schijfremslot zit vast!

Ben toch best nieuwsgierig of het zo zou lukken... Tis tenslotte toch best een duur slot.
Ik zou gewoon ABUS mailen/bellen. Of de verkoper van t slot als dat een goede motorzaak is. Die hebben vaak ook wel ingangen. Moet er niet aan denken dat je ergens staat en je je slot niet los krijgt |(
 
Het is niet zo ingewikkeld. Brute kracht en stevige lepels
Ja zo kan ik het ook wel.

2-2.jpg
 
Tijdje terug op vakantie ook met een Vector slot gehad, hangt onderaan aan de carterplaat en tijdje daarvoor een paar keer door riviertje gereden.
Bal was vastgeroest, tijd op lopen rammen met de tent hamer en hij was weer los. Toen ingespoten met kettingvet.
 
Tijdje terug op vakantie ook met een Vector slot gehad, hangt onderaan aan de carterplaat en tijdje daarvoor een paar keer door riviertje gereden.
Bal was vastgeroest, tijd op lopen rammen met de tent hamer en hij was weer los. Toen ingespoten met kettingvet.
Wat voor bal hebben jullie het over? Ik heb eigenlijk geen idee hoe een Abus Detecto er van binnen uitziet.
Ik heb ook zo’n onhandig ding en hoop dat ik ditzelfde probleem niet krijg.
 
Wat voor bal hebben jullie het over? Ik heb eigenlijk geen idee hoe een Abus Detecto er van binnen uitziet.
Ik heb ook zo’n onhandig ding en hoop dat ik ditzelfde probleem niet krijg.
De bal die indrukt over de remschijf en daardoor het alarm activeert. 8-)
 
Wat voor bal hebben jullie het over? Ik heb eigenlijk geen idee hoe een Abus Detecto er van binnen uitziet.
Ik heb ook zo’n onhandig ding en hoop dat ik ditzelfde probleem niet krijg.
Ik hoor dat het een schijtremslot is.
 
Volbaggeren met slotspray en dan de luchtslang er op. Wellicht dat de troep er dan uit komt. Wel eerst ff iets aan doen waar vlekken op mogen komen.
 
drie dagen geouwehoer over een slot? ik had hem al lang doorgeslepen.
 
Weet je wat zo’n kreng kost?

Edit: ik wist het ook niet, maar heb het even opgezocht: 180 EUR :-(
 
Ik heb een ketting met goedgekeurd slot die ik niet kan vergeten en waar je zonder sleutel ook een slijptol voor nodig hebt, kost nog niet de helft.
schijfremslot? levensgevaarlijk voor een 75 jarige die wel eens wat vergeet.😅
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ketting met goedgekeurd slot die ik niet kan vergeten en waar je zonder sleutel ook een slijptol voor nodig hebt, kost nog niet de helft.
schijfremslot? levensgevaarlijk voor een 75 jarige die wel eens wat vergeet.😅
Ik gebruik het schijfremslot alleen op de aanhanger, als die een nachtje thuis/België/Frankrijk buiten moet slapen.
Verder een wielklem en het beste disselslot.
Gewoon onderweg zet ik mijn motor nooit extra op slot.
 
Goedemiddag iedereen,

Schijfremslot is zojuist met een slijptol doorgejasd!
Dus kaputt!

Een slot met ATR-4 keurmerk kan weliswaar een goede investering zijn ter voorkoming van diefstal des motorbike.
Echter, wanneer er sprake is van een slot dat helemáál niet meer open kan, keert het slot zich als het ware tegen je.
En geloof me, degene die de slijptol hanteerde, had grote moeite om dat slot op te breken (45 minuten)!

Pfffff,......... en nu als een gekke koe tekeer gaan die al sinds 24 november in de stal heeft gestaan.
 
45minuten...
Deze meneer doet het in 2,1/2 minuut met een simpele slijptool.
En de geoefende dieven zullen het vast nog sneller kunnen -O-
 
Liever 45 minuten dan schade. De boefjes hoeven daar niet zo op te letten. Ik heb zo'n vermoeden dat het geen Abus meer wordt. Ik heb gewoon het goedkoopste Vinz ART4 schijfremslot met alarm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan