helmen zijn levensgevaarlijk, overheid moordenaars

Ik vind dat veel HD rijders niet kunnen rijden. Er zal heus wel een uitzondering zijn in N-H.
Weinig ongelukken :? ja heheh de doorsnee HD bezitter rijdt 1000km per jaar.

Als je veel rijdt dan zuigt een HD, simpel.
Dagelijks Den Helder-Amsterdam op en neer op een Sportster, genoeg kilometers dus. Voor de weekend heb ik een Lowrider. Als je veel rijdt dan zuigt een jap, veel te onbetrouwbaar, en je kan met pech NIETS zelf repareren. Daar moet een dealer a 90 pleuro per uur bijkomen, die er ook de ballen verstand van heeft. Echte tour buffels zijn BMW's, maar die vind ik te duur en niet mooi, wel betrouwbaar, alleen ook duur in onderhoud en weinig mogelijkheden om het zelf te doen.
Met mijn Harley's ben ik altijd rijdend thuis gekomen. De keren dat ik de ANWB nodig had was met een Yamaha XZ550, die ik als pekelbak had. Met die fiets had ik in een winter meer ellende dan met m'n Harley's in het totaal. Vandaar dat we nu de Sportster als pekelbak gebruiken. En al 110000 km met veel plezier.
Vergeet niet dat met de techniek van mijn blok heel Europa bevrijdt is, onder alle omstandigheden bleven de Harley's hun werk doen, en je weet wie de oorlog verloren heeft Juist OA japan......
 
Dagelijks Den Helder-Amsterdam op en neer op een Sportster, genoeg kilometers dus. Voor de weekend heb ik een Lowrider. Als je veel rijdt dan zuigt een jap, veel te onbetrouwbaar, en je kan met pech NIETS zelf repareren. Daar moet een dealer a 90 pleuro per uur bijkomen, die er ook de ballen verstand van heeft. Echte tour buffels zijn BMW's, maar die vind ik te duur en niet mooi, wel betrouwbaar, alleen ook duur in onderhoud en weinig mogelijkheden om het zelf te doen.
Met mijn Harley's ben ik altijd rijdend thuis gekomen. De keren dat ik de ANWB nodig had was met een Yamaha XZ550, die ik als pekelbak had. Met die fiets had ik in een winter meer ellende dan met m'n Harley's in het totaal. Vandaar dat we nu de Sportster als pekelbak gebruiken. En al 110000 km met veel plezier.
Vergeet niet dat met de techniek van mijn blok heel Europa bevrijdt is, onder alle omstandigheden bleven de Harley's hun werk doen, en je weet wie de oorlog verloren heeft Juist OA japan......

})

ach, dat bedoel ik. Ik had HD en heb nu een BMW ;)
maar jij weet ook dat erug veel HD'ers niet of, nauwelijks rijden/kunnen rijden.
En dat de kruk-as van een HD heel blijft is mij al jaren een raadsel.
1) hij bestaat uitverschillende delen |(
2) die rare gevorkte drijfstangen :?

maar ik zou wel weer eentje erbij willen hebben, al was het maar om ss-motors te pesten 8-)
 
die er ook de ballen verstand van heeft. Echte tour buffels zijn BMW's, maar die vind ik te duur en niet mooi, wel betrouwbaar, alleen ook duur in onderhoud en weinig mogelijkheden om het zelf te doen.
Met mijn Harley's ben ik altijd rijdend thuis gekomen.

Hmm een BMW vind je te duur maar een HD niet? Dat vind ik toch wel grappig aangezien de meeste HD's veel duurder zijn dan BMW's.

BMW is trouwens prima zelf te onderhouden (met het juiste gereedschap uiteraard, maar dat geld voor al het sleutelwerk)
 
Hmm een BMW vind je te duur maar een HD niet? Dat vind ik toch wel grappig aangezien de meeste HD's veel duurder zijn dan BMW's.

BMW is trouwens prima zelf te onderhouden (met het juiste gereedschap uiteraard, maar dat geld voor al het sleutelwerk)
Harley schijnt in de aanschaf duur te zijn, maar dat is volgens mij een kwestie van goed onderhandelen en kijken wat er op de markt is.
BMW parts zijn relatief duur, zeker vergeleken met de keuze aan (vaak betere) aftermarket parts voor Harley. En voor onderhoud van de nieuwe type BMW mag je wel een paar dagen vrij nemen, als je het zonder dealerhulp wil doen en volgens de instructie boeken. Onderhouds beurtje voor een Harley (10000KM): nieuwe olie, lucht filter uitwassen en inolie-en, klepfilter schoonmaken, en bougies verwisselen. Tijd 2 uurtjes op m'n gemak en kosten plm 80 euro. Van een collega die op een BMW 1100 supertoerbak rijdt (weet niet precies welke), hoor ik dat hij z'n motor 2 dagen kwijt is voor dezelfde beurt, en dan 800 euro mag aftikken. Dan is voor mij een BMW een stuk duurder. En met de nieuwe injectie blokken schijnt het zelf sleutelen niet meer mogelijk te zijn, het wordt door BMW afgeraden.
Wat ik met Gorilazz wel eens ben, is dat er een hoop motorrijders, en zeker niet alleen Harley rijders, absoluut niet kunnen rijden. Toont zich vaak door koude motoren hoog in de toeren te jagen, op het rechte eind halen ze wel 200 maar bij een bocht terug naar 40, en zijn er heilig van overtuigd dat, als ze maar in een goed pak, met een goede helm en goede laarzen en handschoenen rijden, ze abosluut niets kan overkomen. Ze zijn er ook van overtuigd dat de 25 kw grens onzinnig is, omdat hun wel beter kunnen. Goede raad is aan hun ook niet besteed. Helaas eindigen ze vaak als krantebericht. Laten we eerlijk zijn, dit zien we onder alle merken motorrijders.
Door Harley rijders wordt vaak de fout gemaakt om het toerental systematisch te laag te houden, waardoor de oliepomp niet genoeg druk levert om alles goed te smeren, (Maar hij maakt dan zo'n mooi geluid) alleen gaat hierdoor je motor wel kapot. Als je gewoon ermee rijdt zoals met elke motor is er niets aan de hand. 60 in zijn 5 vind geen enkele motor fijn. Hierdoor hou je ook de krukas heel. Wat verder voor de krukas ook heel belangrijk is, is dat je hem met een luchtsleutel assembleert, met de hand trek je hem scheef, en veroorzaakt weer allemaal problemen.
Elk merk heeft wel zijn eigenaardigheidjes en tekortkomingen, maar datwil je vaak niet zie als je erop rijdt. Zelf heb ik in de loop der jaren bijna elk motormerk wel gehad of in ieder geval voor langere tijd bereden, vanaf Jawa tot en met de 1800 Goldwing, en mijn persoonlijke smaak blijt toch Harley, en er gaat binnen afzienbare tijd nog een Electra Glide Ultra editie bijkomen. (Wordt ook een dagjke ouder ;) )
Maar weer on topic: in de zomers het liefst zonder helm *D
 
Op donderdag 21 augustus 2003 16:58 schreef Nohome het volgende:Heerlijk zo'n gefundeerde reactie ...
Wist je dat de WA-verzekering voor Harley's goedkoper is dan voor "sport"motoren, mag jij uitzoeken hoe dat komt.


das gelul

roy met ducati verzekering (goedkoper dan een maat met zijn speciale harly verzekering) en gewoon all risk en 19 jaar oud zelf
 
Op donderdag 21 augustus 2003 16:47 schreef roestendoenze het volgende:
Op onderstaand bericht ga ikke ff een truukje toepassen welk ik al eens eerder heb gedaan, let op:jullie LIGGEN ZO VAAK IN DE BERM
Dat komt door de olie die die HD's lekken natuurlijk.Is dat je truukje?
(of verdraai ik de post een beetje?) ;)

(geweldige motoren om te zien maar nix voor mij)

iedereen die geen helm wil dragen, moet dat vooral niet doen.
als mijn zoon een brommer wil koop ik wel een helm voor hem en een goeie!
ben zelf een paar keer op mijn plaat gegaan (niet mijn schuld) en was blij dat ik een helm op had!

greetz

(een intergraal is inderdaad GP op een HD)
 
Dagelijks Den Helder-Amsterdam op en neer op een Sportster, genoeg kilometers dus. Voor de weekend heb ik een Lowrider. Als je veel rijdt dan zuigt een jap, veel te onbetrouwbaar, en je kan met pech NIETS zelf repareren. Daar moet een dealer a 90 pleuro per uur bijkomen, die er ook de ballen verstand van heeft. Echte tour buffels zijn BMW's, maar die vind ik te duur en niet mooi, wel betrouwbaar, alleen ook duur in onderhoud en weinig mogelijkheden om het zelf te doen.
Met mijn Harley's ben ik altijd rijdend thuis gekomen. De keren dat ik de ANWB nodig had was met een Yamaha XZ550, die ik als pekelbak had. Met die fiets had ik in een winter meer ellende dan met m'n Harley's in het totaal. Vandaar dat we nu de Sportster als pekelbak gebruiken. En al 110000 km met veel plezier.
Vergeet niet dat met de techniek van mijn blok heel Europa bevrijdt is, onder alle omstandigheden bleven de Harley's hun werk doen, en je weet wie de oorlog verloren heeft Juist OA japan......


Ja ja dat weten we nu wel. Leuk en aardig allemaal. Ik rij een supersport (uit 76) en die fiets (CB400f) heeft me altijd overal gebracht waar ik heen wilde. Daarnaast heb ik nog zo'n aftans Japans geval een GS1100Gk (Tour buffel) doet het ook altijd. Vrienden van mij rijden Harley's, sleutelen we vaak aan, net als aan mijn fietsen. Maakt het in goddesnaam uit op wat voor een fiets je rijdt. unieke fietsen komen niet uit de fabriek, die moet je apart (laten) maken/bouwen.

Maar nu weer even on topic. Ik heb vorig jaar een ongeluk gehad met mijn CB. Ik stond stil op een uitrit in Haarlem en er kwam een auto aan op de verkeerde weg helft met een veel te hoge snelheid. Let wel ik stond stil Die auto reed zo over mijn voorwiel en ik klapte tegen de grond. Ik heb mijn helm die ik gelukkig ophad laten doorlichten daarna, want ik hoopte dat die niet zo beschadigd zou zijn en ik had toch de mogelijkheid om dat gratis te laten doen.
Ik heb toen gezien wat er aan de binnenkant beschadigd was. Zonder die helm was dat mijn hoofd geweest. Ik was erg blij dat ik hem op had.

Zo zie je maar dat je als motorrijder nog zo goed kan rijden, maar je niet alles in de hand hebt.

Ik zal ook gelijk maar even vermelden voordat we daar nog over gaan mekkeren, dat er nu een parkeerverbod is uitgevaardigd in die straat en dat de agenten stonden te kijken dat die situatie nog niet voor doden gezorgt had.

Ow. ja De oorlog is al een tijdje terug, maar mag ik vragen, jij hebt zeker helemaal geen japanse/duitse/italiaanse spullen in huis????? no-offence hoor, vind het alleen een nogal aparte uitspraak.


Ps. ben Attheist dus voor mij bestaat er geen god.
 
Op dinsdag 19 augustus 2003 12:03 schreef harley-davidson 4eve het volgende:dat vind ik zo'n slap argument

als je niet tegen bloed kunt, WORDT DAN GEEN AMBULANCE BROEDER

WORDT DAN GEEN AGENT

WORDT DAN GEEN DOKTER/VERLPEGER


ga dan in een hutje op de hei wonen of achter de geraniums zitten, dan maak je niks verschrikkelijks mee

Als je niet tegen de vermoedelijk pijn kunt die je mischien oploopt als je met helm op je muil gaat, ga dan NIET motorrijden.

Ga dan in een hutje op de hei wonen of achter de geraniums zitten, dan ga je ook niet op je muil met helm.
 
Op donderdag 21 augustus 2003 17:51 schreef Nohome het volgende:...Vergeet niet dat met de techniek van mijn blok heel Europa bevrijdt is, onder alle omstandigheden bleven de Harley's hun werk doen, en je weet wie de oorlog verloren heeft Juist OA japan......

Waarbij allang is aangetoond dat de BMW's verreweg het betrouwbaarst en het best inzetbaar waren voor oorlogsdoeleinden (m.n. de zwaar bewapande zijspannen... die motortjes moesten toch verdomd veel verschouwen onder zware omstandigheden).

Gelul van de bovenste plank dus :Z
 
2dagen en 800 euro.. is die even afgezet.. Mijn machine is ook injectie en is goed zelf af te regelen. Olie vervangen ed kan je allemaal zelf doen zoals bij je HD. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met de motronic of iets dergelijks kan je altijd nog naar de dealer. En dan moet je maar zelf willen sleutelen natuurlijk.
 
Op donderdag 21 augustus 2003 16:34 schreef Nohome het volgende:
Zelfs lopen is veiliger met een helm, doe je dat dan ook?

In ieder geval heb ik voor woon/werk een bromfiets gekocht (Vespa Ciao) en geen snorfiets; dan kan ik tenminste ongegeneerd een helm opdoen. 8-)
 
Als je veel rijdt dan zuigt een jap, veel te onbetrouwbaar, en je kan met pech NIETS zelf repareren. Daar moet een dealer a 90 pleuro per uur bijkomen, die er ook de ballen verstand van heeft.
:?

Hoezo zou je aan een jap niks zelf kunnen sleutelen? Onderdeeltjes halen en sleutelen maar. Wat jij zegt over dealers, geldt volgens mij voor heel veel dealers, ongeacht welk merk. (Je hebt natuurlijk wel gelijk dat het wat omslachtig is om langs de snelweg even je kuipen eraf te halen :P , maar dat zit 'm meer in het soort fiets en niet zozeer in het merk. ;) )

En je weet wie de oorlog verloren heeft Juist OA japan......
Ehh, ik denk niet dat de kwaliteit van de motorfiets motoren hier hele grote invloed op heeft gehad. :P Ziz zijn de meeste Japanse fabrikanten vlgs. mij pas na de oorlog begonnen met motorfietsen bouwen. (Als je dan nagaat hoeveel technische voorsprong HD in die tijd op had kunnen bouwen doordat ze er eerder waren, moet je toch concluderen dat ze jammerlijk gefaald hebben. :P ) Verder heeft Japan de oorlog vooral verloren doordat ze geen heerschappij op zee konden bewerkstelligen, bij mijn weten. En de invloed van een motorfiets op een zeeslag is volgens mij nihil. ;)
 
Waar niemand het over heeft is de oorzaak van de verwondingen van een valpartij. dat is niet of je wel of geen helm droeg, maar de snelheid waarmee je in aanraking kwam met iets. Zonder helm rij je niet hard, dit is eigen ervaring in oa Griekenland en andere landen waar je wat meer individulisme mag tonen. Ik heb wel altijd m'n ogen beschermd met een goede bril.
Ah goed zo, zijn je ogen in ieder geval nog okee als je vol tegen een vangrail ligt. :Z

Helaas bestaan de meeste posters op dit forum uit wannabees die dromen van 200 rijden (over onzinnig gedrag gesproken)op een motor die ze lang van ze leven niet onder controle hebben (getuige de vele valpartijen waarover ik hier lees).
Je hebt helemaal gelijk joh... :Z

Als je de ongevallen statistieken bekijkt van motoren staat HD daar laag op, doordat de meeste Harley rijders geen snelheidsmaniakken zijn, en hun motor meestal volledig onder controle hebben.
Hahahaha, volgens mij komt het eerder omdat die HD's maar iets van 500 km per jaar uit de garage komen om van terras naar terras te rijden, dan kun je met een sportmotor ook 10 jaar lang schadevrij rijden jah. |( Meer rijden met zo'n wrak gaat ook niet, trilt het uitelkaar.

Dat neemt niet weg dat ik de meeste "sport" rijders de achter kant van mijn HD laat zien, gewoon omdat men geen controle over de motor heeft, en er alleen maar hard mee rechtuit kan gaan, en bij de eerste de beste bocht terugmoeten naar de tweede versnelling, omdat het anders te hard gaat. (Dagelijks te zien op de N9, let maar op een Sportster).
Ik rij best veel maar ben nog nooit in mijn motorcarriere ingehaald door een Harley of wat voor chopper dan ook. :) Kom maar op, ik durf de uitdaging best aan. :]

Verder ben ik het eens met de topic starter, je zou zelf de keus moeten kunnen maken. Op warme dagen zoals de afgelopen weken zou het heerlijk zijn zonder helm, en door je snelheid aan te passen hoeft het helemaal niet onveilig te zijn.
Dat ben ik wel met je eens, je zou zelf de keuze moeten mogen maken.

Alleen voor mensen zonder zelfbeheersing loopt het verkeerd af, en dat is natuurlijke eleminatie. De sterkste genen blijven over vanzelf over. Over reacties van Harley rijders, we grinniken alleen maar om die opmerkingen, omdat het alleen maar getuigd van jaloezie
Het sterkste ras blijft over... in '40-'45 was er ook iemand die zoiets riep. En ook die goddelijke Harley rijders hebben niet alles zelf in de hand en kunnen van de weg gereden worden door een auto...

En ik JALOERS op zo'n stuk roest? Whahahah :+ laat me niet lachen vent, ik wil nog niet eens dood naast een Harley gevonden worden.
 
Op donderdag 21 augustus 2003 16:58 schreef Nohome het volgende:Heerlijk zo'n gefundeerde reactie ...
Wist je dat de WA-verzekering voor Harley's goedkoper is dan voor "sport"motoren, mag jij uitzoeken hoe dat komt.
Met 500 km per jaar durf ik ook nog wel Harley's te verzekeren :+ , hoewel...

Enne had jij het lef maar om uit die massa te stappen, maar dat is veels te eng voor je. Vandaar dat je nummer 384794741841448544124514 met een japje bent.
Jij noemt een Harley exclusief? |( Whahahaha, de helft van de yuppen in een midlifecrisis heeft zo'n wrak. :+

Geef nou eens een goed tegenargument, want dat heb ik nog steeds niet gehoord. ALS (let op vetgedrukt) je kan beheersen hoeft het rijden zonder helm NIET gevaarlijker te zijn dan met helm.
Klopt maar jij houdt totaal geen rekening met andere factoren als ander verkeer wat jou over het hoofd kan zien (ondanks de rookwolken...) en dan kun jij nog zo veilig met 30 km/u van terras naar terras rijden maar als oma in haar Alto jou niet ziet krijg je alsnog een ongeluk.

Helaas zijn er teveel motorrijders die van overheidswege niet genoeg beschermd kunnen worden vanwege hun zelfoverschatting, zoals die idioot die het nodig vond om door een stilstaande file met plm 100 een wheely te maken, compleet in veilig pak en met goedgekeurde helm. Nee dat is een verantwoordelijke motorrijder. En die doet veel meer slecht voor de rest van de motorrijders dan de mogelijkheid om zonder helm te rijden.
Dus elke sportrijder is een onverantwoordelijke gek volgens jou? :? Kan ik ook... elke Harley is van iemand in een midlifecrisis die zich krampachtig een bepaald imago probeert aan te meten. :9 :+

Als je mijn eerste posting goed had gelezen ben ik voor de keuzevrijheid om een helm te dragen, maar dat wil niet zeggen dat ik altijd maar zonder helm zou rijden. Zoals al eerder gezegd, met het mooie weer van afgelopen weken zou het lekker zijn, maar de rest van het jaar zou ik gewoon een helm dragen, al is het alleen maar om m'n kop droog en warm te houden.
Mooi voor je, ik ben met je eens dat je de vrijheid mag hebben maar heb niet de illusie dat je onkwetsbaar bent, omdat je voorzichtiger rijdt. Ik heb wel enkele voorbeeldfoto's van personen die dat ook dachten? Belangstelling?

PPS God heeft alle motoren gereden, maar is weer teruggekomen bij Harley. omdat er niets beters is ;)
Jij je zin joh :z , maar ik ben dan ook overtuigd atheist. :+
 
Op donderdag 21 augustus 2003 17:51 schreef Nohome het volgende:Vergeet niet dat met de techniek van mijn blok heel Europa bevrijdt is, onder alle omstandigheden bleven de Harley's hun werk doen, en je weet wie de oorlog verloren heeft Juist OA japan......
Whahaha *D *D *D , dit is werkelijk het meest lachwekkende, onzinnige en idiote argument wat ik ooit op motor-forum gehoord heb. :} :} :} :}

Omdat Japan WO2 verloren heeft zijn hun hedendaagse motoren niks. :} Hij is fijn.
 
Op donderdag 21 augustus 2003 16:58 schreef Nohome het volgende:
...Enne had jij het lef maar om uit die massa te stappen, maar dat is veels te eng voor je. Vandaar dat je nummer 384794741841448544124514 met een japje bent...
Jammer dat je dit er bij geschreven hebt. Het gaat namelijk nergens over...
Ieder z'n eigen merk *D
 
Op vrijdag 22 augustus 2003 09:27 schreef Revolution het volgende:Dus elke sportrijder is een onverantwoordelijke gek volgens jou? :? Kan ik ook... elke Harley is van iemand in een midlifecrisis die zich krampachtig een bepaald imago probeert aan te meten. :9 :+
Kunnen ze in friesland niet lezen of zo, motorrijden in iedergeval niet, getuige jouw opmerkingen. Ik generaliseer hier niet, ik geef EEN voorbeeld van wat ik met eigen ogen gezien heb, generaliseren laat ik wel aan jouw over, dat heb je al genoeg gedaan.
Maar zoals al eerder gevraagd, kom eens met goede argumenten, die heb ik nog steeds niet gehoord
 
das gelul

roy met ducati verzekering (goedkoper dan een maat met zijn speciale harly verzekering) en gewoon all risk en 19 jaar oud zelf
Leer eens lezen, ik heb het over het WA gedeelte en niet met de All-Risk Casco waarde, want een Harley is nu eenmaal veel meer waard dan een japje ;)
 
Waarbij allang is aangetoond dat de BMW's verreweg het betrouwbaarst en het best inzetbaar waren voor oorlogsdoeleinden (m.n. de zwaar bewapande zijspannen... die motortjes moesten toch verdomd veel verschouwen onder zware omstandigheden).

Gelul van de bovenste plank dus :Z
Duitsland heeft de oorlog verloren door zijn leiders, japan door zijn inferieure technologie. Kan je in elk naslag werk lezen.
 
Kunnen ze in friesland niet lezen of zo, motorrijden in iedergeval niet, getuige jouw opmerkingen. Ik generaliseer hier niet, ik geef EEN voorbeeld van wat ik met eigen ogen gezien heb, generaliseren laat ik wel aan jouw over, dat heb je al genoeg gedaan.
Maar zoals al eerder gevraagd, kom eens met goede argumenten, die heb ik nog steeds niet gehoord
jij ken ook aardig generaliseren
als jij al uit een stukje tekst kan opmaken dat hij niet kan rijden |(
zoiets noem ik dom
 
2dagen en 800 euro.. is die even afgezet.. Mijn machine is ook injectie en is goed zelf af te regelen. Olie vervangen ed kan je allemaal zelf doen zoals bij je HD. Mocht er onverhoopt toch iets mis zijn met de motronic of iets dergelijks kan je altijd nog naar de dealer. En dan moet je maar zelf willen sleutelen natuurlijk.
Is wat ik hoor van een collega, waar dat is weet ik niet. Maar je geeft zelf aan dat ik gelijk heb, als er wat met de motronic is MOET je naar de dealer. Het enige electronische systeem op een Harley is de ontsteking, en als die kapot is vervang je hem binnen 20 minuten en voor 80 euro door puntjes, en die stel je binnen 5 min, dus hoef je nog steeds niet een dure dealer op te zoeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan