helm af bij tanken?

Ik heb nog nooit het verzoek gekregen m'n helm af te doen. Je kan ook door je hele gedrag wel duidelijk maken dat je niet van plan bent weg te rijden zonder te betalen: handschoenen uit, jas stukkie open, portemonnee alvast pakken, tanktas van de tank halen etc, etc.

Als je dat allemaal gaat doen dan kan die helm ook wel af

ik houd altijd mn helm op en regelmatig ook mn handschoenen aan
alleen nu het zo koud wordt voel ik mn vingers soms nie meer en dan moeten ze wel uit anders krijg ik mn rits niet open
 
Hier in Hoogvliet ook een keer gehad.

Ik had haast en wilde even snel (bij)tanken bij de Shell.
Komt er een dame naar buiten gerend die roept dat de helm afmoet..

Ik riep nog dat ik geen scooter was, ben opgestapt en weggereden. :+

Ook liep ik een keer in mijn pak de bouwmarkt binnen.
Moest ik mijn rugzak en helm in een kluisje doen.
Toen ben ik ook maar de zaak uitgelopen. :+

Al dat gedoe. :Z

Vooral omdat ik een bril draag, en vooral in de winter is je helm afzetten al niet fijn. ;)
 
Als je als kassier een keer een overval hebt meegemaakt lijkt het mijn niet prettig om zo'n gozer met helm op je toko binnen te krijgen, daarom kleine moeite groot plezier helm af
 
Als je als kassier een keer een overval hebt meegemaakt lijkt het mijn niet prettig om zo'n gozer met helm op je toko binnen te krijgen, daarom kleine moeite groot plezier helm af
en dan ook muts, hoofddoek of baseballpet af?

het lijkt mij een beetje overdreven om alle motorrijders over 1 kam te scheren omdat het wel eens voorkomt dat een overvaller een helm op heeft. net zo vaak zal hij een petje of muts op hebben gehad lijkt me....
 
Ik zet altijd de systeemhelm open.
Een enkele keer krijg ik daar alsnog commentaar op. Pomp die niet vrijgegeven word of zo.
Dan ga ik dus echt ergens anders tanken.
Ik peins er niet over hem af te zetten. Waarom? Wil hij zien of mijn haar leuk zit?

Tom

Ben ook een keer doorgereden naar de volgende pomp. Was alleen iets verder dan ik dacht dus kwam ik met stotterende motor aanrijden :X .
 
Een slimmerik aan de kassa vertelde mij pas ook dat ik m'n helm af moest zetten. Ik heb hem dus maar gevraagd of het normaal zou zijn als ik de boel wil overvallen om dan eerst te tanken en dan rustig met mijn knip in de hand de shop binnen te lopen.
Vragen ze ook aan Fatima om haar hoofddoek af te zetten??

Kortom, als ik geen zin heb om mijn helm af te zetten hou ik hem dus gewoon vrolijk op. Hier in Brabant zijn ze gelukkig meestal niet zo moeilijk.
 
ik zet nooit m'n helm af als ik tank, veels te veel gedoe. ik heb ook nog eens een bril dus dan moet je eerst weer je bril af doen en neerleggen voordat je de helm af doet. dan bij het weer opdoen moet je weer priegelen om de pootjes van je bril weer goed langs je oren te krijgen. ook zit je weer te klooien met je sjaal/col om die weer goed te krijgen.
1 keer mocht ik niet tanken als ik m'n helm niet af zou doen, helaas had ik niet genoeg benzine meer om naar de volgende pomp te rijden, anders had k dat wel gedaan.
ook 1 keer wou die cassier me niet laten betalen als ik m'n helm niet af zou doen. ik heb geweigerd, kon ie kiezen wel m'n geld aannemen of niet, dan moet ie dat maar kenbaar maken voor het tanken dan zoek ik wel een ander.
ik heb ook een tijdje gehad dat ze bij m'n vaste tankstation (ondertussen al 1000 keer geweest) begonnen te vragen of ik de volgende keer m'n helm af wou zetten, ik antwoord gewoon nee en krijg nu nooit meer commentaar.
 
Ik heb mijn (integraal)helm ook nog nooit hoeven af te zetten bij het tanken.
Al ga ik ook vanaf het begin mijn portemonee te voorschijn halen en hou hem goed zichtbaar in mijn hand of leg hem goed zichtbaar op mijn tank, tijdens het tanken.
Bij binnenkomst even altijd vriendelijk "hallo" zeggen. :+ Nooit problemen mee gehad.

Zouden ze echter toch verzoeken om mijn helm af te doen, dan ook geen bezwaar tegen hoor, alleen is het wel hinderlijk als je dan oordopjes in hebt.
En dat me kapsel er dan niet uitziet....tsja, da's nu eenmaal de vervelende consequentie van zo'n helm op/om je bol.

Cindy
 
Laatst bewerkt:
Soms: helm af, lucht effe op.
Tis ook een beetje beleefder voor de uitbater van het station. Bij mijn tankstation op woon/werk route waar ik altijd tank doe ik men helm niet meer af, de uitbater kent mij toch al ik zwaai altijd goejedag als ik toekom, en hij zwaait terug. Een station waar ik nog nooit ben geweest doe ik altijd helm af, dan ziet de uitbater met wie hij te doen heeft .... is nog zo beleefd!
 
huh, ik mag gewoon tanken met de helm op, als ik het kantoortje binnen loop om te betalen moet ik hem afzetten omdat ik anders een pistool onder hun neus kan drukken zonder dat de camera ooit mijn lieflijk gezicht kan filmen.

maarja, aangezien ik bij een tankstation hier in de buurt vrij vaak mijn bankrekening kom legen kennen ze me inmiddels en mag ik helm ophouden.
bij andere tankstations wordt idd verzocht helm af te zetten, en van die bivak mutsen onder je helm worden ze ook vrij nerveus :P
 
heb ik ook gehad.

was erg koude dag toen en zat dus lekker ingepropt, vroeg de kassiere toen ik wilde betalen of ik me helm wilde afzetten.
waarom vroeg ik, nou omdat ik je gezicht wil zien, waarop ik antwoorde, nou daarom heb ik juist me helm op omdat die niet is om aan te zien *D
maar zonder gekheid, het was omdat ze dan via de camera konden zien hoe je face eruit zag ze waren al eens overvallen, ze heeft me overigens geholpen met gesp losdoen want mijn vingers waren zowat bevroren.

grtz susanne :)
 
Bij een bediende pomp zet ik m'n helm wel af. Gewoon wat makkelijker praatje met die pompbediende enzo. Maar bij een pinpas-pomp zoals de formule2, shellexpress, tinq etc. hou ik m'n helm gewoon op.

Ik denk dat als ze gaat zitten gebaren dat ie af moet, dat ik gewoon doorrij en lekker ergens anders ga tanken.

Een helm is echt niks verdachts ofzo hoor, elke motorrijder heeft er een. Als er iemand op een fiets aan komt met een helm, dan is het pas vreemd.
 
Ik heb een bril dus in de winter doe ik mijn helm ook vaak niet af. Of als ik haast heb. Ik kan er niet wakker van liggen of ze het wel of niet willen. Heb er nog nooit problemen mee gehad.
 
en dan ook muts, hoofddoek of baseballpet af?

het lijkt mij een beetje overdreven om alle motorrijders over 1 kam te scheren omdat het wel eens voorkomt dat een overvaller een helm op heeft. net zo vaak zal hij een petje of muts op hebben gehad lijkt me....
Sterker nog .. geval wat ik gehoord heb kwamen ze met een helm op in de oude Opel Kadett aanrijden ..

.. geen motorrijders dus, maar wel een helm op. O-)

Waren ze bang voor klappen of waren de pantie's op. :+
 
Ik zet 'm eigenlijk nooit af. Tenzij ik een bak koffie ga drinken. Anders geeft dat zo'n zooi. B|

Nog nooit problemen mee gehad en nog nooit iemand gehad die vroeg of ik 'm af wou zetten.
 
Ik heb een systeemhelm, zelfs daar maak ik het een enkele keer mee.
"Want er is pas een overval geweest door twee knapen die ook een helm op hadden"
Toen zij ik op vrolijke toon dat hij dan ook maar zijn snor moest afscheren omdat ik 5 minuten daarvoor nog net niet van de weg afgedrukt was door een automobilist mét snor.
Dat geeft mij ook grote emotionele schade om maar steed een man met snor tegen te komen....

volgende geklets is het niet gebruiken van mobieltjes tijdens het tanken.
Heel ver gezocht trouwens want dan zou het volgende zijn dat je je voertuig met niet draaiende motor het tankstation op moet duwen omdat het een verbrandingsmotor bevat.

We zijn weer in Nederland :(
 
jij bent blond ??
:^

[me]Spider snapt niet wat het probleem is om ff je helm af te zetten.
[/me]

Het kost je weinig tijd, ff frisse lucht happen ;) en het pompstation ook weer blij. En niet zeuren :P over colletjes, brillen etc. dat doe je anders ook een paar keer per dag dus die ene keer extra voor het tanken moet kunnen.
 
ok het is onhandig en ik doe het ook liever niet in verband met oordoppies etc, maar ik kan zeer goed begrijpen dat ze het willen.

er worden vaak overvallen gepleegd met gasten die ff komen tanken en dan met helm en naar binnen lopen om daar een pistool te trekken. logisch dat ze vooral in de bebouwde kom liever hebben dat mensen hun helm afzetten, ik vind zoveel onbegrip een beetje vreemd.

zelf werk ik in de supermarkt en die wordt ook nogal eens overvallen, en we moeten ook altijd heel voorzichtig zijn met de achterdeur.

dus niet zo naar buiten lopen enzo, en als we chaufeurs voor de camera hebben die we niet kennen omdat ze bv. nieuw zijn moeten die zich ook eerst identiviseren. helaas, maar eht is nodig in NL.
 
Terug
Bovenaan Onderaan