Help! raar probleem met stationairloop R6

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Hallo, (alvast excuses voor het lange verhaal, maar wil het probleem zo duidelijk mogelijk maken)

Ik heb een R6 uit 2003 (injectie) en er is iets heel raars aan de hand met mijn stationair loop. Ik begin me onderdehand toch best zorgen te maken, en niemand die ik tot nu toe gesproken heeft weet wat het zou kunnen zijn. Dus ik hoop dat iemand hier me uit de brand kan helpen, of me iig in de goede richting kan wijzen.

Dit zijn de feiten: Ik heb hem gekocht met 9000 op de teller, heb bij 10000 een grote beurt laten uitvoeren, en nu staat er 13000 op. Er zit een yoshimura open demper op, en K&N luchtfilters.
Ik had hem netjes stationair afgesteld na aanschaf (okt 2007) maar een paar maanden later viel hij bijna uit na lange ritten. Dus weer opnieuw afgesteld en een paar weken later hetzelfde verhaal. Hij loopt zeer onregelmatig stationair, verspringt zo'n 300 a 400 toeren, en bij stilstaan, of tijdens uitrollen slaat hij soms gewoon af. Ik heb hem pas op de testbank gehad voor een uitdraai, en het vermogen was ok. 105,4pk aan het achterwiel, met acceleratie test 108. Hij liep wel veel te arm.

Maar het meest vreemde was nog wel gister, ik ben toen naar de motorbeurs geweest, ik kom zelf uit Rdam. Ik had hem van te voren wat te hoog stationair afgesteld en dus onderweg heb ik hem, toen hij warm was even op het tankstation afgesteld op +/- 1800 toeren(is wat hoog, maar om uitval te voorkomen). In utrecht aangekomen viel hij weer bijna uit, 1000 toeren met het verspringen. Toen op de terugweg, was alles weer in orde, 60km snelweg, en bij aankomst op bestemming bleef hij op 2500 stationair hangen. |( |( Na een korte pauze daar terug naar mijn woning gereden, 20km stukje snelweg stukje stad, en toen ik bijna thuis was viel hij weer uit. Ik snap er niksmeer van! :? :(

Iemad die weet wat het kan zijn??
 
K zou als k jou was nu al heel blij wezen dat ie reed. Ging ook niet meer sleutelen denk. K heb ook een 03 R6 rond jou km stand, houd m`n hart vast


Nou, ik zou me eigenlijk geen zorgen maken, die dingen zijn normaal gesproken behoorlijk hufterproof. Ik heb gewoon een maandagmorgenmodelletje.. B|

Maar goed, tuurlijk zou ik het zo kunnen laten, maar feit is dat ik gewoon 20 pk tekort kom aan het achterwiel. 20% is heel wat natuurlijk. '(
Dus ik laat het er zeker niet bij zitten. Alle ideeen zijn welkom!
 
Euhmmm.. zoveel oplossingen zijn er niet meer, je hebt zowat alle boosdoeners wel nagekeken/vervangen. Zonder die hele topic door te lezen, al eens gedacht aan de CDI-unit? Die kan ook zwaar k#tten.

Ja hier heb ik wel aan gedacht. Maar om meerdere redenen nog niet naar gekeken.
Er worden namelijk geen foutcodes (meer) weergegeven, dus vandaar dat dit een beetje van de baan was. Verder is het ook nog eens erg lastig/duur om te controleren of het probleem hierin zit. Moet ergens dan dashboard/contact en CDI vandaan zien te toveren.
Alle doormetingen die we zelf hebben kunnen doen waren wel in orde.

Iemand suggesties hoe ik dit kan (laten) nakijken?
 
Misschien heel stom gedacht, maar krijgt ie genoeg lucht?? heb je die niet verstopt of zo???? De cdi geloof ik niet in het is denk ik "veroorzaakt" in de probleemtijd. van die sensors en ongein heb ik weinig verstand, maar denk gewoon ff nuchter kan die goed ademen...
 
Misschien heel stom gedacht, maar krijgt ie genoeg lucht?? heb je die niet verstopt of zo???? De cdi geloof ik niet in het is denk ik "veroorzaakt" in de probleemtijd. van die sensors en ongein heb ik weinig verstand, maar denk gewoon ff nuchter kan die goed ademen...

Ja goed punt. Inderdaad niet naar gekeken, misschien nog iets in het luchtkanaal of iets in die richting. Vaak ga je de simpele dingen over het hoofd zien. Vandaag bedacht ik me ook dat het misschien gewoon zo is dat je niet de volle slag met de gashendel kan maken... aan de andere kant, is dat niet af te lezen via de PC? sja je gaat gekke dingen denken op ten duur :/ , maar wie weet is het t wel.. paranoide of zoiets heet dat toch.... |( |(
Hij staat nu bij de tuner, die is nu verder aan het kijken, wij kwamen er (monteur en ik) nietmeer uit. Ik zal het eens voorstellen, hopelijk verklaart hij me niet voor gek B|

thnx voor de input! *O*
 
Damm wat een verhaal Danny. Ik heb zelf ook een R6 uit 2003 en deze heeft op 200 km de 30.000 er op staan. Stationair loopt ie lekker. Bij koud weer ook geen start probleem of iets. Wat ik me zit te bedenken kan het geen vocht zijn dat ergens binnen loopt soort van condens of iets.
 
Damm wat een verhaal Danny. Ik heb zelf ook een R6 uit 2003 en deze heeft op 200 km de 30.000 er op staan. Stationair loopt ie lekker. Bij koud weer ook geen start probleem of iets. Wat ik me zit te bedenken kan het geen vocht zijn dat ergens binnen loopt soort van condens of iets.


Hoi Messy. Mooi dat jouw motor het iig wel doet ;)
Wat vocht betreft is dit bijna onmogelijk, de motor staat nu al 5 maanden binnen, dat had dan wel opgelost moeten zijn.

Toch heb ik ook goed nieuws. Gisteravond nog even langs de tuner geweest. Het lijkt erop dat Piotr_R6 toch een beetje gelijk had. De monteur had de inlaatkelken ondersteboven gemonteerd |( |(
Echt stom, vorige keer had hij ze gewoon goed gemonteerd. Aan de andere kant is het minder dom dan het klinkt, deze zijn namelijk zo kort dat bovenkant en onderkant moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn. Maar het blijft een slip of de schroevendraaier natuurlijk! :+ :+ Concentratieprobleempje denk :z

Tuner heeft toch ook nog naar de nokkenas gekeken. Hij mompelde iets van niet 100% goed, maar eerlijk weet ik niet of hier nou wel wat mee was of niet. Soms zit die een beetje in zn eigen wereldje. Iig, motor weer terug op 108 pk, na omdraaien van de kelken. Het afstellen kan weer beginnen. :Y
Ergens bespeurde ik nogsteeds wel dat hij toch meer vermogen had verwacht, maarja we wachten de laatste uitdraai wel af. Owja, en de quickshifter doet het inmiddels ook *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan