Als je veilgheid belangrijk vindt kun je beter geen systeemhelm kopen. Bij een serieuze klap spatten die uit elkaar.
Ik kan (helaas) uit ervaring spreken dat dat gelul is.Als je veilgheid belangrijk vindt kun je beter geen systeemhelm kopen. Bij een serieuze klap spatten die uit elkaar.
In de racerij wil je die dingen niet dragen omdat ze door de extra onderdelen een stukje zwaarder zijn.Voldoen aan de eisen wil nog niet zeggen dat een systeemhelm net zo sterk is als een integraal. Dat is gewoon niet zo.
Vroeger had de politie alleen jethelmen. Later kregen ze de eerste systeemhelmen. Die zijn natuurlijk veiliger dan een jethelm, maar minder dan een integraal. Beweren dat dit niet zo is, dat is pas gelul.
In de racerij mag je die gekke dingen ook niet dragen.
Ligt eraan wat voor helm je wilt, een systeemhelm is doorgaans wat duurder en dan begint het rond de €350.Ik ben zelf van plan om binnenkort terug te gaan rijden en volg dus met veel interesse topics als deze. Aansluitend op topicstarter zn vraag heb ik ook nog een bijkomende vraag : vanaf ongeveer welke bedragen kan je beginnen spreken van een kwalitatief goede helm ? (Kwalitatief als in veilig, comfortabel verluchting)
Zit je rond de 150 euro al goed, of begint dat pas vanaf 200 of 250 flappen ?
Volgens mij broodje aap. Ze zijn goedgekeurd, de beste zelfs voor dubbel gebruik.
Ik heb nog nooit gehoord van een uit elkaar spattende systeemhelm. En een frontale klap met 30km/h is sowieso met elke helm dodelijk, ook met een integraal
Gewoon alle woorden deleten, de reactie blijft staan.Ok ik.lig hier dus te kooien met mn reacties. Sorry voor de dubbele.posts mensen. Weet er iemand hoe ik dat kan deleten