Helm zit niet comfortabel

Shuden Ride

MF veteraan
5 jul 2012
1.822
3
Zutphen & Brussel
Ik heb tot nu toe niet veel ervaring met de pasvorm van een goed zittende helm. Ik ben dus ook afgegaan op het advies van een verkoper bij Termaat.

Opzich zit de helm prima op mijn hoofd. Hij knelt niet op mijn schedel maar waar ik juist heel erg veel last van heb is het kinbandje en de sluiting.

Dat is allemaal zo lomp uitgevoerd dat de gehele gesp in mijn hals en die bobbel op mijn keel drukt. Alles slaat rood uit en geeft super veel irritatie.

Als ik geen last er van wil hebben dan moet ik het kin bandje zo ontzettend los zetten wat natuurlijk niet veilig is.

Wie heeft tips waar ik op moet letten bij een andere helm of tips omtrent mijn huidige helm. Ik heb nu een HJC met een snelsluiting.

Tijdens het passen in de winkel heb ik daar helemaal niet opgelet. Ik zat er meer op te letten dat dat ding goed op me hoofd zat. Zodra ik gewoon recht op sta dan heb ik er geen last van maar zodra ik op de motor zit dan gaat mijn hoofd wat meer omhoog ten opzichte van mijn lichaam waardoor ik dus veel hinder van het bandje/sluiting ondervindt.

Hoe zit dat bij jullie dan?????
 
Dubbel D sluiting niks niet aan de hand nie! Shoei!

Kan ook met de HJC RPHA 10.

Ik heb dus ook een dubbele D. Klonk voor mij erg logisch dat dit veiliger is, ik heb ook begrepen dat dit soms verplicht is op het circuit.

Waarom heb je eigenlijk voor een snelsluiting gekozen, en voelde je dit niet in de winkel bij het passen?
 
Terug naar termaat, zijn erg coulant. Dus waarschijnlijk andere helm uitzoeken en verschil bij betalen. Maat van me ook gehad, en die had zijn helm al een paar maanden. Hij had last van het windgeruis :Y
 
Een kraagje waar de sluiting overheen valt kan ook wonderen doen.....
 
Een kraagje waar de sluiting overheen valt kan ook wonderen doen.....


full