HELP! Lakken van tankdop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duccer 1098

MF veteraan
In memoriam
21 feb 2003
7.768
2
Belgie
I need help!


ik wou mijn tankdop mooi goud kleuren zoals remklauwen enz. maar 't lukt niet :(

eerst tankdop mooi opgeschuurd en afgewassen en laten drogen.

ff daarnaa een non ferro primer erop gezet en laten drogen

nu een paar uur later de goudlak erop geverfd (metaal) maar ze hecht van geen kanten en de primer wordt dikke drap die nu lekker overal plakt :r


iemand een idee wat ik misdoe?
 
Waar heb je het mee gewassen. Klinkt mij als met afwasmiddel :P

Opnieuw schuren, GOED ONTVETTEN en opnieuw lakken.

Wat staat op de lak? Moet natuurlijk wel kunnen hechten op de ondergrond.

Anders is spuiten een idee. Steeds een dun laagje tot gewenst resultaat.

Edit:
Rambabbel klinkt zeer aannemelijk ;) O-)
 
een tankdop komt nogal vaak in contact met benzine(damp). Dat gaat erin trekken en daardoor krijg je er nooit een goede hechting op.

Je wou hem zeker extra pimpen voor de photoshoot op zolder :+
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de primer nog niet droog was.

Is het een ijzeren dop of iets anders?

Indien ijzer dan zou ik Noverox of D2 (wit erop en zwart uitdrogend) er op zetten, dat spul is volgens opschrift goed overschilderbaar.

Voor andere metalen dan ijzer bestaan speciale primers/verven.

Het is toch geen kunststof hè? Want een kunststof die niet pakken wil kun je alleen voorbehandelen met een nieuw soort primer/lijm die zelf hitte ontwikkelt.

Misschien pakt nagellak wel ineens maar ik heb geen idee hoe lang die op zo'n plek goed blijft.
 
is speciaal voor aluminium die primer ( heb 't nog gevraagd)

heb 'm maar helemaal afgespoten met motorreiniger ( anders kreeg ik 't er niet meer af) en proper gemaakt en 'm voorlopig terug in de tank geduwd...

had 'm opgeschuurd, afgespoeld met water en afgedroogd

daarnaa die primer derop ( was precies witte melk , borstel werd precies latexachtig toen ik 'm wou afwassen )

zooi


tankdop was nog iets wat ik wou pimpen idd :)

net als mijn uitlaatsteun uit alu die binne is om terug en beetje te fantsoeneren...
 
't is alleen de bovenkant eh ramba...


die is goed afgedicht dus daar kan geen damp aan, morsen doe ik nooit ;)

heb een stukje metaal(denk toch een of andere non ferro) al met primer gedaan gisteren, vandaag ff goud erover om te zien wat 't nu geeft...
 
Primer moet GOED drogen, anders lost de laklaag de primer weer op en dan krijg je inderdaad pap.

Overigens: ALTIJD eerst ontvetten, dan pas schuren.
 
als het nu weer fout gaat, moet je eens kijken wat voor oplosmiddel er in je goudlak zit, die kan wel eens jouw primmer oplossen, dan dun je beter een 2 comp primer gebruiken en/of andere goudlak

succes 8-)

net gaan kijken na 4 uur later...

eerste goudlaag zat er op en was al goed droog...

toen ik de laag erop zette begon hij wel wat op te lossen in de primer op 1 plek
|(

nu een tweede laag erop gezet, ga ff kijken wat voor kleur 't net wordt en dan zien of hij hard genoeg wordt om slijtvast te zijn.

dan zie ik wel of ik 't op de tankdop en uitlaatsteun zet,

ga der echt geen hoop geld aan uit geven want dan koop ik een gouden tankdop,uitlaatsteun kan nog altijd zwart als hij terug is van de lasser...

ben nu al bijna 30€ kwijt aan die primer en verf :r

ps anodiseren had ik ook aan gedacht maar kost ook wat voor kleine prul en hier zit er geen in de buurt...
 
zo de primer was perfect uitgehard op de tankdop(heeft toch een dagje nodig om goed op te drogen)

heb er net een eerste laag verp opgedaan,is wel kut verven met een rolletje dus toch maar met de borstel gedaan.

morgenvroeg nog een laag en dan namiddag als hij goed droog is ( fohn derover helpt al wat) een laag vernis


teststuk is goed gelukt maar niet krasvast voor scherpe delen dus toch maar een laagje vernis erover doen
 
Stop maar met prutsen.
Bijna alle 1 component lakken kunnen niet tegen benzines.

Je bent verplicht een goede benzinebestendige lak op te zetten.
Meestal een 2 component lak.

Spuiterijen hebben wel goede tips 8-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan