Help! Hoe moet ik tanken?

Motomeisje

Rookie
19 mei 2008
5
0
Hey,

Ik heb pas mijn eerste motor gekocht, een Suzuki GSX 600F en ben er echt heel blij mee! *D Ik heb nu wel een hele rare vraag, maarja ik ben ook maar een beginner, en ook nog eens een vrouw, haha :). Hoe moet ik tanken :? |(

Nadat ik mijn motor opgehaald had en er natuurlijk de hele dag mee gereden had wilde ik eens kijken hoe ik moest tanken, maar het lukte niet. Er zat nog ongeveer 1/4 in de tank, maar dan moet ik toch gewoon kunnen tanken? Ik had 'm verder op de standaard gezet i.p.v. op de bok, maar dat is toch ook niet erg? Is er misschien een bepaalde manier van vasthouden ofzo :+ ?

Bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je wel het benzinegeld van hem terug hebt gekregen, want die prijzen zijn écht nioet normaal meer. :N

Aléén ruilen met bon, binnen 8 dagen in originele ongeopende verpakking.

Vind het wel loyaal van de pomphouder als je je geld terugkrijgt.
Je tankt tenslotte zelf verkeerd.

En wat er dan uit de tank komt lijkt me niet bruikbaar omdat je benzine met de diesel vermengt is...
 
Even inbreken op dit topic. Zonder flauwe grappen/bijbedoelingen. Hoe vol doe je je tank?Zeg nou niet tot net over 't randje en dan nog iets meer :+ . Ik heb t namelijk met mn vorige motor eens gehad dat ik m vol gooide en na een km of 20 inhouden en deed ie niets meer, pas nadat ik mn tankdop geopend had en weer gesloten deed ie t weer. Waarschijnlijk een vacuumprobeempje, maar hoe vol doe je 'm om dit te voorkomen? ik houd meestal maar aan: tot net onder de dop (dop bij gesloten toestand ongeveer gegokt).
 
Even inbreken op dit topic. Zonder flauwe grappen/bijbedoelingen. Hoe vol doe je je tank?Zeg nou niet tot net over 't randje en dan nog iets meer :+ . Ik heb t namelijk met mn vorige motor eens gehad dat ik m vol gooide en na een km of 20 inhouden en deed ie niets meer, pas nadat ik mn tankdop geopend had en weer gesloten deed ie t weer. Waarschijnlijk een vacuumprobeempje, maar hoe vol doe je 'm om dit te voorkomen? ik houd meestal maar aan: tot net onder de dop (dop bij gesloten toestand ongeveer gegokt).
dat doe ik ook meestal net onde de rand.

@KATO: de baas betaald m'n benzine....euh ik bedoel Diesel voo het koeblik ;)
 
Ik ga mijn verhaal nog even iets completer maken en het (donker)blonde vrouwen imago versterken... Ik heb afgelopen vrijdag benzine in de diesel tank gegooid van het koekblik van mijn vriend... Hoe genânt is dat. Het kan wel een jaar geleden zijn dat ik met een auto getanked heb, en sindsdien alleen met de motor benzine getanked. Pff... Gelukkig was ik er me van bewust dat ik het gedaan heb en hoe gevaarlijk het is, dat ik de motor niet meer gestart heb. We hebben 3 uur op de ANWB gewacht en het kostte nog eens een uur om alles leeg te halen.
Een waarschuwing voor alle andere rijders:
Nederland is het enige land van (in elk geval) Europa, die het nog ter plekke eruit pompt. In alle andere landen mag je naar de garage en moet je maar zien of ze tijd voor je hebben...
Een troost voor alle andere mensen die dit ook wel eens is overkomen: Volgens de pomphouder gebeurde dit 2x per maand, alleen al bij de specifieke pomp.

Ik heb me zelden zó'n schaap gevoeld... :(

Gebeurd vaak genoeg hoor, hoef je je niet voor te schamen.

Er zijn ook hele volkstammen die motorbenzine in de auto gooien en autobenzine in de motor... alsof dat gaat werken.
:X
 
Gebeurd vaak genoeg hoor, hoef je je niet voor te schamen.

Er zijn ook hele volkstammen die motorbenzine in de auto gooien en autobenzine in de motor... alsof dat gaat werken.
:X

_O- _O- _O- _O- _O-

Doet me denken aan die keer dat mn vader vroeg of ik geen fietsremblokjes kon gebruiken voor mn motor, hij had namelijk nog een setje liggen :X
 
Laatst bewerkt:
Ik ga mijn verhaal nog even iets completer maken en het (donker)blonde vrouwen imago versterken... Ik heb afgelopen vrijdag benzine in de diesel tank gegooid van het koekblik van mijn vriend... ~[/i] :(

Ik blij ik heb de nieuwe Modeo en daar kan dit niet meer bij.

Als het pistool niet past dan doet hij het niet en zul je toch echt een andere smaak moeten proberen anders geen volle tank. Zelfs volpissen i.v.m. de bezineprijzen van nu werkt niet (zit plaat voor, krijg je natte voeten)

Groet en die uitgekomen diez(el)(benz)ine mix niet weggooien, mijn maatje is servicemonteur en gooit elke tank er een litertje of twee bij. Ook weer geld.
 
Ik blij ik heb de nieuwe Modeo en daar kan dit niet meer bij.

Als het pistool niet past dan doet hij het niet en zul je toch echt een andere smaak moeten proberen anders geen volle tank. Zelfs volpissen i.v.m. de bezineprijzen van nu werkt niet (zit plaat voor, krijg je natte voeten)

Groet en die uitgekomen diez(el)(benz)ine mix niet weggooien, mijn maatje is servicemonteur en gooit elke tank er een litertje of twee bij. Ook weer geld.
heeft de nieuwste focus ook, maar helaas deze is van November vorig jaar dus het ging nog gewoon. :Y :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan