Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

Ach, zonder steeksleutel had ik de snaprol niet kunnen lossen. Net als een aantal andere weinig gebruikte zaken is het onmisbaar.
Ik doe eigenlijk alles met doppen, maar als het moeilijk te bereiken is wil ik nog wel eens een steeksleutel pakken. Setje ringsleutels moet er nog steeds komen, maar ik ben nog op zoek naar 2 dingen:
  1. Het beste setje voor weinig geld
  2. Een sponsor
 
Pakketje binnen
1/4 en 3/8 krachtdoppen voor op de accuslagschroevendraaier en een schroevendraaier setje
Snap On ratel (1/4 extra lang) was een verjaardagscadeau *D

76499573-5126-4DA1-AFB1-0B4619B4A6E5.jpeg

35F5B5B5-8F48-4633-B2CB-87AB4C3495A1.jpeg
B0F8E001-B2DC-4350-8777-2BD41C6A8572.jpeg
72BD605F-7D20-40F3-A6DC-B0D663B1D004.jpeg

De krachtdoppen zijn van Bosch, veel positieve reviews gelezen. In een superhandig nylon ‘doosje’.
9CE5C67E-472C-401C-A71A-84D0ECB9293B.jpeg

De schroevendraaiers spreken voor zich.
 
Steeksleutels gebruik ik idd zo goed als nooit, toevallig voor de bus!
Brandstofleiding loshalen, ja dan moet je wel.
Bekijk bijlage 1587372

Nog 2 tapeindtrekkers vandaag binnen gekomen en als ik daarmee de stompjes van gloeibougies er niet mee uitkrijg dan is het voor mij klaar.
Ziet er niet fris uit, maar inderdaad gaan die verstuiver leidingen prima los met een steeksleutel.
Ik heb er tot dusver geen problemen mee gehad omdat het goede passingen zijn die de brandstofdruk tegenhouden en dus de klemkracht van de moer niet zo bizar hoog hoeft te zijn.
 
Even een vraagje voor de zelf-sleutelaars onder ons.

Ik ben al jaren gewend gewoon rem vloeistof te vervangen / remmen te ontluchten met niet meer hulpmiddelen dan een doorzichtig slangetje en een jampotje. Ooit vroegah in de garage wel gewerkt met van die mooie onderdruk systemen op perslucht, maar dat is al weer lang geleden.

Eigenlijk heb ik niet echt problemen met het met de hand ontluchten. Meestal lukt het me wel in een soort acrobatische act tergelijk de remhendel te bedienenen en de nippel open en dicht te draaien op de juiste momenten.
Ik moet echter ook toegeven dat het slangetje wel eens los schiet, het potje wel eens omgestoten word, het reservoir wel eens leeg gezogen etc. etc. kortom er is ruimte voor verbetering.

Jaren geleden heb ik al eens een ez-bleed ding gekocht wat met behulp van je (reserve) band druk op het reservoir zet.
Dit was voor mij een gekloot van niks, en had ik meer last mee dan gemak van. Die ligt dus ergens ongebruikt in een hoek.
Echter lees ik hier toch regelmatig dat mensen erg blij zijn met hun (verschillende) oplossingen hiervoor.

Dus nu de vraag, met name aan de thuis sleutelaars die ook geen mooi perslucht systeem hebben, welke tools gebruiken jullie? bevalt het? en wat kosten ze?

Ik heb zo'n handpompje waar je onderdruk mee maakt.
Dat werkt voor wat ik ermee doe prima. :Y
 
Ik ben al jaren gewend gewoon rem vloeistof te vervangen / remmen te ontluchten met niet meer hulpmiddelen dan een doorzichtig slangetje en een jampotje. Ooit vroegah in de garage wel gewerkt met van die mooie onderdruk systemen op perslucht, maar dat is al weer lang geleden.

Eigenlijk heb ik niet echt problemen met het met de hand ontluchten. Meestal lukt het me wel in een soort acrobatische act tergelijk de remhendel te bedienenen en de nippel open en dicht te draaien op de juiste momenten.
Ik moet echter ook toegeven dat het slangetje wel eens los schiet, het potje wel eens omgestoten word, het reservoir wel eens leeg gezogen etc. etc. kortom er is ruimte voor verbetering.

Jaren geleden heb ik al eens een ez-bleed ding gekocht wat met behulp van je (reserve) band druk op het reservoir zet.
Dit was voor mij een gekloot van niks, en had ik meer last mee dan gemak van. Die ligt dus ergens ongebruikt in een hoek.
Echter lees ik hier toch regelmatig dat mensen erg blij zijn met hun (verschillende) oplossingen hiervoor.

Dus nu de vraag, met name aan de thuis sleutelaars die ook geen mooi perslucht systeem hebben, welke tools gebruiken jullie? bevalt het? en wat kosten ze?

Hang aan het uiteinde van de slang wat in het potje hangt een fietsventiel,
Wel goed om, dan kun je gewoon doorpompen. Fietsventieltje laat maar naar een kant door.
 

Bijlagen

  • Fietsventiel_51082e5992556.jpg
    Fietsventiel_51082e5992556.jpg
    6,6 KB · Weergaven: 3
Dan heb je het niet nieuw maar dubbel... Ik neem echt geen afscheid van mijn ouwe trouwe ringsleuteltjes
Maar rob, weet je wat beter is dan 1 setje ringsleuteltjes?


2 setjes ringsleuteltjes.

Kan me nog een keer herrineren dat de autosloop een defect onderdeel mee had gegeven. En ze waren bijna dicht. En precies toen liet ik een ringsleutel ergens tussen donderen waar het de grond niet raakte.
Ik stond toen bij de buurman van mijn vader in de garage, die alles 5 dubbel heeft ofzo. Goed onthouden wat je bent verloren en even de volgende pakken. Terugvinden wat je bent verloren kan later ook wel.
Uiteindelijk zat hij tussen de poelie van volgens mij de aircopomp en de multiriem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan