Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.237
10.838
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Kkein beetje in de koffie kan geen kwaad heb ik gemerkt


Edit: Oplosmiddelen zijn nooit fijn, maar ik denk dat @Katswiri109 bedoelt dat je dat spul ín die handschoen moet doen en dan een uurtje je handen er in om het de tijd te gunnen in te laten weken


Edit2: Oh, serieus... lukt me weer es niet


Edit3: Heb jij wel eens vloeibare handschoen geprobeerd???


Edit 4: Typo's er uit gehaald

B|
 
Het hangt er van af wat voor spul je er in doet.
Van diesel gaan je handen wel stinken maar ik heb er nooit last van gehad.
Boterhammen eten kort erna is geen succes, je pindakaas smaakt naar diesel.
Koud ontvetter is basisch, je handen slaan wit uit, zo droog worden ze en ze trekken helemaal strak, dat kan niet gezond zijn.
Prikt ook echt heel erg in je ogen.
 
Nagels

Er zijn al meerdere posts geweest over “gereedschap om handen te repareren”.

Zelf heb ik al jaren een gespleten nagel. Om de haverklap stoot je die met sleutelen of blijf je ergens achter haken en scheurt er weer een stuk af. Vaak erg pijnlijk.

Mijn dochter gaat regelmatig naar een nagelstudio, dus vroeg ik mij af of die een oplossing zouden hebben. En jawel.
Er wordt een soort acryl laag op aangebracht. Eenmaal hard geworden zie je geen enkel verschil met de niet-behandelde nagels.

Na ca. twee maanden was dit het resultaat. De onderste helft is het deel dat gegroeid is en dus zonder acryl laagje. Bovenaan is een paar dagen geleden de laag losgelaten.

In die twee maanden nergens achter blijven haken en niets in- of afgescheurd. Ook lijkt het er op, dat de gespleten nagel weer aan elkaar groeit op deze manier.

Nagel 1.jpg


Dus weer een nieuw laagje aan laten brengen.

Nagel 2.jpg


Hopelijk is na nog één of twee keer de nagel weer helemaal gezond. En dat voor slechts €5/keer.
Aanbevolen!

Ik ben nieuwsgierig of dit ook goed gaat bij mensen, die dagelijks nagel-onvriendelijk werk doen. Geef het resultaat hier eens door.
 
Is dat spoel spul ook slecht voor je?

Edit: serieuze vraag
Ja, zeker, ik heb tijden zonder handschoenen staan spullen ontvetten. Werd na een tijd echt wel merkbaar schraler op de huid en kreeg ook wel snel wondjes. Heb een keertje wat geknoeid op mn overall en dat trok door mn shirt heen, heel de dag al jeuk maar verder geen aandacht aan besteed, die avond dikke rode vlek en dagen er na toch weer schraal geworden:(
 
Is dat spoel spul ook slecht voor je?

Edit: serieuze vraag
De huid van mijn handen is de tweede reden waarom ik altijd handschoenen draag als mogelijk en zeker met alle oplosmiddelen.
De eerste reden is dat sporen van dit soort vloeistoffen door je huid in je bloedbaan komen met onzekere lange termijneffecten.
Dit soort spoelbakken zijn de laatste jaren overal uitgefaseerd en vervangen door gesloten systemen met zeer goede redenen.
De mijne staat op wieltjes en die rijd ik naar een openstaande deur voor gebruik.
Kijk voor middelen ook even naar Ecopoint, heb ik zelf ook nog niet voor ontvetter, maar ken ze van de meltasol, voor lijmoplosser.
 
Is dat spoel spul ook slecht voor je?

Edit: serieuze vraag

Als ik op het werk een paar tandwielen schoonmaak in de ontvetterbak dan lijkt het de hele avond alsof er mieren over mijn handen heen lopen.
Dan ben ik er maar 20 minuten mee aan het werk geweest.
Ik doe ook voortaan handschoenen aan.
Ik heb trouwens geen idee wat voor ontvettermiddel we hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan