schijfremslot zit vast!

Deze heb ik ook en is niet het meest makkelijke slot om te bevestigen en daardoor los te krijgen waardoor ik hem bijna niet gebruik. :+
De oude Abus Granit gaat er hier op.

Maar is smeren al gebeurd?
Even de binnenkant inspuiten.
Hij moet gewoon los kunnen met de sleutel. :?
Diep genoeg er in, beetje rommelen natuurlijk.
De sleutel een beetje terughalen, etc.
Even voelen waar die pakt.

Eventueel goed warm (niet verbranden) maken met de verafbrander (smeermiddel verdunnen). Tikje met een hamer (voorzichtig met remschijf).
Wanhoopsdaden. Maar er niet af kunnen halen zonder slijpen is dat ook.
 
Heb een slot wat erop lijkt.. (Sledge 77). Die blijft soms ook haken.. Even goed trekken en hij moet eraf gaan.
En als je hem eenmaal los hebt even smeren waar hij glijd. Denk dat er gewoon zooi tussen zit.
 
Goedemiddag iedereen,

Ik krijg deze slot (op mijn motorfiets) niet meer open:

ABUS Schijfremslot Alarm Detecto X-Plus 8077

Enige suggesties / tips?

Ik verneem het graag van jullie.

Berent
Okee okee, ik kop hem wel in. In Amsterdam zijn er vast genoeg mensen te vinden die ervaring hebben met het open krijgen van een schijfremslot :+

Maar zonder gekheid, heb weinig serieus toe te voegen naast alle eerder genoemde tips :)
 
Vriest het dan nog?
Nee dat niet maar als het ding bevroren is geweest en in de schaduw staat kan het wel ff duren voordat een stuk massief ijzer ontdooit.
Heb disselslot op de aanhanger Discus dat is helemaal erg daar loopt zoveel water in.
 
Nee dat niet maar als het ding bevroren is geweest en in de scaduw staat kan het wel ff duren voordat een stuk massief ijzer ontdooit.
Heb disselslot op de aanhanger Discus dat is helemaal erg daar loopt zoveel water in.
Of smeltwater wat vuil meeneemt het slot in of verplaatst. :Y
Ik had dit waarschijnlijk twee weken geleden bij een cijferslot van een sleutelkluisje.
Kreeg hem niet meer verdraaid totdat ik hem goed had ingesmeerd.
Een combinatie van bevriezing en vuil. :?
(En deels droog komen lopen daardoor)
 
Okee okee, ik kop hem wel in. In Amsterdam zijn er vast genoeg mensen te vinden die ervaring hebben met het open krijgen van een schijfremslot :+

Maar zonder gekheid, heb weinig serieus toe te voegen naast alle eerder genoemde tips :)
Ik heb zo,n slot zo open. Komt vast door Amsterdam. Alsof ze ergens anders geen slot spray hebben of een tik op het slot kunnen geven en het opendraaien?
 
Of smeltwater wat vuil meeneemt het slot in of verplaatst. :Y
Ik had dit waarschijnlijk twee weken geleden bij een cijferslot van een sleutelkluisje.
Kreeg hem niet meer verdraaid totdat ik hem goed had ingesmeerd.
Een combinatie van bevriezing en vuil. :?
(En deels droog komen lopen daardoor)
Dat is het ergste smeltwater met beetje pekel.
Gegarandeerd vastzitten van kleine ienie mienie onderdeeltjes.
Zou er echt kruipolie bv. Imal inspuiten dat werkt beter als wd40 en andere smeerseltjes
 
Dat is het ergste smeltwater met beetje pekel.
Gegarandeerd vastzitten van kleine ienie mienie onderdeeltjes.
Zou er echt kruipolie bv. Imal inspuiten dat werkt beter als wd40 en andere smeerseltjes
Inderdaad, Imal werkt beter dan wd40. En, als het slot dan open is, af en toe wat lichte olie erin, dat voorkomt later vastzitten ook.
 
Volgens mij zit er in Imal grafiet en wd40 niet.
Voor onderhoud sloten gebruik ik liever droogsmeer.
PTFE.
Als het opgedroogd is trekt het geen stof en andere ongein aan.
 
Heb je de juiste sleutel? Die Abus sleutels lijken op elkaar, mijn e-mtb accu sleutel gaat ook in mijn Abus Granite, draait, maar slot gaat natuurlijk niet open...
 
Ik heb dit slot ook en herken het probleem. Er gaat meuk rond de kogel zitten, waardoor deze niet meer goed beweegt (met kogel bedoel ik niet die tegen de remschijf zit voor het alarm).

Ik krijg m altijd met wat kracht nog wel los. Anders rond het mechanisme schoonmaken zodat die kogel weer loskomt.

Wat bij de mijne soms ook nog werkt is eerst de zwarte beugel in het slot duwen, dan slot open draaien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan