Helm zit niet comfortabel

Shuden Ride

MF veteraan
5 jul 2012
1.822
3
Zutphen & Brussel
Ik heb tot nu toe niet veel ervaring met de pasvorm van een goed zittende helm. Ik ben dus ook afgegaan op het advies van een verkoper bij Termaat.

Opzich zit de helm prima op mijn hoofd. Hij knelt niet op mijn schedel maar waar ik juist heel erg veel last van heb is het kinbandje en de sluiting.

Dat is allemaal zo lomp uitgevoerd dat de gehele gesp in mijn hals en die bobbel op mijn keel drukt. Alles slaat rood uit en geeft super veel irritatie.

Als ik geen last er van wil hebben dan moet ik het kin bandje zo ontzettend los zetten wat natuurlijk niet veilig is.

Wie heeft tips waar ik op moet letten bij een andere helm of tips omtrent mijn huidige helm. Ik heb nu een HJC met een snelsluiting.

Tijdens het passen in de winkel heb ik daar helemaal niet opgelet. Ik zat er meer op te letten dat dat ding goed op me hoofd zat. Zodra ik gewoon recht op sta dan heb ik er geen last van maar zodra ik op de motor zit dan gaat mijn hoofd wat meer omhoog ten opzichte van mijn lichaam waardoor ik dus veel hinder van het bandje/sluiting ondervindt.

Hoe zit dat bij jullie dan?????
 
Dubbel D sluiting niks niet aan de hand nie! Shoei!

Kan ook met de HJC RPHA 10.

Ik heb dus ook een dubbele D. Klonk voor mij erg logisch dat dit veiliger is, ik heb ook begrepen dat dit soms verplicht is op het circuit.

Waarom heb je eigenlijk voor een snelsluiting gekozen, en voelde je dit niet in de winkel bij het passen?
 
Terug naar termaat, zijn erg coulant. Dus waarschijnlijk andere helm uitzoeken en verschil bij betalen. Maat van me ook gehad, en die had zijn helm al een paar maanden. Hij had last van het windgeruis :Y
 
Een kraagje waar de sluiting overheen valt kan ook wonderen doen.....
 
Een kraagje waar de sluiting overheen valt kan ook wonderen doen.....


full
 
Exact dit heb ik ook gehad bij termaat, op een HJC helm. Ging over de pasvorm. Er werd bij mij dus niet coulant gereageerd, net als met mijn handschoenen die te klein waren (en waarvan me verteld werd dat het zo moest zitten ongeveer). Kon gewoon nieuwe kopen. Nogal matig geadviseerd en afgehandeld dus.
 
bij termaat heb ik altijd goede service gehad. vraag anders of er een mogelijkheid is om de sluiting te laten veranderen in een dubbel d sluiting.
 
Ik heb de helm nu ongeveer 2,5 maand en 10 keer opgehad. Dus alleen tijdens lessen, examen en de motormeet.

Ik verwacht niet dat ze een helm dan terug gaan nemen want die kunnen ze natuurlijk niet meer als nieuw verkopen.

Ik heb het inderdaad niet gemerkt tijdens het passen. Dit kwam ook doordat ze gingen ze sluiten om te lunchen en ik moest opschieten. En daarbij komt ook dat ik er geen ervaring in heb. Dus ik pas de helm en voel dat die op me hoofd goed zit (en de verkoper zei ook dat die goed zat) en heb er verder niet over nagedacht dat zoiets als een sluiting hinder kan geven. En zoals ik al zei zaten ze een beetje op hete kolen omdat er al 10 minuten van hun 1 uur durende lunchpauze verstreken was.
 
Laatst bewerkt:
ga nou maar terug en gewoon vragen naar de mogelijkheden en ga naar die ouwe termaat toe en overleg met hem en niet met een verkoper.
 
Aanvulling:
Ik heb voor een snelsluiting gekozen omdat ik dacht dat dat de enige soort sluiting is. Ik wist niet dat er nog andere soorten waren dan een kliksysteem.
Maar verwachten jullie dat mijn probleem opgelost is door een andere sluiting te nemen?

(kan helaas mijn post niet editten via de motorforum app)
 
Ik had last van mijn rechter oor bij aankoop van een Arai. Was overigens de enige helm die verder wel goed zat bij mij.
Terug gegaan en de dealer zei dat ze het misschien konden verhelpen door wat schuim aan de binnenkant te plakken. Nog niet goed.. Nog maar een keer terug. Speciale kussentjes erin en de pijn is weg!
Dus ik zou teruggaan en even overleggen met je winkel/dealer.
Als niks werkt, kan je er altijd nog een dubbel D in laten zetten. Kost wel wat, maar als dat helpt.. Tja. Je helm moet wel lekker zitten.
 
Aanvulling:
Ik heb voor een snelsluiting gekozen omdat ik dacht dat dat de enige soort sluiting is. Ik wist niet dat er nog andere soorten waren dan een kliksysteem.
Maar verwachten jullie dat mijn probleem opgelost is door een andere sluiting te nemen?

(kan helaas mijn post niet editten via de motorforum app)


Ja , daar zit zo'n fijn flapje achter!
full
 
Ik had last van mijn rechter oor bij aankoop van een Arai. Was overigens de enige helm die verder wel goed zat bij mij.
Terug gegaan en de dealer zei dat ze het misschien konden verhelpen door wat schuim aan de binnenkant te plakken. Nog niet goed.. Nog maar een keer terug. Speciale kussentjes erin en de pijn is weg!
Dus ik zou teruggaan en even overleggen met je winkel/dealer.
Als niks werkt, kan je er altijd nog een dubbel D in laten zetten. Kost wel wat, maar als dat helpt.. Tja. Je helm moet wel lekker zitten.

welke arai heb je?
 
Dan zal ik ze morgen eens bellen om te vragen of ik de helm weer in kan leveren voor een andere.
Zal wel niet want de helm kan natuurlijk niet meer als nieuw verkocht worden lijkt me.
 
Als die helm verder goed zit dan houden dat ding en z'n "boevenmuts" eronder dragen.
Voor 10-15 euro is je probleem dan opgelost.
Bijkomende voordelen:
- binnenvoering slijt minder snel t.g.v aan/uit, zeker als je een hekel hebt aan scheren
- boevenmuts gooi je makelijk in de wasmachine en helm blijft mooi schoon van binnen
- inslaande insecten komen niet zo hard aan tegen je nek
 
Helm inruilen doen ze sowieso niet. Ze kunnen wel met je meedenken naar een oplossing.
 
Ik zou informeren of ze een andere sluiting er in kunnen (laten) zetten. Gewoon met een bandje zal minder irritatie opleveren dan een plastic strip
 
Maar iets losser kun je hem wel zetten lijkt me. Ik krijg het ook zelden voor elkaar om mijn dubbel-D tot aan de kin vast te trekken!


(Dubbel-D's in de nek werkt verstikkend)
 
:? :?

Ik vind dubbel D ook de fijnste sluiting.
Het lijkt mi dat er nog maar weinig modellen hiermee worden uitgevoerd.

Bij Louis (Duitsland oa Aken) vind je (ook op internet) een testje dat je de weg wijst naar de voor jou iealehelm.(Tuurlijk wel passen). Daar zag ik dat maar eenpaar helmen nog double D heeft.

Veder zal ik het nog eens schrijve, het is geen reclame maar m.i. belangrijke informatie oor jullie:

Bij Louis kun je maanden na de koop nog je helm, jas enz. (Meen zelfs 2 jaar !!) omruilen of inruilen! Je kunt zelfs je geld terugkrijgen. Ongeloflijk? Neen, slimme strategoe. Want hoeveel denk je dat ze nu extra verkopen en hoe vaak denk je dat het echt vorkomt dat er iemand zijn geld terugwil. natuurlijk moet de helm of jas wel nog zo goed als nieuw zijn. Maar men is er erg makkelijk in.

Lois, Polo en Hein Gericke is van dezelfde eigenaar. Ik denk at je het dan over 500 grote motorzaken hebt. Diekopen zo een helm in voor 3 tientjes of zo. Hebben ook eigen merken.

:W :W
 
Laatst bewerkt:
Maar iets losser kun je hem wel zetten lijkt me. Ik krijg het ook zelden voor elkaar om mijn dubbel-D tot aan de kin vast te trekken!


(Dubbel-D's in de nek werkt verstikkend)

Nee het is wel de bedoeling dat je het kinbandje netjes aantrekt tot die aansluit op huid. Mocht je een keer vallen en hij zit te los, schiet je helm van je kop. Nee da's fijn :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan