Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Als alternatief daarvoor gebruik ik onderstaande erg veel, zelfde principe maar je hoeft maar 1 ding te kopen en je kunt hem met je bestaande doppen / inbus etc gebruiken. Als je het elke dag gebruikt is alles los natuurlijk mooier, maar als hobby sleutelaar ben ik hier erg blij mee en gebruik ik hem veel.

Bekijk bijlage 1586902

Die kan ik zelf samenstellen met de schroevendraaier en het wringijzer van mijn doppenset. (1/4 ") En dat doe ik ook geregeld.
Of werkt het heel erg veel fijner met dit handvat?
 
Die kan ik zelf samenstellen met de schroevendraaier en het wringijzer van mijn doppenset. (1/4 ") En dat doe ik ook geregeld.
Of werkt het heel erg veel fijner met dit handvat?
Ik heb ook de middelen welke jij gebruikt in mijn koffer. Maar bij mijn broer op het werk gebruik ik van die luxe tgrip dingen. Ik vind het niet vergelijkbaar eigenlijk. Maar misschien komt dit doordat mijn Mannesmann niet bepaald hoogstaande kwaliteit is en het met beter gereedschap een ander verhaal is.
 
"Vroeger" had ik een bijbaantje in een fietsenzaak. Aan een fiets is het meerendeel M5 of M6 inbus. Daar werkte ik erg graag met T-grips met een vaste 6-kant steel. Die zijn mooi in balans en kun je hard laten draaien door het steeltje tussen je vingers te "rollen" en dan overpakken op de grip om ze netjes vast te zetten. Zo was je een stuk sneller dan met de Bosch ixo die daar ook gebruikt werd

Ik had daar ook een setje van die t-grips met nog een inbuskop op de zijkant van 't handvat. Die zijn dus niet in evenwicht en kun je dus een stuk minder snel mee werken.
 
Hebben we dan helemaal geen gevoel meer voor het mechanische???
Vaak ben je te bang

Dit werkt gewoon een stuk sneller dan met een ratel, 90% van de boutjes draai je hier gewoon mee los vast tijdens normaal onderhoud.

@DAF400 ik vind dit toch een stuk mooier werken, hij is inderdaad lekker in balans, dus na de eerste aanzet geef je hem een zwiepert een loopt het boutje er als vanzelf uit.
 
"Vroeger" had ik een bijbaantje in een fietsenzaak. Aan een fiets is het meerendeel M5 of M6 inbus. Daar werkte ik erg graag met T-grips met een vaste 6-kant steel. Die zijn mooi in balans en kun je hard laten draaien door het steeltje tussen je vingers te "rollen" en dan overpakken op de grip om ze netjes vast te zetten. Zo was je een stuk sneller dan met de Bosch ixo die daar ook gebruikt werd

Ik had daar ook een setje van die t-grips met nog een inbuskop op de zijkant van 't handvat. Die zijn dus niet in evenwicht en kun je dus een stuk minder snel mee werken.
Heb je gezien wat ik net binnen heb..?;)
 
Inderdaad, dat zijn de fijne sleutels. En zoals @MP_NL zegt, doordat er wat gewicht in t handvat zit draaien ze nog een stukje uit zichzelf door na een eerste zwieper aan de steel. Erg fijne sleutels. Wij hadden ze toen met een rood handvat, weet het merk niet.
 
Ik heb zo'n dingetje. Bijna permanent met een 10mm dopje er op. Soms ook met 8mm.
1611233613935.png

Ideaal. Je kan M6 goed op torsie zetten.
 
Ik heb zo'n dingetje. Bijna permanent met een 10mm dopje er op. Soms ook met 8mm.
Bekijk bijlage 1586936
Ideaal. Je kan M6 goed op torsie zetten.
Ik heb er 2.
1 met een M10 dopje er op en 1 met een M8 dopje er op.
Het gebeurt echt maar zelden dat ik hem voor iets anders gebruik. Het zou een wat langere steel mogen zijn voor moeilijk bereikbare plekken maar verder werkt het erg fijn.
 
Ik heb ook de middelen welke jij gebruikt in mijn koffer. Maar bij mijn broer op het werk gebruik ik van die luxe tgrip dingen. Ik vind het niet vergelijkbaar eigenlijk. Maar misschien komt dit doordat mijn Mannesmann niet bepaald hoogstaande kwaliteit is en het met beter gereedschap een ander verhaal is.

mannesmann is ook het merk wat ik heb.

Inderdaad, dat zijn de fijne sleutels. En zoals @MP_NL zegt, doordat er wat gewicht in t handvat zit draaien ze nog een stukje uit zichzelf door na een eerste zwieper aan de steel. Erg fijne sleutels. Wij hadden ze toen met een rood handvat, weet het merk niet.

dat voordeel snap ik wel en daar had ik niet aan gedacht. Voor mij geen reden om er speciaal eentje te kopen, maar ik houd het in het achterhoofd mocht ik hem ergens zien liggen.
 
Max 10Nm en ja, als het moet doe ik dat, maar niet op plaatwerk en accupolen. Jij bent zeker mijn voorganger die alle ophangoren van de kunststof delen gespleten hebt met je momentsleutel.
Nee hoor. Het is al 3j geleden dat ik iets beschadigd heb door te hard aan te draaien. (zoals ik enkele reacties geleden uitgelegd heb)
Bij kunstof gebruik ik vaak een regel zoals Wrakhout, tegenaan en dan net een beetje meer tot je de bout/moer minimaal in het kunstof drukt.
 
Ik heb er ook 2.
Een in rubber gedipte stalen T met 1/4 of 3/8 aansluiting.
Ideaal om heel snel een koppelingdeksel los te schroeven bijvoorbeeld.
Ik ben veel te lui. Ik draai alles waar ik bij kan met de accutol. Een 10,8v voor het vastzetten en een slagschroevendraaier voor het loshalen. Die laatste doet met gemak dikke houtdraadbouten dus een dekselboutje zet ik daar maar niet mee vast.
Maar de bouten welke de remtang vasthouden gaan daar ook mee vast. Met de momentsleutel natrekken doe ik vaak wel en vaak moet hij dan nog mooi een slanke hebben dus te strak zet ik ze kennelijk niet.

Moet ik wel eerlijk zijn, boutjes aan het blok zoals de klepdekselbouten draai ik wel met de hand.


Ohja, show je gereedschap...
 

Bijlagen

  • IMG_20210120_162318.jpg
    IMG_20210120_162318.jpg
    140,1 KB · Weergaven: 7
Ik heb er wel een paar uit die serie. 1 van de weinige series van Stahlwille die een beetje slank zijn. Meestal heb je een heftruck en een takel nodig voor dat lompe spul.
Denk eerder dat je aan een goeie fysiotherapeut toe ben.
ook voor Stahlwille geldt: Als het pleuriszooi is verkopen ze het niet, gaan ze naar de klote en ze bestaan nog steeds :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan