Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.282
10.880
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
@Roy "R"acing
Ik loop nu net langs een boot op een trailer en zo’n ding ligt dus echt niet vast als het gaat om zekeren in de rijrichting. Volgens mij rijdt heel de wereld zo en dan ligt zo’n ding ook nog op rollen. Het gewicht moet ook rond de 1200kg liggenBekijk bijlage 1571129Bekijk bijlage 1571130

Sjorband kan onder niet naar voren en de neus van de boot is spits. Dus om de boot naar voren te kunnen laten schuiven zou de lus groter moeten worden en dat kan niet. Sjorband achter zorgt er voor dat de boot niet naar links of rechts er af kan. Ligt als een huis zo
 
Sjorband kan onder niet naar voren en de neus van de boot is spits. Dus om de boot naar voren te kunnen laten schuiven zou de lus groter moeten worden en dat kan niet. Sjorband achter zorgt er voor dat de boot niet naar links of rechts er af kan. Ligt als een huis zo
Als alle boten zo vast lagen zou er weinig tot niets meer gebeuren,die valt er echt niet af hoor
 
Alleen wel jammer, dat ik elk jaar wel een keer in de file sta, omdat zo’n kutboot het water niet haalt.
Een paar jaar terug reed ik bij Zwartsluis in het voorjaar in een verkeersfuik, alcohol controle en technische staat voertuigen, het was op het moment, dat alle boten weer uit de stalling getrokken werden in het voorjaar. Er stond een hele grote parkeerplaats vol met auto’s met een boottrailer er achter, te wachten op een proces verbaal. Hoeveel moeite kost het, om verlichting, remmen, losbreekkoppeling en spanbanden en lading net goed te gebruiken ? Ik was geloof ik de enige, die met aanhanger zonder pv door kon rijden.

alleen altijd die alcohol controles, als ik te verkouden ben, om goed te kunnen blazen B|
 
Stond een paar jaar geleden ook in een file bijna vooraan wel te verstaan .
Één wagen voor mij lag een boot op het wegdek ongeveer net zo vast gezet als die op de foto alleen zat de trailer er nog aan vast en op zijn kant (boot lag dus voor de duidelijkheid ook op zijn kant)
Duidelijk aan het slingeren gegaan door een te lichte auto ervoor wanneer leren mensen wat ze wel en wat ze niet mogen trekken met hun voertuig dat schild ook veel file leed
 
Nerd-mode engaged...

50km/h is 13,89 m/s

50g = 50x9,81 = 490 m/s2

Dat zou betekenen dat je met 13,89 m/s binnen 0,028 s stil moet staan om tot een vertraging te komen van 50g.
Als ik geen rekenfout maak, dan lijkt het me dat wel heel enthousiast.
Dit was ook min of meer mijn eigen berekening, dus vandaar dat ik ook vroeg hoe @kirill007 dit had uitgerekend.....
En dan hebben we nog niet eens de kreukelzone-factor uitgerekend. Met een kreukelzone sta je namelijk niet meteen stil....
Over de boom wil ik het nog niet eens hebben.
 
Die boot ligt met die voorste sjorband dus wel gezekerd in de rijrichting. Nog een keer mijn post hierboven lezen en even over nadenken. 8-)
Ja? Ik denk dat je nu 1 ding over het hoofd ziet. Doordat de boot de lus in wil is de belasting op je band nog veel groter dan dat je de band in de lengte gaat belasten. Zie het als een sleepkabel tussen 2 auto’s. Als je in het midden van de strakke sleepkabel gaat staan komen ze naar elkaar toe. Dat kost veel minder kracht als dat je aan de kabel zou trekken om 1 vd twee naar je toe te krijgen
 
de klapper van Grosjean van het weekend, 53G bij een snelheid van 222kmh , met 50kmh kom je daar niet in de buurt
Het zou me niet verbazen moest dat de gemiddelde vertraging zijn.
De vertraging van 222 naar 0 verloopt niet constant.


Misschien een topic openen en hier verder met gereedschap?

Ontopic:
Nieuwe aanwinst
 

Bijlagen

  • 16071736197838528438936936993400.jpg
    16071736197838528438936936993400.jpg
    105,2 KB · Weergaven: 11
Stond een paar jaar geleden ook in een file bijna vooraan wel te verstaan .
Één wagen voor mij lag een boot op het wegdek ongeveer net zo vast gezet als die op de foto alleen zat de trailer er nog aan vast en op zijn kant (boot lag dus voor de duidelijkheid ook op zijn kant)
Duidelijk aan het slingeren gegaan door een te lichte auto ervoor wanneer leren mensen wat ze wel en wat ze niet mogen trekken met hun voertuig dat schild ook veel file leed
zat de boot wel goed vast dus ;)
 
Ja? Ik denk dat je nu 1 ding over het hoofd ziet. Doordat de boot de lus in wil is de belasting op je band nog veel groter dan dat je de band in de lengte gaat belasten. Zie het als een sleepkabel tussen 2 auto’s. Als je in het midden van de strakke sleepkabel gaat staan komen ze naar elkaar toe. Dat kost veel minder kracht als dat je aan de kabel zou trekken om 1 vd twee naar je toe te krijgen

De band is dubbel gestropt dus kan nu de dubbele belasting hebben
 
Momenteel speel ik al een poosje met het idee om zelf een gecombineerde (verplaatsbare) gereedschap opbergkar / freestafel en zaagtafel te maken. Hier voor wil ik incidenteel mijn Makita SP6000 gebruiken (nu al een losse beunoplossing voor) en een semi permanente opstelling voor een RP2300 (nog niet aangeschaft). Mijn huidige RT700 is veel te licht voor dat soort werk, en is lekker handzaam voor de mobiele klusjes. Heeft iemand hier al zoiets gemaakt? Je kunt je arm kopen aan fantastische router lifts, maar ook op Ali staat het een en ander (waar ik dan toch zo m’n twijfels bij heb), en vraag me af waar ik goed aan doe om te kopen/maken. Op YouTube staan zat filmpjes van dat soort projecten maar die lijken allemaal ruimte ZAT te hebben, en ik probeer zo min mogelijke vloer oppervlak te gebruiken... Eventueel een losse gebruikte 380V freesmachine (of spindle moulder) is waarschijnlijk goedkoper (ongeveer de helft...) dan een nieuwe RP2300 en lift, maar vreet ruimte.. Iemand goede input?
 
Nederlandse machine en fantastische koffie
Klopt, zelfs 5jaar garantie.
Staat hier ook al jaren te pruttelen.
Die lattéfrapachinonesprsenseo apparaten hebben hier ook allemaal gestaan.
Nee, doe mij maar een gewone mok koffie.
Deze is vooral om gemakkelijk koffie mee te nemen naar het werk in de thermos.
Na het werk of in het weekend vind ik deze lekkerder :
(die blijft dan ook en de bonen worden ook voor de Technivorm vers gemalen)
 

Bijlagen

  • IMG_20181123_160515.jpg
    IMG_20181123_160515.jpg
    206,4 KB · Weergaven: 11
Terug
Bovenaan Onderaan