Er staat nu een NTV te koop.Ik weet niet of er al naar gekeken is, maar een Honda NTV 650 (revere) is ook nog steeds een goede fiets om mee te beginnen.
Het is geen snelheids monster (maar gaat nog steeds goed hard vooruit), maar gaat heerlijk door bochten heen, en is ook geschikt voor langere ritten...al blijft het natuurlijk een naked.
Voordelen: Cardan, geen ketting gedoe, en op de NTV gaat ie (bijna) nooit stuk.
Afhankelijk van je rechterhand lekker zuinig (1 op 20 is normaal). Als je net als ik continue te hard optrekt en rijd ong. 1 op 17
25 kw is mogelijk, al kan het soms iets lastig zijn om een kitje te vinden.
Nadeel: ehm.... het schijnt voor sommige mensen lastig te zijn als ze te lang zijn....maar voor anderen is dat weer geen probleem...(dus even proberen)
Prijs: voor 1000,- zou je een aardige moeten kunnen vinden (niet kijken naar de advertentie prijs, maar wat je er echt voor geeft...)
Een GS 500 is trouwens ook een leuke fiets.
Ik zit nu te denken om als eerste fiets een BMW K75 aan te schaffen, naar wat ik lees trillen ze nagenoeg niet, zijn ze zuinig, betrouwbaar, makkelijk te onderhouden en gaan lang mee.
Misschien is het, ondanks de hogere prijs (ik reken op 1800 euro) toch wel een betere investering dan een Honda CX500.
Idd, oppassen voor die olieboten.....Die 2e heeft ruim 80.000 kms, toch een beetje erg veel.
Sparen is niet zo zeer het probleem (binnenkort toch aan het werk en zo), ik wil zeer binnenkort kunnen rijden en juist niet al te veel uitgeven vanwege het buiten-staan.Waarom spaar je eigenlijk niet ff door en koop je er eentje voor iets meer aan het begin van het nieuwe seizoen?
Die CX'jes zijn volgens mij pima blokken hoor! De stator van de dynamo wil naar het schijnt wel eens opgeven en dan moet helaas het blok een beetje uit elkaar.De Honda CX heeft ook cardan, ik vraag me alleen af hoelang dat blok meegaat in tegenstelling tot een BMW.
Idd lekker rijdenCardan is echt een vereiste. Primitief gedoe met die kettingen.
De Honda CX heeft ook cardan, ik vraag me alleen af hoelang dat blok meegaat in tegenstelling tot een BMW.