HELP nieuwe tandwielen en ketting monteren

misswendytje

MF'er
9 jun 2012
79
0
Terneuzen
Hey allemaal.
Wie kan mij helpen om tips te geven voor het monteren van nieuwe tandwielen en ketting.
Heb deze week mijn nieuwe set laten komen maar heb helaas niet de financiele middelen om het nu te laten doen ben bij verschillende zaken binnen geweest en dat zou me tussen de 150 en 350 euro gaan kosten pffff. dus doe ik het liever zelf maar ja dusss HELP alsjeblieft iemand tips stap voor stap.
heb een zijstandaard en kan hem niet opbokken omdat ik die niet heb :( ben zelf wel beetje handig dus vandaar dat ik het liever dan zelf wil doen.
alvast bedankt jongens ;)
 
Vaak willen motorzaken tegen een billijke vergoeding ook wel je motorfiets ophalen.
Als je nu met ze mee rijd en tijdens de montage wacht, kun je weer vrolijk zelf je nieuwe set weer inrijden op weg naar huis.
En idd. opmerkingen over blond zijn niet gepast, maar gezien het aantal suggesties die men je hebben voorgesteld had je wellicht zelf al wat meer actie kunnen ondernemen.
dit zeg ik overigens met alle respect naar jou toe!
 
inderdaad HermanuZ hoe kinderachtig kunnen sommige niet wezen en ook de mensen die inderdaad mij serieus advies hebben gegeven super thanx en door deze hele discussie zal nu as zondag tinus online en mr old scool mij komen helpen met het monteren. omdat zij wel de juiste middelen hebben en nu zullen de kinderachtige onder ons wel denken zozo ............. nee hoor gewoon een gezellige dag met biertjes, lekker eten en een hoop gezelligheid als motorrijders onder elkaar of te wel thanx jongens zie jullie zondag ;)
 
En toch snap ik de montage prijzen niet die je had opgegeven :? .
Ik kan mij gewoonweg niet voorstellen hoe je als motorzaak met droge ogen zulke bedragen durft te vragen. Of ze willen het absoluut niet doen :?
 
Ja maar daar wringt nou net het schoentje, als jij een cafe uitbaat en er komt een klant binnen met een paar flessen bier, en die vraagt aan jou kun je me een fles in een glas schenken en de rest in de koeling zal die op zijn zacht's gezegd denken oke dat kan voor een stevige prijs. Beetje begrijpelijk ook wel, het is n.l. zo dat een GEDEELTE van een ondernemer zijn winst wel op de onderdelen zit.
 
de prijzen zijn inderdaad belachelijk de bedragen van 600 balle was met kettingset bij
en ik heb inderdaad de set al online aangeschaft hoeft dus alleen nog maar te monteren maar dan nog zijn de prijzen hier belachelijk :(

Die prijzen (ongeacht het monteren) zijn zo gek nog niet, ligt gewoon aan het merk...

Heb je niet iemand in de buurt die je kan komen helpen? Een keertje meekijken moet wel genoeg zijn om het de volgende keer zelf te kunnen doen.

Als je zelf gaat lopen proberen lijkt het me niet een heel fijn idee... stel nou dat je hem niet goed klinkt en stel nou dat je hem ook nog eens in combinatie daarmee te strak zet. Het zou zo maar kunnen gebeuren.

alles is makkelijk... als je weet hoe het moet.
 
Huh.... 600 normaal :?

Mijn huidige kettingset van DID heeft me 135 gekost en het opzetten bij de motorzaak waar ik hem gekocht heb nog eens 45, doe ik normaal zelf, maar ik was toen net even te druk met mijn werk. Dan is 600 zelfs met een dure gouden ketting wel een beetje aan de hoge kant.
 
serieus als je nou echt niks beters heb te doen. of jullie snappen het niet of willen het niet snappen of je begrijp het gewoon niet en dan zeg je wat over mij. :/


ik heb idd niks beters te doen en ik snap het wel maar ik begrijp niet dat als je motorvrienden je al een jaar adviseren om de kettingset te vervangen, je er dan gewoon mee door blijft rijden.
dat vindt ik dom en vandaar deze reactie.
het zal niet de eerste keer zijn dat een ketting er onderweg afknalt met alle gevolgen van dien.


verder had ik je op de eerste pagina al geholpen door een how to voor je op te zoeken maar dat terzijde
 
Huh.... 600 normaal :?

Mijn huidige kettingset van DID heeft me 135 gekost en het opzetten bij de motorzaak waar ik hem gekocht heb nog eens 45, doe ik normaal zelf, maar ik was toen net even te druk met mijn werk. Dan is 600 zelfs met een dure gouden ketting wel een beetje aan de hoge kant.


600 is dan wel wat overdreven, maar wie zegt dat elke garage/motorzaak DID setjes verkoopt? Ik ken zaken die alleen maar merken als tsubaki verkopen...
 
Laatst bewerkt:
De eerste hit op google is een tsubaki sigma xrg voor 155, maakt dus geen drol verschil uit met de betere DID. En DID is gewoon een goed merk, dat bij mij 30.000 km meegaat.
 
de prijzen zijn inderdaad belachelijk de bedragen van 600 balle was met kettingset bij
en ik heb inderdaad de set al online aangeschaft hoeft dus alleen nog maar te monteren maar dan nog zijn de prijzen hier belachelijk :(

Online onderdelen kopen is leuk als je ze zelf kan monteren.
De meeste motorzaken zitten niet te wachten op
klanten die online gekochte spullen willen laten monteren.

De laatste onderhoudsbeurt van mijn bike was ruim onder de € 600.=
en dit was inclusief een nieuwe kettingset(DID), wave remschijf achter+ remblokken,
onderhoudsbeurt en halen en brengen.

Dit was bij een officiele motorzaak en dus niet bij een beunhaas.

Dus € 600,- voor een kettingset en montage is belachelijk. :')
 
Laatst bewerkt:
Ik weet ook niet waar die 600 euro vandaan mag komen.

Even uitgaande van een zx9r, en de standaardprijzen bij een garage, hoeft de hele set nog geen 250 euro te kosten. DID of Tsubaki. Afam of OEM heb ik niet naar gekeken, maar dat niet zoveel afwijken. En dan hebben we het over adviesprijzen.

350 euro voor montage is voor mij onverklaarbaar hoog.

Los daarvan, denk ik dat er vast wel een motorzaak is, die voor 100~150 euro je motor wil ophalen, en de kettingset vakkundig wil monteren.

Maar zelf doen is natuurlijk goedkoper.
 
Ah een topic met een dame als TS en het aantal reacties neemt direct hard toe zie ik :+

Wat Martell zegt, het vervangen van een kettingsetjes is nog wel even iets meer dan een paar bouten los draaien (dat weten we natuurlijk allemaal wel), maar daarom lijkt het me verstandiger om de toch motor ergens heen verplaatsen waar ook de juiste gereedschappen aanwezig zijn. Of iemand moet de gelegenheid zijn om met de auto er heen te kunnen/willen.

Met name de moer bij het voortandwiel vraagt zo nu en dan iets meer kracht dan wat je uit een ringsleutel of ratel kunt krijgen en daarom dus ook wat gereedschap waarmee je hierop voorbereidt bent.
 
ik heb idd niks beters te doen en ik snap het wel maar ik begrijp niet dat als je motorvrienden je al een jaar adviseren om de kettingset te vervangen, je er dan gewoon mee door blijft rijden.
dat vindt ik dom en vandaar deze reactie.
het zal niet de eerste keer zijn dat een ketting er onderweg afknalt met alle gevolgen van dien.


verder had ik je op de eerste pagina al geholpen door een how to voor je op te zoeken maar dat terzijde

je heb verschil tussen motormaten en motormaten. en die echte maten die heb ik niet wel vage mensen die ik wel is zie waar we dan gewoon spontaan is mee gaan rijden thats it.
Dus vandaar en inderdaad heb geen zin dat de ketting er af knalt maar als jij de verdere situatie niet kent hoef je niet zo fel te reageren en by the way ik had je als is bedankt voor tip weet je nog
 
Yep


Mijn conclusie: Sex is sneller te regelen als het plaatsen van een kettingset. _O-


Maar gelukkig gaat het goed komen voor TS. Als ze wat dichterbij had gewoond, had ik hulp aangeboden, maar Zeeuws Vlaanderen is voor mij 4 uur rijden.


ja hahaha en volgens mij krijgt het allemaal een hele andere wending maar ja
en sex ja dat is sneller geregeld maar ja he :P
toch bedankt voor het aanbod
 
je heb verschil tussen motormaten en motormaten. en die echte maten die heb ik niet wel vage mensen die ik wel is zie waar we dan gewoon spontaan is mee gaan rijden thats it.
Dus vandaar en inderdaad heb geen zin dat de ketting er af knalt maar als jij de verdere situatie niet kent hoef je niet zo fel te reageren en by the way ik had je als is bedankt voor tip weet je nog

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan