Help!!! Motor wil niet meer rijden en rookt

Pantzer

MF'er
2 jun 2011
76
0
Goedenavond allemaal,

Ik wilde zojuist mijn motor (een gsx 600 f uit 1990) pakken maar hij wilde alleen starten als ik mijn choke vol open zet en mijn gas ook vol open zet. Vervolgens kan ik de choke uitzetten, maar zodra ik minder dan half gas geef dan valt het blok uit. Overigens draait het blok met vol gas enkel stationair. Na een minuut of 4 gaat mijn toerental iets omhoog maar komt er witte rook van het blok af.

Er zit een volle tank in en genoeg olie.

Ik ben bang dat mijn koppakking lek is waardoor dit ontstaat. Er zit in ieder geval genoeg smurrie aan de voorkant van het blok.

Heb onlangs het luchtfilter schoongemaakt en nieuwe bougies geplaatst. En niet te vergeten, de olie is laatst ververst samen met een nieuw filter.

Ben wel handig maar een koppakking gaat mij iets te ver denk ik. Is de kans groot dat dit het geval is? Naast een mogelijk carb probleem?

Tips zullen erg gewaardeerd worden *D *D
 
Laatst bewerkt:
Heeft ie na de beurt nog gelopen??

Smurrie aan de buitenkant van je blok moet (naar mijn weten) weinig tot geen invloed hebben op het lopen.
Mijn GSX zweet ook olie door z'n pakking naar buiten (GSX kwaal) maar loopt prima.
 
Heeft ie na de beurt nog gelopen??

Smurrie aan de buitenkant van je blok moet (naar mijn weten) weinig tot geen invloed hebben op het lopen.
Mijn GSX zweet ook olie door z'n pakking naar buiten (GSX kwaal) maar loopt prima.

Sinds de beurt heeft hij nog ongeveer 300 kilometer gelopen. Alleen nu gaat het dus ergens mis.

Ik hoop in dat geval dat het enkel een GSX kwaal is waardoor ik niet de hele koppakking hoef te vervangen.

Al wil ik er echt achter zien te komen waardoor hij nu niet loopt, voordat ik het verkeerde ga vervangen :+
 
Hoe zien je motorolie en koelvloeistof er uit?

Waar komt de smurrie op je blok vandaan?

Gelukkig is mijn motorblok oliegekoeld en komt er helemaal geen koelvloeistof aan te pas. Hier ben ik in dit geval wel blij mee denk ik aangezien ik het vermoeden heb dat mijn blok vol met slush gezeten had indien hij wel koelvloeistof zou hebben.

Mijn olie is gewoon zwartkleurig (thank god) 8-)
 
Sinds de beurt heeft hij nog ongeveer 300 kilometer gelopen. Alleen nu gaat het dus ergens mis.

Ik hoop in dat geval dat het enkel een GSX kwaal is waardoor ik niet de hele koppakking hoef te vervangen.

Al wil ik er echt achter zien te komen waardoor hij nu niet loopt, voordat ik het verkeerde ga vervangen :+
Had misschien ff duidelijker moeten zijn.
Zweten uit de koppakking naar buiten is een kwaal van de luchtgekoelde GSX'en en was enkel een voorbeeld.
Van jou gsxf weet ik dat niet, dat is een oliekoeler.
En dan nog, van zweten naar buiten gaat ie niet opeens slecht lopen.
 
Laatste keer dat je gereden hebt in de regen???? Witte rook van het blok is meestal waterdamp. Mogelijk staat er in 1 of meerdere bougieschachten water, waardoor je 1 of meerdere cilinders mist (doorslag door vocht). Boven je uitlaten bevindt zich een klein gaatje voor waterafvoer van de bougieschachten. Prik deze in ieder geval maar eens door om dit uit te sluiten.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:
Net mijn luchtfilters gecontroleerd en deze zitten niet verstopt. Deze zijn onlangs ook gereinigd dus er was verder ook weinig op aan te merken. Maar het was te proberen
 
Laatst bewerkt:
Laatste keer dat je gereden hebt in de regen???? Witte rook van het blok is meestal waterdamp. Mogelijk staat er in 1 of meerdere bougieschachten water, waardoor je 1 of meerdere cilinders mist (doorslag door vocht). Boven je uitlaten bevindt zich een klein gaatje voor waterafvoer van de bougieschachten. Prik deze in ieder geval maar eens door om dit uit te sluiten.

grtz,

Cees

De laatste keer heb ik niet in de regen gereden maar ik ga voor de zekerheid wel even de desbetreffende gaatjes doorprikken met een paperclip oid. Wie weet lost dit mijn probleem nog op ook :)
 
De blokken van de GSX600f staan bekend als uitermate betrouwbaar, maar ze kunnen toch ook kapot. heb je niet per ongeluk teveel olie in het blok gedaan waardoor het er nu via overloop en keerringen wordt uitgeperst.
 
Terug
Bovenaan Onderaan