Help contactsleutel GPZ600R

Synthetic.

MF veteraan
21 feb 2008
2.027
307
Velserbroek
Hallo hallo,
bij deze mijn probleem: op het werk ben ik de contactsleutel van mijn Kawasaki GPZ600R ('85) kwijtgeraakt. Slim als ik ben heb ik geen reservesleutel. Door het contactslot door te verbinden en de hoofdzekering er uit te trekken kan ik hem starten en uitzetten zonder dat de accu doodgaat, maar helaas is het ook de sleutel van mijn benzinetank en buddyseat en zal er toch ooit getankt moeten worden.

Nu lijkt het me niet dat er vreselijk veel diverse sleutels gemaakt zijn voor dit type motor en dat er ergens nog wel een identieke sleutel in omloop moet zijn. Verder herken ik de sleutel zodra ik hem zie, zo'n simpel model als het is. Dus bij deze mijn vraag:

Zou iedereen die dit leest en GPZ600R rijdt of vergelijkbare types mij een berichtje kunnen sturen zodat ik evt een kopie van deze sleutel kan maken? Ik heb aan een foto voldoende en het kan volledig anoniem gebeuren, dus vrees niet voor diefstal. Verder heb ik in persoonlijk/pb/emailig contact de eigendomspapieren ter inzage mocht dit nodig zijn.

Natuurlijk staat er een kratje bier (of vergoeding) en kopieer+verzendkosten tegenover.
 
het lijkt mij sterk dat je op deze manier een werkende sleutel voor jouw motor krijgt.
ga naar de dealer of een sleutelmaker, maak je veel meer kans.
 
Kijk anders even of er een nummer op je contactslot staat (ergens, onderop??).

Meestal kun je met dat nummer nieuwe sleutels laten maken.

Laatste redmiddel is nieuwe slotensetje bij 2e handsboer, of nieuw (bijv roukama).

Succes in ieder geval.
 
Ik gok zomaar dat je met een rit naar de sloten/ sleutelmaker of een belletje naar een motorsloop eerder scoort als op jouw (overigens zeer origineel gevonden!) manier. Toch veel succes met je zoektocht. En maak je over het tanken niet al te druk. Er is een apparaat te koop die uitlaatgas comprimeert en na een scheikundige reactie omzet in benzine. Deze komt in je uitlaat en het retourslangetje loopt via je carburateur naar je tank. 't is even googlen maar dan heb je ook wat!
 
ik heb zojuist ook een email naar roukama gestuurd waarin ik dezelfde vraag stel. werk er relatief dichtbij in de buurt (beverwijk/wijk aan zee) dus zou er morgen evengoed even langs kunnen rijden.

Ik zou graag willen dat ik serienummers op het contact zag staan, maar dat was vroegâh toen erosie nog niet in het woordenboek stond.
 
Relax :) Ik had een paar dagen geleden precies hetzelfde met m'n GPZ600r uit 1990. De enige sleutel was tijdens het rijden uit het contact getrild. Wat bleek: een sleutelmaker hier in de buurt kon aan de hand van het slot van de buddyseat een nieuwe set sleutels maken. Ik heb het slotje eruit gehaald (kijk ff goed, je hoeft die plastic kapjes niet te mollen) en daar achtergelaten. Kosten +/- 18 euro, ik ga ze morgen ophalen.
 
kijk, dat is nou nieuws waar ik blij van wordt :). maar eens op zoek gaan naar een goeie sleutelmaker (die zijn niet zo veel voorkomend hier)
 
dat weet ik niet, ben ze pas verloren toen ze dicht waren.

ik heb verder niet zulke goeie ervaringen met de plaatselijke kawa dealer, is een beetje een l*lhannes. als het dus ergens anders kan dan graag :Y
 
Een goeie sleutelboer kan die sleutel zó voor je namaken. Maar dat is al gezegd geloof. Ik vind Boonstra motoren te Ureterp op alle mogelijke fronten een )(*&^%!@zaak, wél konden ze een sleutel maken voor mijn motorscooter. Ze zullen vast niet de enige zijn.

Succes!

Karl
 
goeie reminder,

ook een gpz600, ook maar 1 sleutel.
schijnt nogal vaak voor te komen met gpz's blijkbaar ;)

toch maar's een sleutel bij laten maken,
 
Laatst bewerkt:
als het niet lukt
wil ik wel even kijken waar mijn oude gpz sleutels zijn
heb ze nog over toen mijn gpz gestolen was
heb de motor wel terug gekregen maar slot was wel stuk
heb toen een nieuw slot er in gezet 35 euro
sleutels van het oude slot heb ik nog ergens
 
Relax :) Ik had een paar dagen geleden precies hetzelfde met m'n GPZ600r uit 1990. De enige sleutel was tijdens het rijden uit het contact getrild. Wat bleek: een sleutelmaker hier in de buurt kon aan de hand van het slot van de buddyseat een nieuwe set sleutels maken. Ik heb het slotje eruit gehaald (kijk ff goed, je hoeft die plastic kapjes niet te mollen) en daar achtergelaten. Kosten +/- 18 euro, ik ga ze morgen ophalen.

18 euro + 9 euro voor het kratje bier dan he ;)
 
En dan hier even een update/afsluiting van het hele verhaal:

Gisteren naar roukama gegaan om te kijken of zij nog een bijpassende sleutel hadden liggen. Uiteindelijk heb ik een hele bak doorgespit op zoek naar de juiste sleutel, maar geen enkele paste. Volgens een medewerker zou er op mijn contactslot een nummer moeten staan waarmee ik bij de kawa dealer een sleutel zou moeten kunnen bestellen, en anders via het framenummer.

Vanmorgen een mailtje gestuurd naar de dichtstbijzijnde dealert, maar helaas: via framenummer kan niet. Hij was wel gelijk zo tactisch om een prijsopgave mee te sturen voor een nieuw contactslot, benzinedop en buddyseatslot.

Uiteindelijk op weg naar huis langs een sleutelmaker gereden en via het buddyseatslot een nieuwe set sleutels weten te maken. Kosten: een half uurtje wachten, wat sleutelwerk om het slot er uit te halen en €18,50 voor 2 sleutels :)
 
Ik was uiteindelijk €26 kwijt voor 2 GPZ600r-sleutels. Eind goed, al goed :)
 
En met welke sleutelmakers hebben we dan van doen?
Bedrijfsnaam...

Wij hebben ook een sleutel-balie in de Fixet hier....maar motorsleutels... :N

Elke goede sleutelmaker/schoenmaker.

Die hebben lijsten (computertje) met alle merken en codes, draait volautomatisch een nieuwe sleutel voor je.
 
precies. ik heb gewoon op ilocal.nl gezocht op 'sleutelmaker' en kwam uit bij 'de sleutelkoning' in castricum. Van tevoren een mailtje gestuurd met de vraag of zoiets mogelijk was, kreeg als antwoord dat de kans groot was maar even langs moest komen.

Uiteindelijk langs geweest, buddyseatslot gedemonteerd en daar stond een nummer in geslagen. Dat nummer voerde hij in de computer in en hij draaide volautomatisch 2 sleutels. Heb zelfs het sleutelnummer meegekregen voor als het nogmaals gebeurd.

Deze man mag zich wat mij betreft echt de sleutel'koning' noemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan