HELP! Twijfelaar!

Hingking

MF'er
19 mrt 2003
43
0
Leuven
Hallo, ervaren motorrijders!
Als beginnende motorrijder ben ik op zoek naar een leuke opstapmotor. Mijn budget is ongeveer 3000 tot 3500 euro voor de motor.

Nu ben ik al dagenlang aan het kijken op internet en bij een paar dealers langsgegaan.

Er zijn nu twee verschillende motoren waar ik wel wat voor voel. Ten eertse een Yamaha Diversion, omdat ik hier vroeger al eens op gereden heb, het een degelijke opstapper is, comfortabel, mogelijkheid voor duo-rijden etc.
Nu heb ik heb een aanbieding voor een tweedehands met volledige kuip, groen(?), 5000 km op de teller van het jaar 1999. Die moet ongeveer 3400 euro kosten. Accessoires zijn, topkofferdrager, verhoogd windscherm.

Een andere motor die mij erg leuk lijkt (en waar vooral mijn vriendin op valt, die er ook op gaat rijden) is de BMW Funduro. Een heel ander type motor.
Hier heb ik er al verschillende van zien staan voor ongeveer hetzelfde geld als de Diversion.

Ik twijfel tussen deze twee. Waarvoor ga ik hem gebruiken? Gewoon ter ontspanning, om in de weekends een stukje mee te gaan toeren. Weekendje Ardennen met vriendin achterop. Mijn vriendin wilt er bij goed weer af en toe mee naar haar werk gaan (is een uur rijden over autosnelweg, maar geen files).

Wie kan mij helpen beslissen met goede argumenten voor en tegen?????

Alvast bedankt!!!
 
Allebei lekker eens op gaan testrijden. Kort na elkaar. Dan weet je voor jezelf het waarschijnlijk al. :] (of had ik dat al verteld)
 
Laatst bewerkt:
Voor het geval je het niet weet : ..........
Allebei lekker eens op gaan testrijden. Kort na elkaar. Dan weet je voor jezelf het waarschijnlijk al. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb inmiddels ruim 10.000km bijgezet op de klok van mn div 600 (heb em sinds oktober 2002, gekocht met bijna 50.000km op de teller), en het bevalt goed als eerste motor. Toegegeven, het is wellicht minder spannend dan een racer, en minder comfortabel dan een echte toerfiets - maar hij haalt makkelijk snelheden nodig om je rijbewijs kwijt te spelen, en lange afstanden zijn geen probleem. Van mn vriendin ook nog geen klachten gehoord wat betreft het plaatsje achterop...

Brandstof verbruik is zuinig te noemen - 1 op 20 tot 1 op 24 is makkelijk te halen. Onderhoud? pfft....tot nu toe alleen nog maar olie ververst en remblokken/remolie vervangen. Niet echt noemenswaardig dus!

voor meer info over diversions kan je ook op http://groups.msn.com/yamahadiversionclub terecht.
 
Allebei lekker eens op gaan testrijden. Kort na elkaar. Dan weet je voor jezelf het waarschijnlijk al. :]

persoonlijkheids probleem ? dwangmatige neurose ? :+


Maaruh.. koop lekker simpele fiets waar je keer mee op je plaat kan gaan. Mooie fiets komt wel als je echt kunt rijden etc.
 
Het gaat dus om een Diversion 600 by the way.

Ik weet dat ik natuurlijk nog moet gaan testrijden, maar alle tips op voorhand zijn natuurlijk al welkom, want een testritje bij een particulier van misschien een paar straatjes om zegt ook niet alles.

Wat lijkt jullie het beste als eerste fiets voor de dingen die ik ermee wil doen?

Alvast bedankt!

PS. Mijn emailbox zat bomvol natuurlijk met die emailnotificatie aan! Ik dacht al, zoveel antwoorden, maar jammer genoeg dus niet het geval.
 
ik zou persoonlijk voor de div gaan. maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk :)

en die dubbelposts is het gevolg van drukte in de avond uren, men drukt nog een keer op posten :X (sommige blijkbaar 6 keer :P )
 
ik heb in mijn begintijd als motorrijder weleens een proefrit
op een diversion 600 gemaakt, en vond er helemaal niks aan!
mijn lesmotor, honda cb450s, was veel spannender!
er zit totaal geen vermogen in, het remt beroerd, en sturen
doet die niet, kijk eens naar een honda cbr 600.
hij zal wat ouder zijn, maar met de betrouwbaarheid zit het
wel snor.
en op zo,n motor ben je niet snel uitgekeken.
 
Ook ik ben begonnen op een Diversion. Een 600 uit '95 wel te verstaan. Heb er een half jaar op gereden en ben toen tot de conclusie gekomen dat het niet mijn type motor is. Voor mij had hij te weinig power en een te slap frame. In lange, snelle bochten bleef je bijsturen en had je het idee dat je op een boot zat, zo erg golfde die motor.

Na een half jaar en 6.000 kilometer verder had ik het wel gezien (als je kan kneedownen met je Diversion moet je 'm wegdoen) en heb ik hem ingeruild op mijn GPX. Meer power en een iets beter frame (nog steeds niet echt denderend).

Als je een leuke toerfiets zoekt: koop een Diversion. Wil je toch iets sportiever rijden: zoek iets anders!
 
Terug
Bovenaan Onderaan