HELP: Na vervangen rotor loopt Honda CB nog op 1 cilinder!!

Henri650

Rookie
17 jul 2010
8
0
Het gaat om een honda cb650z uit 1979

Aanvankelijk laadde mijn accu niet meer bij, het bleek de rotor te zijn, deze gaf nog slechts 1.0 Ohm weerstand.
Nu heb ik de rotor vervangen voor een tweedehands andere rotor, en de spanning van de accu loopt mooi op tot net boven de 14 volt. Ik heb de stator overigens niet vervangen.

Maar nu... Toen ik de rotor verving en hem voor het eerst startte liep hij direct al op 3 cilinders, 2 minuten later deden cilinder 1 en 4 het niet meer, en nu doet alleen cilinder 3 het nog! Ook op 1 cilinder loopt de spanning gemeten over de accu nog mooi op tot iets boven de 14 volt.
De bougies (welke zo goed als nieuw zijn) lijken niet meer te vonken.

Wat is hier aan de hand?
En wat moet ik doormeten om daarachter te komen?
 
is die 2e hands rotor wel goed?
bij een auto vervang ik bij de rotor ook altijd de rotorkap, hoe ziet die er uit?

check zowiezo of de bobine/bougiekabels ze goed zittten.

zomaar een gooi :P
 
de tweedehands rotor heeft een goede weerstand (4.5 ohm). De buitenkant van de rotor lijkt wel wat íngelopen' er zitten wat groeven op. Maar zoals gezegd, de accu wordt bijgeladen, hij reikt tot 14.3 volt bij gas geven dus de rotor is wel 'functioneel' denk ik.
 
1 en 4 zitten op 1 bobine en 3 en 2 ook op een aparte bobine.
Misschien een connector los/los contact vanuit de pick-up spoelen?
Rotor is igg Ok zo te lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan