heikel punt: Carburateurs

Beste mensen

Kan iemand mij in het kort proberen te vertellen hoe ik mijn carb na het schoonmaken weer afstel.
Ik heb de carb uit elkaar gehad en nu kan ik het niet meer voor elkaar krijgen hem goed af te stellen. De motor loopt niet lekker, stotterd wanneer ik het gas open trek en wanneer ik op de zelfde snelheid blijf rijden (eigenlijk altijd dus).

Bvd

Arjen
 
Hoi,

wat ik nu zeg, daar heb je nu niets meer aan ;) ...Maar voordat je hem ging demonteren had je 4 bakjes moeten hebben en in elk bakje apart elk onderdeel per carb moeten doen..tevens had je kunnen opschrijven hoeveel slagen je co schroef had(tellen per halve slag dichtdraaiend..dan demonteren, schoonmaken co schroef er helemaal indraaien en dan weer de aantal halve slagen naar buiten draaien :) )

Misschien helpt het als je alle gasnaalden 1 stand hoger zet(nu staat ie te rijk?? zwarte rook, pruttelen inhouden?)
De rest dan op gevoel, carbs synchroniseren helpt ook al wel, lukt het niet dan laten afstellen op eeb testbank
 
Het ( gratis ) Ultrasoon bad blijft gelden voor een ieder die de moeite neemt om naar Utrecht te rijden, heb zo'n ding staan en het maakt je carbs goed schoon !

Hoewel RobRD's oplossing wrschlk wel makkelijker is, gewoon erin spuiten en laten lopen, beter dan helemaal uit elkaar halen, de ene dag naar Utrecht, de volgende daag weer terug om op te halen en weer in elkaar zetten ;)

Toch alweer enkele tevreden gebruikers gehad de afgelopen paar weken !


mijn carbs zijn er erg fris van geworden :}
 
Eindelijk kon ik bij Brezan langs, maar ze hadden geen 'carb cleaner'.
Toen heb ik mij dit spul laten aanpraten B|

Bekijk bijlage 1395695

Weet iemand of dit ook bruikbaar is?
Oma effe van d'r stoel gebeukt om deze twee tips toe te voegen. Kijken of de gouden tip er bij zit. De Techflow heb ik inmiddels besteld
 
Oma effe van d'r stoel gebeukt om deze twee tips toe te voegen. Kijken of de gouden tip er bij zit. De Techflow heb ik inmiddels besteld
Ik heb dit spul gebruikt , werkt goed.
Wel handschoenen gebruiken t is nogal agressief voor de huid.
20191226_120534.jpg
 
Schei toch uit met die spuitbussen meuk,het werkt maar half en is nog ongezond ook,ultrasoon is het enige wat echt goed werkt.
 
Tja na 40jaar carburateurs schoonmaken weet ik wel hoe het werkt.
Das dan mooi voor jou , maar t blijft een feit dat er over ultrasoon reinigen verschillend gedacht wordt , ook door mensen die er verstand van hebben :t
 
Schei toch uit met die spuitbussen meuk,het werkt maar half en is nog ongezond ook,ultrasoon is het enige wat echt goed werkt.
Heb je hem weer...

Er is wat mij betreft niks maar dan ook niks beter dan die Schumma en ik blijf zoeken tot ik een vervanger heb. Die spuitbussenmeuk... je moet voor carbs alleen die remmenreiniger wegpleuren, da's om de tuinhaard op te stoken. Die ultrasoon werk perfect voor alu behuizingen maar sproeiers krijg ik niet schoon, ook niet met tekopur
 
Als er een vorm van aceton oid inzit werken die spuitbussen prima, het lost die meuk goed op.
Remmenreiniger is leuk om het eerste vet er er een beetje af te spuiten , het lost die meuk niet op.
Afronden met een ultrasoon badje is niet verkeerd en/of doorblazen met de compressor.
 
Aceton werkt ook maar beperkt...

Ik wil glimmende sproeiers hebben, kan de startpost niet editen, anders hadden de foto's er weer bijgestaan

_SCF0015.JPG
big.jpg


Dit is met die schumma gebeurd. Zo komen sproeiers niet uit de ultrasoon hoor
 
Laatst bewerkt:
Heb je hem weer...

Er is wat mij betreft niks maar dan ook niks beter dan die Schumma en ik blijf zoeken tot ik een vervanger heb. Die spuitbussenmeuk... je moet voor carbs alleen die remmenreiniger wegpleuren, da's om de tuinhaard op te stoken. Die ultrasoon werk perfect voor alu behuizingen maar sproeiers krijg ik niet schoon, ook niet met tekopur
Sproeiers werden met die motip meuk ook *D een beetje in de dop gespoten de sproeiers er een poosje in laten weken ,
met lucht droog gespoten en super schoon :t ik ben er zeer tevreden over
 
Ik wacht effe die busjes vam Tecflow af, kijken wat dat wordt...
 
Veel van het rijgenot gaat vaak verloren omdat je brik niet lekker loopt.

Vaak te wijten aan vervuiling van de carburateurs. Die dingen zijn onwijs klote schoon te maken met al die pielonderdeeltjes. En je hebt geen eer van je werk want het lijkt vuil te blijven. Hoor ik nu al mensen roepen "REMMENREINIGER", vergeet het maar.

Ik werkte bij de Mitsubishi en daar kreeg ik eens een busje in mijn handen gedrukt met de woorden "probeer dit eens"

Wonderspul, peperduur (17,08 euro) maar wel eer van je werk:

Deze carb die je ziet is 20 jaar oud


schumma.jpg



sproeier.jpg




Probeer het maar. Je kan het ook gewoon door alle openingen in je dichte carb spuiten hoor, dat werkt al, dus door de benzineslangaansluiting, vacuumgaatje, stationairlucht, overloopjes. En daarna met lopende motor in je inlaten. Gaat goed, en alles is schoon! Ook je kleppen of membramen. Hij steekt wel de dievenmoord, effe. En je ruikt het nog een dag of 4...

Alleen bij de Mitsubishi dealer verkrijgbaar, en ze zullen zeggen "Huh? hoe weet jij dat dat bestaat???"



Zeg dat je het zag op MF, dan heb je in ieder geval een alibi :+

Plaatjes doen het niet meer B|
 
Plaatjes doen het niet meer B|
B| Kijk es in je topic-reports

 
B| Kijk es in je topic-reports


Had ik al naar gekeken, geprobeerd, maar ik krijg foutmeldingen, dus maar weer doorgezet naar Duderuud.
 
Oude benzine lak krijg ik weg met spiritus en een tandenborstel. Bij sproeiers en kanaaltjes gebruik ik vislijnen.
wel 2 uur laten inweken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan