Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

In een magneetboormachine worden ook vaak frezen gebruikt voor de grotere gaten.

Met een beetje beleid kun je er ook sleufgaten mee maken door meerdere halve gaten te boren/Frezen.
Dit wil niet met een boor.

Een magneetboormachine is eigenlijk ook een kolomboormachine.
Alleen deze breng je naar het werk.
Bij een kolomboormachine breng je het werk er naar toe.
Maar ook in een kolomboormachine past een kop waar frezen in kunnen.

Dus ja, je kunt er mee frezen. Vooral omdat dit ding zo lomp is.
Het heeft alleen zijn beperkingen.

Lomp of niet, belangrijker is het soort lagers wat er in zit. Een boormachine hoeft in het algemeen enkel krachten in axiale richting op te vangen, bij frezen voornamelijk radiale krachten. Zijn de lagers er niet voor geschikt dan beter gewoon er niet aan beginnen.
 
Van 't weekend maar wat tijd besteed om het gereedschap netjes op te hangen :)

M'n accuboormachine is wel aan het overlijden... Heb drie accu's, maar alle drie heb ik met een uurtje bezig zijn wel leeg..

Dus, dat wordt shoppen naar iets nieuws.

Iemand tips voor 18V spul, die ook een slagmoersleutel heeft, die gebruik maakt van dezelfde accu?

full
Zoals altijd milwaukee ( ja ik ben een fanboy) maar kijk ook eens naar de 12v , lekker licht en klein maar sterk heb de m12 Stubby heel goed ding
 
Zoals altijd milwaukee ( ja ik ben een fanboy) maar kijk ook eens naar de 12v , lekker licht en klein maar sterk heb de m12 Stubby heel goed ding
Heb je toevallig ook de slagmoersleutel in 12V?

Zit specifiek naar de 18V te kijken omdat die een lekker mooi losbreekkoppel hebben...
Met stevig luchtgereedschap is mijn voortandwiel moer al lastig los te krijgen zeg maar... :X
 
Van 't weekend maar wat tijd besteed om het gereedschap netjes op te hangen :)

M'n accuboormachine is wel aan het overlijden... Heb drie accu's, maar alle drie heb ik met een uurtje bezig zijn wel leeg..

Dus, dat wordt shoppen naar iets nieuws.

Iemand tips voor 18V spul, die ook een slagmoersleutel heeft, die gebruik maakt van dezelfde accu?

full

Ik gebruik het van Bosch. Tot nu toe super tevreden. Heb slagmoer en gewone boormachine op 18v. Daarnaast heb ik de kleine variant (12 of 10.8v) in slagboormachine, flex (mini) en een boormachine.
Die kleine machines zijn zo handig :y :y
Heb een lader erbij waar ze allebei in kunnen dus maar 1 lader
 
Mooi spul milwaukee! Ik heb de slagschroevendraaier en accuklopboormachine. Ken even het type niet uit mijn hoofd maar het topset van dr m18 reeks alleen zonder die software. Heb trouwens net een DeWalt dwe576k handcirkelzaag met geleiderail gekocht, en een laserliner powerplane 3D gen 2 kruislijnlaser (3x360 graden) heel fijn spul!

C175F318-B47F-4670-B338-186EF9D5C7D9.jpeg
DAF71304-F46A-4FBA-AA04-D23122E1136A.jpeg
4F20B414-738B-489B-97C5-75398ED2287B.jpeg
 
Als ze het voor-tandwiel van een motor ketting set zo los klapperen ben ik onder de indruk.

De laatste keer had ik nodig :
Verlengpijp 2 meter ( nee , geen grap ) , achterwiel vastgesjord met spanbanden aan de brug, en met m'n te lichte 80 kilo
er zo smerig hard aan trekken dat ik op de grond pleurde dat ie uiteindelijk los kwam.


Wiel ophang delen van een koekblik zijn ook zo'n leuke test voor gereedschap.
Wat kan dat smerig vast zitten, op een bij voorkeur totale kut plek dat je nét niet fatsoenlijk er op kan komen met een dop
of luchtsleutel


Die zagen met "rails" is trouwens wel de uitvinding van de eeuw, heb een cheapo ( parkside / lidl ) , maar wat maakt dat
je leven een stuk makkelijker als je grote platen moet zagen.
Zeker als je zo'n inval-zaag hebt.
Ook weer 1 van die gereedschapjes die ik jaren eerder had moeten aanschaffen.
 
Van 't weekend maar wat tijd besteed om het gereedschap netjes op te hangen :)

M'n accuboormachine is wel aan het overlijden... Heb drie accu's, maar alle drie heb ik met een uurtje bezig zijn wel leeg..

Dus, dat wordt shoppen naar iets nieuws.

Iemand tips voor 18V spul, die ook een slagmoersleutel heeft, die gebruik maakt van dezelfde accu?

full

Ik ben ooit bij Hitachi terecht gekomen, tegenwoordig omgedoopt naar Hikoki.
Ik vind t fijn spul. :Y Sterk, duurzaam, handzaam.
Zoiets ?
 
Die zagen met "rails" is trouwens wel de uitvinding van de eeuw, heb een cheapo ( parkside / lidl ) , maar wat maakt dat
je leven een stuk makkelijker als je grote platen moet zagen.
Zeker als je zo'n inval-zaag hebt.
Ook weer 1 van die gereedschapjes die ik jaren eerder had moeten aanschaffen.

Dat gevoel heb ik iedere keer als ik iets nieuws heb gekocht :+

Onlangs dit speeltje gekocht
651811


Eerst s 2 weken laten staan. Gister er maar eens naar gekeken en er eens iets mee gedaan.

ff wennen maar wat kun je daar leuke dingen mee doen !! Had ik veeeel eerder moeten aanschaffen !!

Ik ga de komende jaren vast nog wel meer kopen wat ik al jaren geleden had moeten kopen :+


Maar wtf, hoe werken in modsnaam die kopieerringen bij zo'n ding :? :?
 
Dat gevoel heb ik iedere keer als ik iets nieuws heb gekocht :+

Onlangs dit speeltje gekocht
651811


Eerst s 2 weken laten staan. Gister er maar eens naar gekeken en er eens iets mee gedaan.

ff wennen maar wat kun je daar leuke dingen mee doen !! Had ik veeeel eerder moeten aanschaffen !!

Ik ga de komende jaren vast nog wel meer kopen wat ik al jaren geleden had moeten kopen :+


Maar wtf, hoe werken in modsnaam die kopieerringen bij zo'n ding :? :?


Je maakt iets dat een paar mm te klein is, je zorgt dat het perfect is afgewerkt .

Bijvoorbeeld scharniermallen kopieerring 24 mm 18 mm freez erin .
En door de mal halen, mal verwijderen en een perfect het voor je scharnieren .

Dus verschil in mal en origineel 6 mm
 
Dat gevoel heb ik iedere keer als ik iets nieuws heb gekocht :+

Onlangs dit speeltje gekocht
651811


Eerst s 2 weken laten staan. Gister er maar eens naar gekeken en er eens iets mee gedaan.

ff wennen maar wat kun je daar leuke dingen mee doen !! Had ik veeeel eerder moeten aanschaffen !!

Ik ga de komende jaren vast nog wel meer kopen wat ik al jaren geleden had moeten kopen :+


Maar wtf, hoe werken in modsnaam die kopieerringen bij zo'n ding :? :?

Gebruik je bij het frezen in malletjes. Malletje maken door bijvoorbeeld een gat in een plankje te zagen, en dan ga je met je kopieerring door het malletje.
Zo kun je meerdere keren exact hetzelfde vormpje frezen.

Filmpje zegt meer:
Zijn nog wel een hoop filmpjes te vinden hoor, dit was de eerste
 
Zie het nu in de beschrijving, logisch ook.8)7

Lekker handig ook he .
Zelfde als de steekring sleutels, in de kist zitten metrische steekring sleutels.
Ik kreeg er bij de levering wel een losse set inch sleutels bij .

Oké, niet wat ik eigenlijk wilde, maar goed.
Netjes opgelost .
En nu loop ik dus tegen het probleem van de inbussen aan.

Dat wil zeggen dat ik dadelijk een kist heb en veel dingen er los bij .
En dat zocht ik niet .

Maar ik mocht hem terug geven, of de losse dingen erbij krijgen .
Maar ze hebben geen losse inch gereedschappen.
 
Gebruik je bij het frezen in malletjes. Malletje maken door bijvoorbeeld een gat in een plankje te zagen, en dan ga je met je kopieerring door het malletje.
Zo kun je meerdere keren exact hetzelfde vormpje frezen.

Filmpje zegt meer:
Zijn nog wel een hoop filmpjes te vinden hoor, dit was de eerste

Aanvulling
Hoeft geen gat te zijn, kan ook buitenom .
Gat moet groter zijn dan wat je nodig hebt
 
Dat gevoel heb ik iedere keer als ik iets nieuws heb gekocht :+

Onlangs dit speeltje gekocht
651811


Eerst s 2 weken laten staan. Gister er maar eens naar gekeken en er eens iets mee gedaan.

ff wennen maar wat kun je daar leuke dingen mee doen !! Had ik veeeel eerder moeten aanschaffen !!

Ik ga de komende jaren vast nog wel meer kopen wat ik al jaren geleden had moeten kopen :+


Maar wtf, hoe werken in modsnaam die kopieerringen bij zo'n ding :? :?
Ik weet helemaal niet wat dat voor ding is?

Edit: zo te lezen een frees.
Wat moet plietsie met een freesmachine voor houtbewerking?
 
Terug
Bovenaan Onderaan