim over(denk ik..)
remmenreiniger vervliegt :Y
Is ook goed te gebruiken als starthulp(in je luchtfilter spuiten :Y )

Rotzooi in je carbs. weghalen met een koperen-, of tandenborsteltje of als het kan schoonblazen.
 
B|
van kooy in amersfoort gebeld...huh dat ken ik niet ff kijken...nee en dat andere heb ik ook niet wel een universele carbreiniger...

bel je de dealer in Apeldoorn en je zegt Shuma ...roept ie Ja dat heb ik liggen..Probleem is alleen dat ik in amersfoort werk en pas tegen half 7 altijd thuis ben in Apeldoorn...maar as woensdag ben ik vrij ga dan langs de dealer in apeldoorn en neem zo'n bus mee..

Leuk man 2 dealers van hetzelfde product(mitsoeboesie), de 1 kent shuma niet en de andere wel.. -O-
 
Yep, die remmenreiniger gebruik ik als spoelmiddel, om de residu's te verwijderen. zou met bezine of whatever voor 'n vluchtig middel ook gaan. Maar die remmenreiniger zit in zo'n makkelijk spuitbusje ([me] Rob RD gebruikt ook wel eens een knijpsproeiflesje met benzine :Y [/me])
 
ok wonderspul shumma gebruikt geheel ingespoten(ook buitenkant..) Glimt als een keutel in de manenschijn en gemonteerd geen problemen meer..Lijkt wel nieuw, kwam me een bagger af van de buitenkant!!

Absolute aanrader!! *O*
 
Ben gisteren ook even langs bitsubatsu dealert geweest. Kwam binnen en vroeg bij de receptie of ze shuma of tunap hadden dat hadden ze volgens de balie medewerker wel. Even later komt de werkplaats chef en vraagt hoe weet jij van dat spul?!?! Jahhh zeg ik via via. Even babeltje gemaakt, beweert de werkplaats chef dat tunap nog beter is dan die shuma die ze gebruikten.
Nu moet ik er zelf nog even mee aan de slag.

Groet,

Pancho
 
stel dat je je carbs eens wil reinigen, is het dan genoeg om de vlotterbak en alle uitwendige afsluit dingensen er af te halen, of moet je ook je naalden, sproeiers en alles met schroefdraad eruit halen? (en dus weer op dezelfde, liefst goede volgorde terug stoppen)
 
tja als je iets echt grondig wil reinigen dan is het beste om hem te demonteren...maar voor de snellere aanpak gebruik je shumma en spuit je dit in elke leiding die ziet, vlotterkamer is ook zo open en deze maak je eerst een be etje schoon met een doek en daarna spuit je hem vol met shumma..ff wachten naspoelen met wat schone benzine in een knijpflesje, vlotters weer monteren starten en ff 2 minuten laten uitroken(bij mij wel dan :) )
 
tja als je iets echt grondig wil reinigen dan is het beste om hem te demonteren...maar voor de snellere aanpak gebruik je shumma en spuit je dit in elke leiding die ziet, vlotterkamer is ook zo open en deze maak je eerst een be etje schoon met een doek en daarna spuit je hem vol met shumma..ff wachten naspoelen met wat schone benzine in een knijpflesje, vlotters weer monteren starten en ff 2 minuten laten uitroken(bij mij wel dan :) )

en in alle andere openignen spuit je gewoon dat spul in?

krijg je zo ook sproeiers schoon? (hou van de snelle aanpak, raak altijd mini onderdelen kwijt :P )
 
jahjoh, dat gaat best goed.
Al die kleine pieldingetjes.. voor de securigheid haal ik ze er wel uit.
 
Hoi,

Ik lees dit topic en ik moet zeggen dat het me erg interessant lijkt om om eens een keer de carbs van mn CB750 af te schroeven en eens te kijken hoe het werkt... :P

Momenteel is er echter nog niks aan de hand, mn brik loopt lekker *O* . Is het devies dus "als het goed loopt moet je er vanaf blijven" of is carburateurs reinigen een stukje preventief onderhoud...

Hoe lang ben ik ongeveer bezig met het gehele klusje van demomteren reinigen en monteren? Ik ben niet helemaal een leek betreft sleutelen en heb een werkplaatshandboek :Y

Trouwens bedankt voor de mitshaubatsu }) tip


StanM
 
Terug
Bovenaan Onderaan